اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چالوس:

برگزاری یادواره‌های شهدا در راستای بیداری ملت است

امام جمعه شهرستان چالوس گفت: برگزاری یادواره‌های شهدا در راستای بیداری ملت است.

برگزاری یادواره‌های شهدا در راستای بیداری ملت است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان چالوس، حجت‌الاسلام محمدمهدی راشدی‌نوری بعد از ظهر امروز در یادواره 300 شهید فرهنگی مازندران و 505 شهید شهرستان چالوس که در دانشکده نیروی دریایی برگزار شد، اظهار داشت: شهدا جان خود را برای اعتلای اسلام و پایداری و تثبیت نظام اهدا کردند.

وی تصریح کرد: شهدا با رهبری و هدایت امام خمینی(ره) برای تقویت اسلام و ادامه راه امام شهدا تلاش کردند و با دادن خون و جان خود، انقلاب را حفظ کردند.

راشدی اذعان داشت: یادواره 300 تن از شهدای فرهنگی مازندران در راستای برگزاری کنگره عظیم 10 هزار شهید استان به میزبانی شهرستان چالوس که قدمگاه 21 هزار شهید مازندران و گیلان است برگزار شد.

وی با تسلیت ایام رحلت نبی اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا(ع) گفت: فلسفه اصلی شهادت امام حسین(ع) و یارانش بیداری مردم، آگاهی بخشیدن جامعه خفته و به‌حرکت درآوردن انسان‌های بی‌تفاوت در راستای اعتلای اسلام و پیامبر و ائمه اطهار بود.

امام جمعه چالوس خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران نیز با تأسی از نهضت عاشورا و در زمانی که مردم در شرایط بدی بودند به رهبری امام خمینی(ره) شکل گرفت.

وی اذعان داشت: در زمانی‌ که مردم اصالت خود را از دست داده بودند و تحت سلطه ظالمانه‌ترین حکومت‌های دنیا بودند امام خمینی(ره) با آگاهی‌بخشی و معرفت راه درست را به مردم نشان داد و سبب شد تا شهدای ما با اراده خود همه هستی و جان خود را در راه امام فدا کنند.

راشدی‌نوری به حوادث 9 دی سال 88 اشاره کرد و افزود: دشمن هیچ‌گاه بیکار ننشست و با ایجاد فتنه سال 88 سعی داشت در به انحراف کشاندن و خطا بردن مردم و به نابودی کشاندن نظامی که برخواسته از خون شهدا بود تلاش کند اما نتوانست  کاری از پیش ببرد.

وی بیان داشت: روز 9 دی در حقیقت روز خلق حماسه دینداری، معرفت و آگاهی ملت حاضر در صحنه ما است که توانست نقشه‌های پلید آنان را نقش برآب کند.

امام جمعه چالوس با تأکید بر ادامه راه شهدا و آرمان‌هایشان یادآور شد: یادواره‌های شهدا در حقیقت در راستای آگاهی‌بخشی و بیداری ملت است تا برای کسانی‌که هنوز در غفلت و بی‌خبری هستند مایه‌ معرفت و شناخت باشد.

انتهای پیام/2296/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول