اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه میاندرود:

شناخت جزئیات زندگی و شخصیت پیامبر اکرم ضروری است

امام جمعه میاندرود گفت: برای شناخت پیامبراکرم باید به برخی جزئیات زندگی و شخصیت او بیشتر بپردازیم تا معرفت خود را نسبت به او بیشتر کنیم.

شناخت جزئیات زندگی و شخصیت پیامبر اکرم ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام سیدمجتبی‎ رسولی جویباری صبح امروز در جمع کارکنان دادسرای ویژه روحانیت استان‎های مازندران و گلستان با اشاره به در پیش بودن ایام رحلت پیامبر اکرم (ص) اظهار داشت: نیاز است در سخن‎ها و گفت‌وگوها بیشتر از پیامبر اعظم(ص) سخن بگوییم.

وی گفت: پیامبر اکرم بزرگترین و والاترین شخصیت عالم هستی است و به جا است که تمام تلاش خود را در شناخت و معرفت او هزینه کنیم.

امام جمعه میاندرود گفت: برای شناخت پیامبر اکرم(ص) باید به برخی جزییات زندگی و شخصیت او بیشتر بپردازیم تا معرفت خود را نسبت به او بیشتر کنیم.

وی با بیان اینکه بهترین کتاب دین و امت از آن پیامبر اسلام (ص) است، افزود: خداوند بهترین هدیه خود را به پیامبر اهدا کرده است و لازمه شناخت پیامبر شناخت دین و قرآن است.

رسولی ادامه داد: از آنجا که شناخت قرآن به صورت کامل برای ما ممکن نیست شناخت کامل پیامبر(ص) هم برای ما مقدور نمی‌شود.

امام جمعه میاندرود به سیر نزولی و صعودی انسان به سمت کمال و خداوند اشاره کرد و گفت: پیامبر(ص) هم در قوس نزول و هم در قوس صعود دارای اعلا درجه است.

وی گفت: قبل از آنکه خداوند عرش،کرسی، لوح و قلم را خلق کند، نور پیامبر اعظم (ص) را خلق کرده است و همچنین پیامبر(ص) در اعلا درجه صعود به سمت خداوند قرار دارد.

رسولی ادامه داد: بهشت دارای درجاتی است و رسیدن به قرب و لقا پروردگار تنها مختص انسان‎های خاص است که پیامبر‎اکرم (ص) در بالاترین جایگاه آن حضور دارد.

امام جمعه میاندرود به درجات مختلف عبودیت در میان انسان‎ها اشاره کرد و گفت: عبودیت پیامبر اعظم (ص) عبودیت مطلق است.

وی گفت: هیچ کلمه‎ای از پیامبر(ص) صادر نمی‎شود که رنگ و بویی الهی نداشته باشد و در حقیقت آنچه از زبان او بیان می‎شود همان وحی است.

رسولی ادامه داد: تمام هویت پیامبر اکرم(ص) از خداوند متعال است و به همین دلیل او افضل و اشرف موجودات است و شیعیان بعد از پیامبر(ص) به ائمه با همین نگاه و رویکرد می‎نگرند چرا که اهل (ع) بیت جانشین پیامبر(ص) هستند.

امام جمعه میاندرود با بیان اینکه در غدیر خم پیامبر(ص) نام تک تک ائمه را بیان کرده است، افزود: اما دشمنان به دلیل رفتار سیاسی این بلا را بر سر مسلمانان آورده‎اند و این اختلاف کماکان پابرجا است.

وی در پایان گفت: در دوران غیبت هم ولایت و زعامت شیعیان و مسلمانان بر عهده ولی فقیه است که به نیابت از امام معصوم هدایت امت را به عهده دارد.

انتهای پیام/86021/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول