اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون میراث فرهنگی البرز خبر داد

آغاز برگزاری جلسات ستاد سفرهای نوروزی در البرز

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی البرز از آغاز برگزاری جلسات ستاد سفرهای نوروزی در این استان خبر داد.

آغاز برگزاری جلسات ستاد سفرهای نوروزی در البرز

احمد ترکاشوند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: استان البرز به دلیل موقعیت جغرافیایی ویژه و همچنین برخورداری از منابع طبیعی بکر، آثار معنوی، باستانی و تاریخی از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خوبی برای جذب و پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی برخوردار است.

وی تصریح کرد: یکی از ظرفیت‌های مهم استان البرز مربوط به موقعیت جغرافیایی این استان و بهره‌مندی از چند محور برون شهری مهم کشوری از جمله جاده چالوس بوده که این محورها در طول سال پذیرای مسافران بسیاری است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان البرز افزود: استان البرز به نوعی پل ارتباطی میان چند استان به ویژه تهران با استان‌های شمالی و غربی کشور است و سالانه هزاران خودرو از محورها و جاده‌های برون شهری البرز برای تردد میان استان‌ها استفاده می‌کنند.

ترکاشوند بیان داشت: این امر موجب شده تا مسئولان استان البرز در کنار برنامه‌ریزی برای جذب گردشگر داخلی و خارجی، تلاش‌هایی نیز برای مسافرانی که قصد عبور از محورهای این استان دارند را داشته باشند.

وی با اشاره به آغاز فصل زمستان و نزدیک بودن روزهای پایانی سال، گفت: هر ساله میلیون‌ها مسافر در نوروز برای استفاده از ظرفیت‌های گردشگری استان البرز به این استان سفر کرده و یا از جاده‌های البرز عبور می‌کنند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان البرز افزود: برای خدمات‌رسانی مناسب به مسافران به ویژه در ایام تعطیلات نوروز، ستاد سفرهای نوروزی در کشور و همچنین استان البرز هر ساله تشکیل می‌شود که جلسات این ستاد از ابتدای هفته جاری در استان البرز آغاز شده است.

ترکاشوند در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در کرج مبنی بر اینکه هدف از تشکیل این ستاد چیست و چه مواردی در جلسات مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد، گفت: همانطور که گفته شد، در ایام نوروز صدها هزار نفر میهمان استان البرز بوده و یا از محورهایی چون جاده چالوس و همچنین آزادراه تهران – کرج و کرج – قزوین عبور می‌کنند که تامین امنیت و سلامت آنها و همچنین ارائه خدمات مناسب به گردشگران نوروزی از مهمترین وظایف این ستاد است.

وی افزود: برای ارائه خدمات مناسب، لازم است که برنامه‌ریزی لازم با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مرتبط انجام شود که به همین منظور ستاد سفرهای نوروزی در استان البرز راه‌اندازی شده است.

ترکاشوند بیان داشت: این جلسات تا پایان سفرهای نوروزی تداوم داشته و امسال در نظر داریم که با تدوین و تصویب طرح‌های ویژه، خدمات‌رسانی به مسافران را از لحاظ کمی و کیفی ارتقا دهیم.

وی در پایان گفت: امیدواریم با تلاش دستگاه‌های اجرایی مسئول و حاضر در ستاد سفرهای نوروزی بتوانیم، شرایط جذب بیشتر گردشگر در ایام نوروز به استان البرز را فراهم کنیم.

انتهای پیام/2302/ط30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول