اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اسفرورین:

مرجع‌شناسی اصول مورد پذیرش پیامبر‌(ص) است

امام جمعه شهر اسفرورین گفت: مرجع‌شناسی جزو اصول مورد توجه قرآن کریم، سنت پیامبر‌(ص) و ائمه اطهار (ع) است.

مرجع‌شناسی اصول مورد پذیرش پیامبر‌(ص) است

به گزارش خبرگزاری فارس از تاکستان، حجت‌الاسلام اسدالله زارعی صبح امروز در دیدار با دانش‌آموزان طرح تقلید و مرجع‌شناسی اظهار داشت: تکلیف شرعی بانوان از 9 سالگی قمری و هشت سال و هشت ماه و 25 روز شمسی آغاز شده و 15 سالگی قمری و 14 سال و شش ماه و 20 روز شمسی برای پسران نیز زمان شرعی برای انتخاب مرجع تقلید است.

وی با تأکید بر اینکه مرجع‌شناسی جزو اصول مورد توجه قرآن کریم، سنت پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) است، افزود: شک در مسئله تقلید امری از ناحیه شیطان است و زندگی اسلامی بدون تقلید بسیار مشکل است.

امام جمعه شهر اسفرورین اضافه کرد: شناخت فروع و اصول دین، احکام اسلامی، قرآن و احادیث و احتیاط در مسائل دینی برای یک انسان بسیار دشوار است که با انتخاب مرجع این امر ممکن می‌شود.

زارعی ادامه داد: بر این اساس مسئله تقلید در زندگی روزانه بسیار اهمیت‌دار است و کارها بدون ارجاع به متخصص بیهوده است؛ چنانچه در رابطه با دین نیز نباید با الگوگیری از نوع روشن فکری غربی در مسائل دینی ناآگاه شده و بدون تبعیت از مجتهد جامع شرایط مراجعه به مسیر ادامه دهیم.

این مسئول به موفقیت دانشمندان متعهد و متخصص کشور در پرتاب موجود زنده به فضا اشاره کرد و گفت: دنیای غرب در پی این است تا با ایجاد تردید ملت را نسبت به پیشرفت‌های علمی سست کند که این امر نشان از قدرت و فکر دانشمندان ایرانی و هراس دشمنان است.

امام جمعه شهر اسفرورین بیان کرد: این امید می‌رود تا در آینده‌ای نزدیک دانشمندان کشور با ارسال انسان به فضا زمینه توسعه میهن اسلامی را مهیا کنند.

زارعی با اشاره به افزوده شدن نام 19 شرکت ایرانی به فهرست تحریم‌های جدید؛ عنوان کرد: بر اساس تفاهم‌نامه ژنو نباید تحریم جدیدی علیه کشور افزوده شود که به این ترتیب ستم‌پیشگی، بی‌اعتمادی و ظالم استکبار با این شیطنت آشکار شده است.

انتهای پیام/77005/خ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول