اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان:

اجرای طرح نظارتی ویژه نوروز در بازار / 4 کالا افزایش قیمت داشته‌اند

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: طرح نظارتی ویژه نوروز 93 از اول اسفندماه سال 92 تا 15 فروردین‌ماه سال 93 توسط حوزه معاونت نظارت و بازرسی سازمان اجرا می‌شود.

اجرای طرح نظارتی ویژه نوروز در بازار / 4 کالا افزایش قیمت داشته‌اند

بختیار خلیقی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج به برخی دیگر از اقدامات در دستور کار سازمان صنعت، معدن و تجارت به منظور رفاه حال شهروندان اشاره کرد.

وی با اشاره به طرح فروش فوق‌العاده توسط این سازمان اظهار داشت: بر اساس ماده هفت قانون نظام صنفی، این طرح با محوریت اتحادیه‌های صنفی در اسفندماه سال 92 در سراسر استان برگزار می‌شود.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: بر اساس این طرح واحدهای صنفی منتخب و فروشگاه‌های بزرگ با هماهنگی اتاق اصناف و اتحادیه با اخذ مجوز نسبت به اجرای طرح فروش فوق‌العاده کالاهای مورد نظر خود اقدام خواهند کرد.

وی تصریح کرد: این کالاها در هر شهرستان با 15 تا 20 درصد زیر قیمت بازار به مصرف‌کنندگان عرضه می‌شود.

خلیقی پنجمین طرح در دستور کار سازمان را طرح ویژه نظارتی و کنترل بازار عنوان کرد و گفت: بر اساس طرح نظارتی ویژه نوروز 93 از اول اسفندماه سال 92 تا 15 فروردین‌ماه سال 93 در قالب طرح نظارتی توسط حوزه معاونت نظارت و بازرسی سازمان اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: در کنار این اقدامات، سازمان‌های صنفی و بازرسان اتحادیه و اتاق اصناف در قالب نظارت اصناف بر اصناف در این طرح همکاری می‌کنند.

افزایش قیمت در 4 کالا و کاهش در 7 کالا

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در ادامه در خصوص افزایش قیمت‌ها در بازار اظهار داشت: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته در خصوص متوسط قیمت‌ها از تاریخ 15 آبان‌ماه تا دهم آذرماه چندین کالا این افزایش قیمت را در سطح بازار تجریه کرده‌اند.

خلیقی این افزایش کالاها را در مرغ منجمد داخلی به میزان 9 درصد، مرغ کشتار روز به میزان چهار درصد، مرغ منجمد وارداتی به میزان 5,7 و جو داخلی به میزان هشت درصد افزایش قیمت داشته است.

وی افزود: طی این مدت کاهش 2 درصدی قیمت برنج هندی، 6 درصدی تخم‌مرغ، 13 درصدی ذرت داخلی، هفت درصدی کنجاله سویای وارداتی، 6 درصدی تیرآهن نمره 14، پنج درصدی میلگرد ساده و آجدار را شاهد بوده‌ایم.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در پایان ابراز امیدواری کرد که با اتخاذ تدابیر لازم زمینه بهره‌مندی مردم استان از بازاری مناسب و آرام به‌ویژه در ایام پایان سال فراهم شود.

انتهای پیام/79012/م40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول