اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد برگزاری حماسه 9 دی:

فتنه 88 اعتراض سیاسی نبود/ سکوت برخی خواص عامل تاخیر در رویش حماسه 9 دی

رئیس ستاد برگزاری حماسه 9 دی با بیان اینکه فتنه 88 به طور قطع اعتراض به انتخابات و رقابت سیاسی نبود، گفت: اگر برخی نخبگان سکوت را می‌شکستند و به مردم بصیرت می‌دادند حماسه 9 دی با تأخیر اتفاق نمی‌افتاد.

فتنه 88 اعتراض سیاسی نبود/ سکوت برخی خواص عامل تاخیر در رویش حماسه 9 دی

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدعلی نائینی پیش از ظهر امروز در همایش واکاوی فتنه 88 در یزد اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران از زمان شکل‌گیری با فتنه‌های بسیاری روبرو بود که از آن جمله می‌توان به فتنه دولت موقت،‌ فتنه منافقان، فتنه کوی دانشگاه در سال 87، فتنه منتظری و ... اشاره کرد که با همه آنها مقابله کرد.

وی افزود: در جنگ تحمیلی که بسیار پردامنه بود و دشمن همه توان خود را به میدان آورده بود، بر خلاف برآوردهایی که دشمن کرده بود مبنی بر اینکه در ایران ثبات سیاسی نیست و آمادگی وجود ندارد و نظام چند روزه فرو می‌ریزد، هیچ اتفاقی نیفتاد و با رهبری امام خمینی (ره) و همدلی مردم، ملت ایران از این جنگ تمام عیار سربلند بیرون آمد.

رئیس ستاد برگزاری حماسه 9 دی کشور ادامه داد: دشمن در این سال‌ها همواره سئوال داشت که علت شکستش چه بود و به این نکته رسید که قدرت ولایت فقیه و حفظ روحیه حماسی و باورهای عمیق جامعه دلیل شکست دشمن بود و این موارد در برآوردها دیده نشده بود.

نائینی ادامه داد: سپس دشمن در جنگ نرم، همین نقاط قوت ملت را هدف قرار داد و از آنجا که بسیاری از مردم درک درستی از جنگ نرم ندارند و سنگر دشمن مشخص نیست، گرفتار می‌شوند.

وی بیان کرد: کشور در طول این سال‌ها با مشکلات متعددی مواجه بود اما چالش جدی نداشتیم تا اینکه انتخابات 88 برگزار شد و پس از آن جو ملتهبی به وجود آمد.

نائینی خاطرنشان کرد: به گفته دشمن، بهترین شرایط ممتاز را قبل از سال 88 داشتیم و فضای رشد و پیشرفت مهیا بود اما در انتخابات 88 با راه‌بندان‌های ساختگی و اختلاط دختر و پسر و نهادینه کردن تقلب در انتخابات اوضاع را به هم ریخت.

وی تصریح کرد: در آن زمان مطرح شد که فلان کاندیدا از پیش برنده است و اگر غیر از این باشد، نظام دارد دروغ می‌گوید و گزارش دروغ می‌دهد و همه رسانه‌های سلطه و شبکه‌های تلویزیونی خارجی نیز می‌خواستند در باورها و رفتارهای مردم نسبت به نظام تغییر ایجاد کنند و بر پیش‌بینی‌های مسئولان اثر بگذارند.

نائینی عنوان کرد: بعد از انتخابات نیز شاهد آن بلواها و هیاهوها بودیم، در آمریکا اتاق‌های فکر تشکیل شد، حرکاتی در سفارتخانه‌ها شکل گرفت و در مجموع پیوند عجیبی بین غرب و آمریکا با سران فتنه صورت گرفت؛ تا جایی که رئیس جمهور آمریکا در سه نوبت اعلام کرد که از فتنه سبز حمایت می‌کند.

وی بیان کرد: اکنون زمانه زمانه جنگ نرم است و رفتارهای برخی آدم‌های شناسنامه‌دار و موجه سبب شد که بسیاری از مردم به شک بیفتند، موردی که در سقیفه نیز سابقه داشت.

رئیس ستاد برگزاری حماسه 9 دی کشور خاطرنشان کرد: این فتنه به طور قطع اعتراض به انتخابات و رقابت سیاسی نبود و متن یک قضیه یک توطئه طراحی شده بود که دشمن از همه ظرفیت‌ها و توانش در این مسیر استفاده کرد.

نائینی ادامه داد: اینکه می‌گویند گزینه‌ها روی میز است، حرف چرندی است و دیگر گزینه‌ای نمانده که دشمن علیه ملت ایران به کار گیرد و موفق شود و ملت ایران در واقع شکست را به آنها تحمیل کردند.

وی با اشاره به حماسه 9 دی نیز عنوان کرد: 9 دی این پیام را به جهانیان و دشمنان داد که امکان فروپاشی ملت و انقلاب ایران از درون نیست در حالی که دشمن در فتنه 88 به این باور رسیده بود که کار نظم تمام است.

نائینی تصریح کرد: عظیم ترین لطمه ای که متوجه انقلاب شد، فتنه 88 بود و بزرگترین و باشکوه‌ترین همراهی و همدلی ملت در 9 دی اتفاق افتاد که در زمان خود مهم‌تر از 22 بهمن و فتح خرمشهر بود.

وی تاکید کرد: فتنه لایه‌های متفاوتی داشت، یک لایه آن لایه رویی بود که در کف خیابان‌ها دیدیم و رهبری نیز فرمودند: فتنه آن چیزی نبود که در خیابان‌ها دیدید بلکه برنامه‌ریزی 15 ساله و لایه‌های پنهان و آشکار داشت.

نائینی تصریح کرد: افرادی که اجازه مداخلات خارجی دادند و گول دشمن را خوردند و فریاد تقلب در انتخابات سر دادند، آنها سران فتنه بودند و پیاده نظام فتنه 88، همین افرادی بودند که به خیابان‌ها ریختند و کسانی هستند که نظرسنجی‌های بسیار کردند و داده‌های غلط دادند تا محاسبات نخبگان کشور به هم بریزد و اکنون این لایه را کمتر می‌بینیم.

وی ادامه داد: لایه بعدی، قرارگاه‌های اصلی یعنی ا تاق‌های فکر آمریکایی‌، سرویس‌های امنیتی و .... است که شیوه‌های گوناگون فروپاشی حکومت بدون خونریزی را اعمال کردند.

نائینی تصریح کرد: در چنین شرایطی بزرگان و نخبگان کشور باید به مردم بصیرت و آگاهی می‌دادند و به طور قطع اگر نخبگان در صحنه بودند، حماسه 9 دی با چند ماه تاخیر اتفاق نمی‌افتاد.

انتهای پیام/2464/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول