اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار صدرا:

سرمایه‌گذاری، تصاحب زمین و سردادن شعار نیست

شهردار صدرا گفت: در گذشته سرمایه‌گذاری در این شهر به معنی تصاحب زمین و به شکل شعاری بوده است.

سرمایه‌گذاری، تصاحب زمین و سردادن شعار نیست

منوچهر قائدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در صدرای شیراز اظهار داشت: در گذشته سرمایه‌گذاری در این شهر به معنی تصاحب زمین و شعاری بوده است.

شهردار صدرا با بیان اینکه امروز بر آن هستیم تا با سیاست‌گذاری‌های کلان مجموعه مدیریت شهری در شورای اسلامی و شهرداری صدرا با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های فنی، تخصصی و فکری، تعریف جدیدی از مقوله سرمایه‌گذاری و تمام متغیرهای وابسته به آن داشته باشیم تا این مهم عملیاتی شود، گفت: معتقدیم که بخش عظیمی از سرمایه‌گذاری مادی و معنوی استان فارس در شهر صدرا متمرکز شده است و باید به صورت همه‌جانبه شهروندان، شهردار و شورا از این فرصت‌ها در راستای تمرکز ثروت و بهره‌وری از منابع و ظرفیت‌های موجود استفاده کنند.

قائدی اضافه کرد: این موارد بی‌شک منجر به توسعه اقتصادی فرهنگی این شهر می‌شود و باید تلاش کنیم تا شهروند خوب محصول شهری خوب با تمام جنبه‌های کالبدی معنوی آن شود. برخی از شهرهای جدید مانند صدرا دارای ظرفیت سرمایه‌گذاری بیشتری نسبت به سایر نقاط هستند که ظرفیت‌های مطلوب این شهر بر کسی پوشیده نیست.

وی با بیان اینکه هم‌اندیشی برای استفاده از تجارب مدیریت شهری ضروری است، گفت: شهرداری صدرا با تشکیل اتاق‌ فکر به بررسی هرچه بیشتر شدن رونق اقتصادی، اشتغال، راه‌اندازی بنگاه‌های کوچک و بزرگ و تحرک اقتصادی در بخش‌های مولد می‌پردازد.

قائدی با بیان اینکه توجه روشمند به رویکردهای مختلف سرمایه‌گذاری از سوی بخش‌های خصوصی از نکات مورد توجه این طرح است، تصریح کرد: شهرداری‌ها باید فراتر از درآمدهای محلی برای جذب سرمایه تلاش کنند و شهردارانی موفق هستند که بتوانند با استفاده از روش اعتبار اسنادی قانونی، فراتر از بودجه محلی فعالیت داشته باشند.

وی همچنین ابراز داشت: نمی‌توان تنها بر اساس عوارض شهرداری، تحول اساسی در شهرها ایجاد کرد، ضمن اینکه سرمایه‌گذاری در صورتی انجام می‌گیرد که وضعیت شفاف اقتصادی، پولی، مالی، حقوق و شرایط کاری مناسب وجود داشته باشد و آینده سرمایه مطمئن باشد.

قائدی ادامه داد: قدرت نیروی کارگری با بهره بالا، وضعیت حقوقی تثبیت شده برای حفظ سرمایه و حمایت‌های دولت، سرمایه‌گذار را ترغیب به سرمایه‌گذاری می‌کند و دولت باید نقدینگی با بهره بسیار ناچیز، زمین، آب و برق ارزان‌قیمت و تخفیف مالیاتی را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در این راستا، نخستین گام شناسایی، ترغیب و تسهیل‌گری در امر سرمایه‌گذاری است که با دعوت از فعالان اقتصادی و صاحب‌نظران، راهکارهای مناسب برای رشد سرمایه‌گذاری داخلی صورت می‌گیرد که به عنوان موتور شتاب با جدیت دنبال می‌شود.

شهردار صدرا ادامه داد: علاوه بر آن فراهم‌سازی شرایط و بسترسازی‌های لازم از سوی مجموعه مدیریتی در راستای تسهیل شرایط سرمایه‌گذاری، امنیت و اعتماد عموم الزامی است، چراکه اختلاف بسیار میان نیازها و درآمدهای واقعی شهرها منجر به ایجاد شکاف عمیق بین آرمان‌ها و امکانات مورد انتظار مدیران شهری شده است.

وی افزود: تنها راه برون‌رفت از چنین شرایطی، حرکت به سمت جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی است.

این مسئول با بیان اینکه بر همین اساس شهرداری صدرا به منظور ایجاد فرصت‌های توسعه و آبادانی در شهر، از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی دعوت به همکاری می‌کند، گفت: این شهرداری در بخش‌های مختلف عمرانی، گردشگری، خدماتی، رفاهی و .... آماده همکاری‌های لازم با بخش‌های خصوصی است. وی با بیان اینکه شهرداری صدرا تاکنون در پروژه‌هایی از قبیل تاسیس درمانگاه و پرورشگاه از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی حمایت کرده است، تصریح کرد: شهرداری صدرا این آمادگی را دارد که بیش از گذشته، حمایت خود را در این زمینه به کار گیرد.

قائدی ادامه داد: در حال حاضر احداث اکوپارک مهم‌ترین پروژه در دست اقدام شهرداری صدرا است که با همکاری بخش خصوصی درصدد شکوفایی و هرچه مطلوب‌تر ساختن آن هستیم تا با توجیه اقتصادی آن حاشیه امنی برای سرمایه‌گذاری در صدرا فراهم کنیم. این مسئول گفت: در این راستا گروه کارشناسان مجرب شهرداری صدرا نسبت به شناسایی طرح‌های مختلف که دارای بازدهی مناسب و مطمئن هستند، اقدام کرده و در مرحله بعد توان مالی سرمایه‌گذاران بررسی و پس از محرز شدن، قرارداد سرمایه‌گذاری به امضا طرفین می‌رسد.

انتهتای پیام/2448/خ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول