اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ائمه جمعه جنوب تهران:

9 دی نمایشگاه غیرت ملی ایرانیان در دفاع از ولایت و نظام اسلامی بود

ائمه جمعه جنوب تهران با اشاره به بصیرت و درایت رهبری و همراهی مردم در مقابله با فتنه 88 تاکید کردند: حرکت عاشورایی مردم بصیر فتنه و فتنه‌گران را حذف کرد.

9 دی نمایشگاه غیرت ملی ایرانیان در دفاع از ولایت و نظام اسلامی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی در خطبه‌های نماز نماز دشمن‌شکن جمعه که با حضور پرشور مردم غیور جوادآباد برگزار شد، پس از توصیه همگان به تقوای الهی و تسلیت رحلت جانگداز پیامبر اعظم (ص) اظهار داشت: امام علی (ع) فرمودند «قلب‌های انسان‌های نادان را طمع از جای خود تکانی می‌دهد و آرزوهای دراز آن را به گروگان می‌گیرد و زرق و برق دنیا آن را در دام خود اسیر می‌سازد.»

امام جمعه جوادآباد با تاکید بر اینکه علم روشنایی و جهل تاریکی است، بنابراین کسی که در روشنایی قرار دارد واقعیت را می‌بیند و کسی که در تاریکی گام بر می‌دارد اسیر اوهام و خیالات می‌شود و اسیر هوی و هوس می‌شود.

آیت‌الله شهید غفاری سرچشمه ایمان بود

وی ادامه داد: بنابراین گناهانی که از انسان صادر می‌شود علتش جهل و حرکت در تاریکی است و هر کس می‌خواهد متقی و با تقوا باشد باید خود را به روشنایی یعنی علم برساند تا خوبی‌ها و بدی‌ها را ببیند و خود را از بدی‌ها و گناهان و پلیدی‌ها دور سازد. 

حسینی با اشاره به فرارسیدن هفتم دی ماه سالروز شهادت آیت‌الله حسن غفاری به دست ماموران ستم‌شاهی پهلوی در 1353 هجری خورشیدی عنوان کرد: آیت‌الله شهید غفاری از بزرگمردانی بود که وجود پربرکت و صفای باطن و صداقت کلامش به قلب‌ها گرمی می‌بخشید و به جان‌ها نیروی پایدار می‌دمید.

امام جمعه جوادآباد گفت: ایشان سرچشمه ایمان بود و با تمام وجودش در راه روشنگری و بیداری ملت و مبارزه با طاغوت و سربازی امام خمینی (ره) کوشید و در نتیجه تیر ماه سال 1353 دستگیر شد و پس از چند ماه در زندان به شهادت رسید.

اهمیت علم و سوادآموزی

حسینی همچنین در ادامه به هفتم دی ماه سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان امام خمینی(ره) در سال 1358 هجری خورشیدی عنوان کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید «یُؤْتِی الْحِکْمَةَ مَنْ یَشاءُ وَ مَنْ یُؤْتَ الْحِکْمَةَ فَقَدْ أُوتِیَ خَیْرًا کَثیرًا ...؛ یعنی خداوند به هر کس بخواهد علم و حکمت می‌دهد و هرکس که علم و حکمت نصیب او شد از خیر و برکت فراوانی برخوردار شده است.» (سوره بقره ـ آیه 269)

امام جمعه جوادآباد افزود: پیامبر (ص) به عده‌ای از اسیران باسواد مکه که در جنگ بدر اسیر شده بودند تکلیف کرد تا هر یک از آن‌ها 10 نفر از مسلمانان مدینه را خواندن و نوشتن بیاموزند آزاد می‌کرد و به سرعت افراد باسواد در مناطق اسلامی رو به فزونی نهاد و این اهمیت علم و سوادآموزی را می‌رساند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: پیامبر (ص) فرمود «آنکه ساعتی خواریِ فراگرفتن علم را تحمل نکند برای همیشه در خواری نادانی خواهد ماند.» 

وقف احسانی ماندگار است

امام جمعه جوادآباد نهم دی ماه روز وقف را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: وقف این سنت حسنه دینی یکی از کارسازترین شیوه‌هایی است که تمکن مالی را به‌صورت احسانی ماندگار در خدمت نیازهای جامعه قرار می‌دهد و اراده نیک آدمی را پس از طی دوران زندگی همچنان زنده و کارساز نگه می‌دارد.

وی افزود: پیامبر (ص) می‌فرماید «با مرگ انسان رشته عملش قطع می‌شود مگر از سه چیز صدقه جاری و ماندگار، دانشی که مردم از آن بهره‌مند شوند و فرزند نیکوکاری که برایش دعا کند.

حسینی ادامه داد: بنابراین هرکار نیکی که از ما به‌جا می‌ماند و یا مواردی که ما در امور خیر وقف می‌کنیم و استفاده می‌کنند پس از مرگ هم منفعت آن‌ها به ما خواهد رسید روزی که دستمان از این دنیا کوتاه است به‌ویژه که برای فعالیت‌های فرهنگی، قرآنی و روضه‌خوانی حضرت سیدالشهدا (ع) باشد.

امام جمعه جوادآباد ضمن تسلیت رحلت جانگداز حضرت رسول اکرم صلی‌الله (11ه.ق) و شهادت امام حسن مجتبی علیه‌السلام (50 ه.ق) و شهادت حضرت امام رضا علیه‌السلام (203ه.ق) بیان داشت: از جمله روایاتی که پیامبر (ص) در هر فرصتی برای مردم بیان می‌فرمودند و در مدت 23 سال رسالت به‌ویژه در 10 سالی که در مدینه بودند شاید بیش از هزار مرتبه متذکر آن شده‌اند روایت ثقلین است، «إِنِّی تَارِکٌ فِیکُمُ الثَّقَلَیْنِ مَا إِنْ تَمَسَّکْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا، کِتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِی؛ أَهْلَ بَیْتِی وَ إِنَّهُمَا لَنْ یَفْتَرِقَا حَتَّى یَرِدَا عَلَیَّ الْحَوْضَ؛ ای مردم قرآن و ولایت دو ثقل گرانبها هستند و از هم جداشدنی نیستند و اگر جدا شدند بدانید که اسلام واقعی وجود ندارد.» و آیه شریفه‌ای که روز غدیر خم نازل شد و فرمود: «یا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ ... » (سوره مائده)

امام جمعه جوادآباد با اشاره به فتنه 88 و حماسه 9 دی و روز بصیرت و میثاق امت با ولایت گفت: دشمنان و فتنه‌گران داخلی و خارجی عمود خیمه انقلاب اسلامی ایران را هدف قرار داده‌اند که ولایت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود و خواص جامعه در ایام فتنه تا به امروز مواضعی را اتخاذ کرده‌اند و در مواجهه با فتنه به پنج دسته قابل تقسیم هستند.

وی در ادامه این پنج دسته را برشمرد و افزود: افراد در خط ولایت که اهل البصر و الصبر هستند که پشت سر رهبری حرکت کردند تا گمراه نشوند نه جلو افتادند و نه عقب ماندند و در غبار فتنه به دهان ولایت چشم دوختند.

حسینی عنوان کرد: بخش دوم افراد، تندروها و جلوزننده‌ها که در صبر ضعیف بودند که دنبال فیصله دادن غائله بودند قبل از آنکه فرآیند روشنگری تکمیل شود.

امام جمعه جوادآباد افزود: برخی دیگر عقب‌مانده‌ها و متأخرین که در بصیرت ضعیف بودند که خیلی دیر خطر جنگ نرم و فتنه را متوجه شدند و با چند ماه فاصله اعلام موضع کردند.

وی گفت: ساکتان در فتنه که تاکنون این‌ها بی‌بصیرت‌ها و مردودین هستند و این‌ها مردود شدند و از چشم مردم انقلابی و نظام افتادند. البته مدتی هم با فتنه‌گران همراهی نیز کردند که صبر علی‌گونه مقام معظم انقلاب به آن‌ها فرصت داد تا این خواص در معرض سقوط بعد از یک سال و نیم از فتنه اعلام برائت کنند که هنوز نکردند.

حسینی تصریح کرد: بخش پایانی سران فتنه هستند که بازیچه‌های داخلی نظام سلطه هستند که در ماجرای فتنه مخالفت تام با امام و ولایت و اسلامیت نظام داشتند و دارند و می‌خواهند به هر قیمتی شد به قدرت برسند مانند شعار بر ضد نظام و پاره کردن عکس امام و شعار بر ضد ولایت و حتی این گروه شقی در روز عاشورا به خیام عزای حسینی حمله‌ور شدند. باز هم حیا نکردند و خود را طلب‌کار نظام و اسلام و ولایت می‌دانند و با آن همه جرم و جنایت و چوب حراج به آبرو و امنیت نظام زدن و قتل و غارت باز می‌گویند ما از حق خود می‌گذریم. آخر مگر شیاطین پلید در این بهشت ایران حقی دارند شما را ملت ولایت‌مدار و ولایت‌پذیر ایران مترود کرده‌اند. و شما مترود امام حسین (ع) و حسینیان هستید. شما حاضر نشدید از امام حسین (ع) و ولی امر مسلمین امام و مقتدای ما حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای و مردم و خانواده شهدا عذرخواهی کنید همانند شیطان که خداوند فرمود اگر به قبر آدم هم سجده کند می‌بخشم که شیطان سجده نکرد کماکان مترود درگاه احدیت است.

وی بیان داشت: حتی در این روزها سران فتنه تلاش می‌کنند از طریق دولت کنونی به مطامع پلید خود برسند که دولت باید بیش از این هوشیار باشد همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمود شما بچه‌های انقلاب هستید نباید بگذارید نامحرمان در بین شما نفوذ کنند و در مقابله با آن‌ها انقلابی برخورد کنید.

امام جمعه جوادآباد تصریح کرد: بنابراین حماسه 9 دی نمایشگاه غیرت ملی ایرانیان در دفاع از ولایت و نظام اسلامی بود.

گستاخی‌های هیئت پارلمانی اروپا باید پاسخ داده شود

حسینی با اشاره به عملکرد نمایندگان پارلمانی اتحادیه اروپا در ایران عنوان کرد: این اقدام نمایندگان پارلمانی اتحادیه اروپا حاکمیت ملی را نقض کرده‌اند و بدون هماهنگی با مسئولان داخلی در سفارت یونان با دو محکوم قضایی که در فتنه 88 نقش داشتند دیدار کردند و از آن‌ها به دلیل فعالیت حقوق بشری با پرداخت هدیه تقدیر کردند و رفتار غیر دیپلماتیک با یکی از مسئولان نظام و اینکه این هیئت دیدار با دو محکوم فتنه را مهم‌ترین دیدار خود در این سفر عنوان کرده‌اند.

امام جمعه جوادآباد افزود: آیا این همه گستاخی و هتاکی نباید پاسخ داده شود چرا مسئولان ذی‌ربط پاسخ گستاخی آن‌ها را نمی‌دهند.

وی تاکید کرد: توهین‌ها و تحقیرهای مقام‌های آمریکایی علیه ملت ایران نباید بی‌پاسخ بماند.

حسینی گفت: طرف‌های غربی به‌ویژه آمریکا توافقنامه ژنو را با وضع تحریم‌های جدید نقض کردند و اتهامات دیگری مانند نقض حقوق بشر و فریبکاری و مخالفت با حضور ایران در کنفرانس صلح سوریه (در حالی که بان‌کی‌مون حضور ایران را لازم دانستند) و مرتب از تحریم‌های جدید و گزینه نظامی روی میز است ملت ایران را تهدید می‌کنند و تحریم را ابزاری قرار داده‌اند برای تغییر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در حالی که آمریکا مقروض‌ترین کشور دنیاست و در هر کشوری دخالت نظامی داشته شکست خورده و از نظر سیاسی هم در هیچ کجای دنیا مورد قبول نیست و این وضع اقتصادی و نظامی و سیاسی آمریکاست پس لازم است مسئولان و دولت بیش از این دست روی دست نگذارند و پاسخ گستاخی‌های این شیطان بزرگ و دغل باز را بدهد. چراکه امام فرمودند «آمریکای منفعت‌طلبی که به خدا و معاد و ارزش‌های انسانی اعتقادی ندارد قابل اعتماد نیست.»

وی با اشاره به آغاز سال میلادی گفت: این روزها مسیحیان میلاد پیامبری را جشن می‌گیرند که روز موعود با منجی عالم بشریت مهدی موعود (عج) ظهور می‌کند و در آن روز جهان سرشار از حق و عدالت می‌شود.

مردم ایران فتنه‌گری علیه ولایت را از ریشه قطع می‌کنند

امام جمعه خیرآباد در خطبه‌های نماز عبادی ـ سیاسی جمعه پس از توصیه همگان به تقوای الهی و تسلیت رحلت پیامبر عظیم‌الشان اسلام و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) به سالروز شهادت آیت‌الله غفاری اشاره کرد و گفت: مهمترین ویژگی‌های آیت‌الله شهید غفاری خلوص و تقوای ایشان بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین جواد طاهری افزود: ایشان در راه امام جانفشانی می‌کرد و 13 سال آخر عمرش را تماماً در مبارزه و جانفشانی در راه آرمان‌های مقدس امام خمینی (ره) صرف کرد و به همین سبب در پاسخ به سئوال ساواک که نظر شما نسبت به آیت‌الله خمینی چیست؟ جواب داد: «من فکر می‌کنم تنها کسی که می‌تواند ایران را نجات دهد آیت‌الله خمینی است» و جمله شجاعانه و قهرمانانه او که فرمود: «دشمن خمینی کافر است» کمر استبداد شاهی را شکست و لرزه بر اندام پلید آن‌ها انداخت.

وی افزود: بنابراین او را به بدترین وضعیت شکنجه و به شهادت رساندند مانند اره کردن پای او و درون روغن سوزاندن و حتی جای سالمی در بدن او باقی نگذاشتند.

طاهری با اشاره به 9 دی روز بصیرت اظهار داشت: بصیرت و درایت رهبری و همراهی مردم و حرکت عاشورایی مردم بصیر در سال 88 فتنه و فتنه‌گران را حذف کرد و نشان داد که انقلاب زنده است.

امام جمعه خیرآباد آفزود: این حرکت نشان داد که آموزه‌های عاشورا ولایت‌پذیری است و هر زمان دستی به سمت ولایت دراز شود همین مردم آن را قطع خواهند کرد. 

وی در پایان با تقدیر از عزاداری‌های باشکوه مردم در اربعین حسینی عنوان کرد: در اربعین امسال هم نیز مردم با حضور پرشور خود آن شور و شعور در ولایت حسینی را به نمایش گذاشتند.«إنَّ لِقَتلِ الحُسَینِ حَرارَةً فی قُلوبِ المُؤمِنینَ لا تَبرُدُ أبَداً».

انتهای پیام/2462/ی40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول