اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر نهضت سوادآموزی بندر آستارا عنوان کرد

باسوادی 97.72 درصدی مردم آستارا

مدیر نهضت سوادآموزی بندر آستارا گفت: 97.72 درصد مردم آستارا باسواد هستند.

باسوادی 97.72 درصدی مردم آستارا

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، مسعود کوهی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت سواد این شهرستان اظهار کرد: در سرشماری سال 85 تعداد 2 هزار و 501 نفر بی‌سواد در آستارا وجود داشت.

وی با بیان اینکه اکنون در بندر آستارا 97.72 درصد مردم باسواد هستند، تصریح کرد: نهضت سوادآموزی آستارا با مراجعه حضوری درصدد با سواد کردن افراد بی‌سواد مذکور است.

این مسئول با اشاره به اینکه گروه سنی هدف نهضت از 10 سال تا 49 سال است، گفت: پس از ابلاغ اسامی، نهضت سوادآموزی آستارا به در منازل افراد بی‌سواد در سرشماری رفته و آنها را تشویق به ثبت‌نام در کلاس‌های بی‌سوادی کرده است.

وی با بیان اینکه برخی افراد بی‌سواد علاقه‌ای به سواد آموزی ندارند، خاطرنشان کرد: این افراد به دلایل اقتصادی و تمایل و علاقه نداشتن به یادگیری سواد حاضر نشدند در کلاس‌ها شرکت کنند.

کوهی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه طبق تحقیق آمار بی‌سوادی در آستارا از آمار اعلام شده مذکور بیشتر است، اضافه کرد: طبق مقررات هر کس در نهضت ثبت‌نام می‌کند برای شرکت در کلاس‌های نهضت سوادآموزی  اگر سامانه وی را به عنوان بی‌سواد تایید کرد ما مجاز به ثبت‌نام او هستیم و در روستای مورد نظر بیشتر مهاجران از روستاهای مغان اردبیل هستند و آمار سرشماری مذکور درست است.

وی اضافه کرد: مشکل بزرگی در آستارا وجود دارد و آن اینکه این شهرستان مهاجرپذیر است و در طرح تجمیع جنگل نشین‌ها که در سامانه نهضت نیستند و پس از سرشماری به گیلان آمدند و به عنوان بی‌سوادهای آستارا محسوب نمی‌شوند.

مدیر نهضت سوادآموزی آستارا ارائه آمار غلط میزان بی‌سواد در هنگام سرشماری را از دیگر مشکلات ذکر کرد و یادآور شد: طبق مقررات می‌خواهیم در سامانه افراد بی‌سواد را ثبت‌نام کنیم اما سامانه نهضت آنها را  به عنوان با سواد نوشته است.

وی درباره سالروز تاسیس سازمان نهضت سوادآموزی خاطرنشان کرد: هفتم دی اوایل انقلاب اسلامی با دستور امام خمینی (ره) نهضت سواد آموزی تشکیل شد و این امر یکی از شعارهای انقلاب بود.

کوهی متذکر شد: در سال 55 آستارا 46 درصد باسواد داشت و اکنون 97.72 درصد مردم آستارا باسواد هستند و این به خاطر وجود نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه امسال تعداد 765 نفر سوادآموز ثبت‌نام کردند، یادآور شد: امتحانات آغاز شده و در اسفند امسال نتیجه امتحانات داده می‌شود.

این مسئول تعداد مربیان نهضت سوادآموزی را 270 نفر ذکر کرد و متذکر شد: میانگین مدرک تحصیلی این افراد کارشناسی است.

انتهای پیام/84001/ت30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول