اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل بیان کرد

محرومیت اردبیل از سرمایه گذاری‌های کلان اقتصادی

استاندار اردبیل گفت: استان اردبیل از سرمایه‌گذاری بزرگ اقتصادی محروم است به طوری که حتی یک شرکت شبه دولتی نیز در این استان نتوانسته است سرمایه‌گذاری انجام دهد.

محرومیت اردبیل از سرمایه گذاری‌های کلان اقتصادی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مجید خدابخش صبح امروز در اولین نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در اردبیل اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب امسال را سال حماسه سیاسی و اقتصادی نامگذاری کردند که با مشارکت آحاد مردم در 24 خرداد حماسه سیاسی رقم خورد و دولت روحانی با شعار اعتدال‌گرایی شکل گرفت و با نگاه تدبیر و امید سعی در حل مشکلات مردم دارد.

وی خاطرنشان کرد‌: اکنون نیز موقع خلق حماسه اقتصادی است که در راس این حرکت بهبود معیشت مردم، کاهش بیکاری، افزایش اشتغال و جذب سرمایه‌گذاری‌ها در اولویت جدی قرار دارد.

رئیس شورای اداری استان یادآور شد: استان اردبیل از دو جهت استان کم برخوردار است دستگاه‌های دولتی بزرگ با نگاه اقتصادی در استان اردبیل سرمایه‌گذاری نکرده‌اند یا اینکه تعداد آنها محدود است.

خدابخش گفت: شرکت‌هایی ملی نظیر خودرو ایران، ایمیدرو و ایدرو به عنوان سازمان گسترش صنایع هیچ سرمایه‌گذاری در استان اردبیل انجام نداده‌اند در حالی که ما می‌توانستیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

این مسئول تصریح کرد: ما در تلاش هستیم این شرکت‌ها و مجموعه شرکت سرمایه‌گذاری شستا و صنایع ملی پتروشیمی ایران را به سرمایه‌گذاری در اردبیل ترغیب و تشویق کنیم تا استان اردبیل از این محرومیت‌ها خارج شود.

رئیس شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی بیان داشت: در این استان سرمایه‌گذاری‌های عمرانی نیز اتفاق نیفتاده است به طوری که اردبیل در حوزه راه‌های مواصلاتی، احداث اتوبان، راه‌آهن و وضعیت فرودگاهی در شرایط مطلوبی قرار ندارد و از عقب‌ماندگی‌ها رنج می‌برد.

خدابخش به سرمایه‌گذاری ناقص انجام شده نظیر سبلان پارچه و ذوب آهن اشاره کرد و افزود: این واحدها عموماً با مشکلات سرمایه در گردش و عدم مدیریت مطلوب روبرو هستند که قطعاً این امر به دامنه مشکلات دامن زده است.

وی تاکید کرد: این سه وضعیت دست به دست هم داده تا استان اردبیل به لحاظ درآمد متوسط از وضعیت میانگین کشوری پایین باشد و در اشتغال نیز نرخ بیکاری ما بیشتر از نرخ بیکاری کشوری باشد.

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان نمونه کارخانه بزرگ سود‌آور را پتروشیمی اراک بیان کرد و ادامه داد: این کارخانه 3 هزار میلیارد تومان فروش داشته و 400 میلیارد تومان سودآوری دارد به طوری که 90 میلیارد تومان به دارایی و به همین میزان به عوارض شهرداری پرداخت می‌کند که گردش مالی این کارخانه وضعیت معیشتی و اقتصادی مناسبی را در اراک به وجود آورده و به تقویت و بهبود معیشت مردم کمک کرده است.

خدابخش گفت: ما نیز می‌توانیم از ظرفیت عظیم شرکت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری و اشتغال جانبی آنها استفاده کنیم به شرط اینکه بتوانیم نگاه واقع‌بینانه و منصفانه به حوزه سرمایه‌گذاری و تولید داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس شورای اشتغال استان اردبیل در پایان سخنان خود سه برنامه اولویت‌دار خود را دعوت از سرمایه‌گذاران جدید، رفع مشکلات بنگاه‌های اقتصادی فعلی و دعوت از سرمایه‌گذاران شبه دولتی برای سرمایه‌گذاری‌های عظیم اعلام کرد.

انتهای پیام/62001/ح40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول