اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار لرستان:

بیکاری در لرستان با سرمایه‌گذاری ریشه‌کن می‌شود

معاون برنامه‌ریزی استاندار لرستان گفت: برای ریشه‌کن کردن بیکاری در لرستان باید بخش خصوصی پای کار بیاید و سرمایه‌گذاری شود.

بیکاری در لرستان با سرمایه‌گذاری ریشه‌کن می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد علی‌هادی‌ چگنی ظهر امروز در جلسه کارگروه توسعه و اشتغال لرستان که با حضور استاندار در استانداری این استان برگزار شد گفت: معضل اصلی استان لرستان بیکاری است که برای درمان آن جز سرمایه‌گذاری و توسعه بخش خصوصی راهی نیست.

چگنی خاطرنشان کرد: تولید اشتغال و سرمایه‌گذاری خط و مشی استانداری این استان است که برای این امر نیازمند همکاری همه بانک‌های عامل در استان هستیم.

معاون برنامه‌ریزی استان لرستان گفت: بعضی از بانک‌های لرستان 5/2 برابر منابع آنها مصرف دارند و این در حالی است که بعضی از بانک‌ها هنوز به اندازه منابع‌شان مصرف نداشته‌اند.

این مسئول خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم یک اتفاق چشمگیر در استان بیفتد باید بانک‌ها که 80 درصد این قضیه هستند همکاری لازم را در هر جهت داشته باشند و در کمک به رفع بیکاری و ایجاد اشتغال ورود کنند.

وی با اشاره به اینکه ما نسبت به بعضی بانک‌هایی که همکاری لازم را در جهت رفع این معضل ندارند گله‌مند هستیم گفت: بعضی از بانک‌ها در لرستان تاکنون هیچ هزینه‌ای در رابطه با ایجاد اشتغال و اجرای طرح‌ها انجام نداده‌اند.

در ادامه این جلسه مدیرعامل بانک ملی لرستان گفت: ما آمادگی خود را برای پرداخت تسهیلات طرح‌هایی که توجیه اقتصادی داشته باشند و واجد شرایط باشند را اعلام می‌کنیم.

مجید ساکی خاطرنشان کرد: سال گذشته 3 هزار میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌های زودبازده معرفی شده به بانک ملی در سطح لرستان پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه ما باید به این مسئله که از 3 هزار میلیارد ریال سال گذشته چند درصد به بانک‌ها برگشت و بازپرداخت شده توجه کنیم افزود: متاسفانه از این رقم کمتر از 10 درصد به بانک‌ها برگشت داده شده است.

ساکی یادآور شد: بانک ملی لرستان تاکنون 9 هزار میلیارد ریال مطالبه از مردم این استان دارد که اگر این مطالبات پرداخت نشوند بانک برای فعالیت‌های خود دچار مشکل می‌شود.

وی افزود: ما باید سعی کنیم این مطالبات را از طریق برنامه‌های متفاوت وصول کنیم تا بانک برای اجرای فعالیت‌های روزمره خود مشکلی نداشته باشد.

ساکی تصریح کرد: 12 هزار میلیارد ریال منابع ما در بانک‌های خصوصی استان هستند که این در حالی است که مردم بیشتر به دنبال گذاشتن منابع خود در بانک‌های خصوصی هستند به خاطر اینکه این بانک‌ها سود بیشتری به آنها پرداخت می‌کنند.

انتهای پیام/‌85001/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول