اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نیمه نخست اسفند‌ماه سال جاری صورت می‌گیرد

برگزاری سومین جشنواره عروسکی خراسان جنوبی در قاینات

مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قاینات گفت: سومین جشنواره عروسک‌های بومی و محلی خراسان جنوبی در مرکز فرهنگی هنری قاین در نیمه نخست اسفند‌ماه سال جاری برگزار می‌شود.

برگزاری سومین جشنواره عروسکی خراسان جنوبی در قاینات

زهرا صیفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: کانون محلی برای رشد فکری و ذهنی کودکان و نوجوانان است.

وی با بیان این‌که سومین جشنواره عروسک‌های خلاق، بومی و محلی خراسان جنوبی به میزبانی مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قاینات برگزار می‌شود، افزود: تاریخ برگزاری این جشنواره نیمه نخست اسفند‌ماه سال جاری است.

مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قاینات ادامه داد: مخاطبان می‌توانند در چهار سطح کودک، نوجوان، معلمان و مربیان و مادران و مادربزرگ‌ها در این جشنواره شرکت کنند.

صیفی به اهداف برگزاری این جشنواره اشاره کرد و اذعان داشت: آموزش فرهنگ و هنر ایرانی، بیان هویت ایرانی، تقویت حفظ زیبا‌شناسی، پرورش خلاقیت و نوآوری هنری، تفکر و تحقیق پیرامون آیین‌های فراموش شده قدیمی، اهمیت پوشش‌های محلی و تحکیم خانواده از جمله اهداف این جشنواره است.

وی یادآور شد: قالب و اندازه عروسک‌ها برای شرکت در جشنواره باید با طولی حداکثر 50 سانتی‌متر باشد.

مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قاینات با بیان این‌که موضوعات سومین جشنواره استانی عروسک‌های خلاق، بومی و محلی خراسان جنوبی در قالب چهار موضوع گنجانده شده است، اضافه کرد: این موضوعات شامل شخصیت‌ها و اسطوره‌های بومی و محلی با توجه افسانه‌های محلی، شخصیت‌های انسانی موجود در قصه‌های ایرانی، شخصیت‌های آیین‌ها و بازی‌های بومی و محلی و عروسک‌های بومی و محلی با لباس‌های محلی می‌شود.

صیفی به شرایط شرکت‌کنندگان برای شرکت در این جشنواره اشاره و تصریح کرد: مخاطبان می‌توانند به صورت انفرادی و گروهی به تولید اثر بپردازند.

وی ادامه داد: در صورت گروهی بودن شرکت‌کنندگان تعداد اعضای گروه از دو نفر بیشتر نبوده و باید گروه‌ها از یک جنس باشند.

مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قاینات با بیان این‌که هر نفر بیش‌از دو اثر نمی‌تواند به جشنواره معرفی کند، اذعان داشت: در ساخت عروسک برای شرکت در این جشنواره باید از ابزار و موادی مانند پارچه، پنبه و نخ استفاده شود.

صیفی افزود: نوآوری و خلاقیت در ساخت اثر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با بیان این‌که مخاطبان برای شرکت در جشنواره آثار خود را به نشانی خراسان جنوبی، قاین، خیابان شهید کلاه‌دوست، مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این شهرستان ارسال کنند، یادآور شد: کد پستی این مرکز 9761816875 است.

مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قاینات با اشاره به این‌که در هر بخش سه نفر برگزیده و 12 نفر شایسته تقدیر می‌شوند، افزود: آثار ارسال شده به دبیرخانه این جشنواره توسط مربیان هنری، فرهنگی و کارشناسان فرهنگی و هنری داوری می‌شود.

صیفی ادامه داد: مجموعه آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره در نمایشگاهی واقع در کانون پرورش فکری قاینات در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

وی با بیان این‌که در سال گذشته 150 اثر از قاینات در جشنواره عروسک‌های بومی و محلی شرکت کرده است، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود در جشنواره امسال نیز حداقل 150 اثر شرکت داده شود.

انتهای پیام/22481/غ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول