اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهر مهربان:

9 دی نمایش بصیرت و وفاداری مردم ایران به نظام، امام و ولایت بود

امام جمعه شهر مهربان گفت: مردم در روز 9 دی بصیرت و وفاداری خود به نظام، امام و ولایت را به منصه ‌ظهور گذاشتند و نقطه ‌عطفی برای حرکت‌های بیداری اسلامی در جهان شدند.

9 دی نمایش بصیرت و وفاداری مردم ایران به نظام، امام و ولایت بود

به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، حجت‌الاسلام والمسلمین جلیل جلیلی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مهربان ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و با گرامیداشت هفتم دی‌ماه سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان حضرت امام خمینی در سال 1358 گفت: یکی از برکات بزرگ انقلاب اسلامی تشکیل نهضت سوادآموزی بود که خوشبختانه در امر باسواد کردن افراد بی‌سواد جامعه بسیار مؤثر بوده است.

وی یکی از وظایف حکومت اسلامی را باسواد کردن مردم عنوان کرد و افزود: حضرت امام خمینی آن پیشوای علم و حکمت نیز با اقتدا به سیره نبوی و سنت علوی و با توجه به قدرت سترگ سلاح دانش در جامعه اسلامی، در هفتم دی 1358 با فرمان تاسیس نهضت سوادآموزی، امت مسلمان ایران را متوجه این عزم ملی و فرهنگی کرد و فرمود که تعلیم و تعلم، عبادتى است که خداوند تبارک و تعالى ما را بر آن دعوت فرموده است‏.

خطیب جمعه تبریز افزود: حضرت امام خمینی در سخنان خود به مناسبت تاسیس نهضت سوادآموزی فرمودند: از جمله حوایج اولیه براى هر ملت که در ردیف بهداشت و مسکن بلکه مهم‌تر از آن‌هاست آموزش براى همگان است مع‌الأسف کشور ما وارث ملتى است که از این نعمت بزرگ در رژیم سابق محروم و اکثر افراد کشور ما از نوشتن و خواندن برخوردار نیستند، چه رسد به آموزش عالى.

خطیب جمعه مهربان به فراگیر شدن نهضت سواد‌آموزی در ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: سوادآموزی به توفیق فرمان امام خمینی از یک حرکت محدود فرهنگی به نهضتی فراگیر تبدیل شد و از آن پس در شمار مقدس‌ترین آرمان‌های انقلاب اسلامی درآمد، به حتم چنین آرمان مقدسی، شایستگی آن را دارد که در کنار مهم‌ترین اهداف و برنامه‌های معجزه قرن، یعنی انقلاب شکوهمند اسلامی بنشیند و سطری طلایی در کارنامه نهضت اسلامی در جهان معاصر باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین جلیلی افزود: در دنیای امروز کسی که بی‌سواد است به نوعی تعامل با دیگران را از دست می‌دهد و علم و دانش یکی از ابزارهای تعامل در جامعه و جهان امروزی است. 

امام جمعه مهربان به موفقیت دستگاه تعلیم و تربیت در منطقه مهربان در امر با سواد کردن مردم اشاره کرد و افزود: در بخش مهربان در گروه هدف 10 تا 49 سال که شرایط سوادآموزی را دارند کمتر از 100 نفر بی‌سواد وجود دارد که جای خوشحالی و مباهات است و این موفقیت ارزنده بیانگر اهتمام ویژه دست‌اندرکاران امر است که شایسته تقدیر و قدردانی است.

خطیب جمعه مهربان تاکید کرد: آموزش و پرورش مهربان آماده است تا شرایط تحصیل سوادآموزی برای افراد باقیمانده را فراهم کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین جلیلی در ادامه خطبه دوم، کسب معرفت و بصیرت را از آموزه‌های ارزشمند مکتب عاشورا و قیام سیدالشهدا (ع) عنوان کرد و افزود: هوشیاری در مقابل فتنه‌انگیزی مخالفان و اسلام‌ستیزان نیازمند کسب معرفت و بیداری است و این موضوع با تأسی به مکتب ناب اهل‌بیت (ع) و بهره‌‌گیری از پیام‌های عاشورایی محقق می‌‌شود.

امام جمعه مهربان با اشاره به سالروز 9 دی و گرامیداشت این روز تاریخی و ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی ایران گفت: انصافاً مردم در روز 9 دی بصیرت و وفاداری خود را به امام و ولایت به منصه‌ ظهور گذاشتند و نقطه ‌عطفی برای حرکت‌های بیداری اسلامی در جهان شدند.

خطیب جمعه مهربان با اشاره به نام‌گذاری 9 دی به عنوان روز بصیرت و میثاق امت با ولایت اظهار داشت: استان آذربایجان که در ولایتمداری پیشتاز است در این مورد نیز پیشتاز شد و اهالی این خطه به‌ویژه تبریز در هشتم دی راهپیمایی عظیم میثاق با ولایت را برگزار کردند که حرکت آن‌ها مقدمه‌ای برای خلق حماسه 9 دی در سراسر ایران اسلامی شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین جلیلی با اشاره به اینکه حکومت اسلامی با هیچ چیز قابل قیاس و معامله نیست، اظهار داشت: اگر مردم ولایت‌مدار ایران اسلامی احساس کنند که خطری در کمین نظام است با تمام توان به میدان آمده و در دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران لحظه‌ای کوتاهی نمی‌کنند که حماسه 9 دی خود گویای این واقعیت انکارنشدنی است.

امام جمعه مهربان با اشاره به اینکه 9 دی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران ماندگار است، تصریح کرد: باید بصیرت‌افزایی را در اولویت کارهای خود قرار دهیم چراکه به فرموده حضرت علی (ع) کوری، نداشتن چشم نیست بلکه انسان بی‌بصیرت کور است.

خطیب جمعه مهربان 9 دی را اوج شکست سیاست‌های کشورهای استکباری و غربی در مقابل بیداری و بصیرت ملت بزرگ ایران اسلامی عنوان کرد و افزود: کشورهای غربی با پر و بال دادن به قضایای فتنه سال 88 درصدد ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بودند که با بصیرت و آگاهی ملت خنثی شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین جلیلی، اعمال تحریم‌های ظالمانه، بدنام کردن جمهوری اسلامی در خارج و دخالت گسترده در موضوعات داخلی از جمله انتخابات و حمایت آشکار از صداهای مخالف در داخل ایران را از جمله نقشه‌های شوم استکبار در مواجهه با ایران اسلامی عنوان کرد و افزود: 9 دی واکنش مردم بصیر ایران به تمام این جریانات بود.

امام جمعه مهربان، مقدسات، ارزش‌های اسلامی و ولایت را خط قرمز مردم ایران عنوان کرد و افزود: مردم ایران در 9 دی نشان دادند که در دفاع از نظام، ولایت، مقدسات و ارزش‌های انقلابی با کسی شوخی و تعارف نداشته و اگر کسی بخواهد به این حریم و خطوط قرمز وارد شود باید حماسه 9 دی را در ذهن خود مجسم کند.

خطیب جمعه مهربان تاکید کرد: گرامیداشت حماسه بزرگ 9 دی از اهمیت زیادی برخوردار است و وظیفه داریم هر سال مراسم گرامیداشت آن را هرچه باشکوه‌تر برگزار کنیم زیرا این حماسه نشانگر دلبستگى مردم ایران به نظام مقدس اسلامى، ارادت آنان به ولی فقیه و پایبندى آنان به ارزش‌های دینی و انقلابی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین جلیلی در ادامه با گرامیداشت 9 دی‌ماه که روز وقف نامگذاری شده است، افزود: وقف یکی از سنت‌های الهی است و باید تلاش کنیم هیچ‌ وقت خیرات خود را بی‌ثمر نکنیم.

امام جمعه مهربان با بیان کلام الهی در زمینه وقف افزود: نیکی‏های ماندگار از نظر پاداش نزد پروردگار بهتر و امیدوار کننده‏تر است و پیامبر بزرگوار اسلام حضرت محمد (ص) فرموده‌اند که با مرگ انسان، رشته عملش قطع می‏شود مگر از سه چیز صدقه جاری (و ماندگار)، دانشی که مردم از آن بهره‏مند شوند، و فرزند نیکوکاری که برایش دعا کند.

خطیب جمعه مهربان با تسلیت ایام  سوگواری رحلت حضرت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) به تمام شیعیان جهان، سالکین الی‌الله، پیروان شریعت و مریدان اهل‌بیت (ع) از دسته‌جات و هیئت‌های حسینی در شهرهای مهربان، شربیان و دوزدوزان و روستاهای تابعه بخش مهربان خواست که همچون ایام عزاداری دهه اول ماه محرم در ایام سوگواری آخر ماه صفر نیز مراسم عزاداری برپا کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین جلیلی در پایان خطبه دوم با اشاره به سفر هفته گذشته هیئت پارلمانی اروپا به کشورمان که در لابه‌لای این سفرها ملاقاتی نیز با برخی محکومان فتنه سال 88 داشته‌اند، افزود: کشورهای غربی تلاش می‌کنند به بهانه‌های مختلف از نیروهای مخالف نظام در داخل کشورمان حمایت کنند و در کنار بحث هسته‌ای سوژه‌ای به نام حقوق بشر در ایران برای خود داشته باشند و به بهانه‌های واهی برای کشورمان مشکل ایجاد کنند.

امام جمعه مهربان از مسئولان اطلاعاتی و امنیتی کشورمان خواست، نظارت و هماهنگی بیشتری در خصوص سفرهایی همچون سفر اخیر هیئت پارلمانی اروپا داشته باشند تا از تکرار این‌گونه اتفاقات که خلاف عرف دیپلماتیک است،‌ جلوگیری شود.

انتهای پیام/60002/م40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول