اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کلاچای:

جامعه با ولایت فقیه از آسیب محفوظ می‌ماند

امام جمعه کلاچای گفت: جامعه با نهادینه شدن فرهنگ ولایت فقیه از آسیب دشمنان محفوظ می‌ماند.

جامعه با ولایت فقیه از آسیب محفوظ می‌ماند

به گزارش خبرگزاری فارس از کلاچای، حجت‌الاسلام قنبرعلی احمدی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر دوری از دروغگویی را از ویژگی متقین خواند و اظهار کرد: فرد دروغگو موجب غضب خداوند، تحقیر شدن بین مردم و دشمنی فرشتگان الهی می‌شود.

وی مهربانی و مدارا را بهترین داروی نجات بشریت عنوان کرد و افزود: جامعه‌ای که آفرینش الهی را قبول ندارد در جهل، نادانی و انحراف فرو رفته است.

خطیب جمعه کلاچای با اشاره به اینکه عرب جاهلیت شجاعت را در خونریزی و زنده به‌گور کردن دختران می‌دانست، خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم (ص) با اندیشه رحمت، رأفت، مهربانی و مدارا توانست جامعه را نجات دهد.

وی با بیان اینکه با رعایت صفات پیامبر (ص) مانند عفو، گذشت، مهربانی و محبت می‌توان اختلاف در خانواده‌ها را کمتر کرد و آمار طلاق را پایین آورد، اضافه کرد: کامل‌ترین دین توسط آخرین سفیر الهی با شاخصه‌های دینی در مسیر فردی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی به انسان‌ها معرفی شده است.

امام جمعه کلاچای در ادامه به هفتم دی سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان امام (ره) اشاره کرد و یادآور شد: یکی از مهم‌ترین لوازم فرهنگ دینی کسب علم و دانش است و باید در جامعه نهادینه شود.

احمدی همچنین نهم دی را روز بصیرت و میثاق با ولایت دانست و تصریح کرد: حماسه 9 دی تجلی هوشیاری و بیداری ملت قهرمان ایران در خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان بود.

وی با اشاره به اینکه نهم دی روز تجلی وحدت و همبستگی است، بیان کرد: فتنه‌گران به بهانه تقلب در انتخابات کشور را به آشوب کشاندند.

احمدی تصریح کرد: ملت ایران در روز عاشورا با عشق به امام حسین (ع) و هدایت‌های مقام معظم رهبری حماسه بزرگی را خلق کردند و دشمنان قسم خورده انقلاب را به زباله‌دان تاریخ فرستادند.

امام جمعه کلاچای یادآور شد: اگر ملت ایران عاشورا و بصیرت همراه با اندیشه ولایت فقیه را در جامعه نهادینه کند هرگز آسیب نمی‌بینند.

وی وقف را بهترین صدقه جاری دانست و افزود: وقف سنت بزرگ الهی و میراث ماندگار جاوید نیازمند توجه بیشتر است.

انتهای پیام/84001/ت30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول