اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شیراز تاکید کرد

استفاده از فرصت ایام نوروز برای ترویج فرهنگ دینی

امام جمعه شیراز گفت: باید بتوانیم از فرصت ایام نوروز برای توسعه فرهنگ دینی و عمومی جامعه استفاده مناسب کنیم.

استفاده از فرصت ایام نوروز برای ترویج فرهنگ دینی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی نهاد نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس با عرض تسلیت به مناسبت ایام دهه آخر ماه صفر اظهار داشت: پروژه توسعه حرم مطهر احمدبن موسی(ع) باید طوری برنامه‌ریزی شود که در ایام تعطیلات نوروز بخشی از قسمت خدمات شبستان امام خمینی(ره) در اختیار زائران قرار گیرد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس ادامه داد: مسئله زیارت در مشهد مقدس و قم جا افتاده است اما به خاطر اینکه شیراز جاذبه‌های مختلفی دارد و در گذشته محور فعالیت‌های تبلیغی آن جاذبه‌ها بوده است، در حال حاضر ما باید برای تشویق زوّار اقدام لازم را داشته باشیم تا مسئله زیارت به عنوان مهمترین و اصلی‌ترین برنامه مسافران به شیراز باشد.

ایمانی افزود: در حال حاضر در شیراز و استان فارس توریسم پزشکی، باستان‌شناسی و طبیعی وجود دارد و باید توریسم مذهبی نیز شکل گیرد.

امام جمعه شیراز با اشاره به تهیه شدن طرح جامع توسعه حرم مطهر احمدبن موسی(ع) خاطرنشان کرد: توسعه حرم مطهر احمدبن موسی(ع) از سمت شمال به خیابان لطفعلی خان زند یک ضرورت است و همچنین توسعه این حرم مطهر به سمت حرم مطهر سید علاءالدین حسین(ع) باید به جد پیگیری شود و همگان با تمام امکانات خود برای اجرایی شدن طرح توسعه حرم تلاش کنند.

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود به حضور گسترده مردم و هیئت‌های مذهبی در عزاداری جمعی روز اربعین اشاره کرد و اظهار داشت: در مراسم اربعین امسال نقش هیئت‌ها بهتر از گذشته بود اما هنوز آنچنان که باید نیست و آنها این ظرفیت را دارند که حضور پررنگ‌تری داشته باشند.

ایمانی اضافه کرد: هیئت‌ها باید دست به دست یکدیگر دهند و مردم با برنامه‌ریزی و حضور در صحنه عزاداری روز اربعین به شکل‌گیری حرکتی پایدار کمک کنند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: هویت و شکل‌گیری عزاداری روز اربعین به صورت کاروانی بوده است و اینجا نیز باید این کار دنبال شود و مردم به این نتیجه برسند که با پای پیاده و یا کاروان‌های سواره از تمام شهرستان‌ها به حرم سوم اهل بیت(ع) بیایند و ضمن داشتن صله رحم با امامزادگان لازم‌التکریم، در عزاداری اربعین حسینی شرکت کنند.

ایمانی اضافه کرد: آموزش و پرورش برای دبیرستان‌ها برنامه‌هایی برگزار کند تا نسل جدید با فتنه سال 88 آشنا شود و ابعاد فتنه را بشناسد.

امام جمعه شیراز ادامه داد: جوان‌های دبیرستانی ما باید به این برسند که فتنه سال 88 عظیم‌ترین خطر برای جامعه اسلامی ما بود که به برکت 9 دی از جامعه ما دور شد.

ایمانی افزود: اگر پادزهر 9 دی نبود به یقین زهر دشمن در فتنه سال 88 تاثیر خود را داشت و معلوم نبود الان جامعه ما در چه شرایطی باشد.

وی به برگزاری مسابقات کشوری قرآن در استان فارس اشاره کرد و بیان داشت: مسئولان به هر نحوی که می‌توانند در این مسابقات نقش ایفا کنند و با استفاده از تمام امکانات خود در این عرصه همکاری جدی داشته باشند تا گامی برای ترویج قرآن در استان فارس و شهر مقدس شیراز باشد.

انتهای پیام/2448/صا/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول