اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سوادآموزی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد

رشد 60 درصدی باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد نسبت به قبل از انقلاب

معاون سوادآموزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان در سال 58 رتبه آخر بود و در حال حاضر بیش از 60 درصد رشد باسوادی داشته‌ایم.

رشد 60 درصدی باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد نسبت به قبل از انقلاب

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سیدمسعود ارجمند ظهر امروز به مناسبت هفته سوادآموزی با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هفتم دی‌ماه یکی از برگ‌های زرین تاریخ انقلاب اسلامی است که از سوی حضرت امام خمینی (ره) تأسیس سازمان نهضت سوادآموزی به منظور استقرار عدالت آموزشی و زدودن چهره جهل و نادانی از جامعه صادر شد.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: برخورداری و بهره‌مندی از رهنمودهای حضرت امام(ره) در این پیام و منویات مقام معظم رهبری در تراز دستیابی به اهداف و مأموریت سوادآموزی تکلیف شرعی و دینی بوده که تلاش برای رسیدن به آن ضروری است.

وی با اشاره به فعالیت‌های سوادآموزی در این استان افزود: خدمت به افراد لازم‌التعلیم در مناطق دور افتاده، ایجاد عدالت آموزشی از نظر جنسیتی و جمعیتی از فعالیت‌های این سازمان است.

این مسئول عنوان کرد: در سال 58 به عنوان آخرین استان در رده‌بندی بودیم که در حال حاضر بیش از 60 درصد رشد باسوادی داشته‌ایم و رشد باسوادی مردان به 46 درصد و زنان حدود 63 درصد ارتقا یافته است.

 ارجمند به فعالیت دوره ادغام اشاره کرد و گفت: سوادآموزی استان و شهرستان‌ها در آموزش و پرورش بر اساس ضوابط و دستورالعمل‌های موجود در سال 1390، استخدام تمام آموزشیاران براساس قوانین مختلف حدود 754 نفر، پالایش و شناسایی اسمی بی‌سوادان از فعالیت‌های این سازمان در دوره ادغام برشمرد.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد اجرای ساختار اداری جدید مناطق و انتصاب نیروی کارشناس آنها و تجهیز مناطق به سیستم سخت‌افزار و نرم‌افزار سامانه سوادآموزی، مدارس، تشکل و مؤسسات غیردولتی را از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته اعلام کرد.

وی از انعقاد و تفاهم‌نامه همکاری با 14 دستگاه اجرایی در استان خبر داد و افزود: بر اساس سرشماری سال 1390 درصد باسوادی استان در گروه سنی 10 تا 40 سال به 90/47 درصد رسیده است.

وی به چالش‌های پیش روی سوادآموزی استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره و خاطرنشان کرد: عدم استقبال بی‌سوادان از کلاس‌های سوادآموزی، عدم انسداد کامل ورودی بی‌سوادی از طرف آموزش و پرورش و عدم جلوگیری از ترک تحصیل دانش‌آموزان در سطح استان برخی از چالش‌های سوادآموزی هستند.

انتهای پیام/82009/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول