اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شاهین‌شهر و میمه:

9 دی یک همه‌پرسی در دفاع از نظام و ولایت بود

امام جمعه شهرستان شاهین‌شهر و میمه گفت: مردم همیشه در صحنه ایران در 9 دی یک رفراندوم در دفاع از نظام و جایگاه ولایت در جهان به نمایش گذاشتند.

9 دی یک همه‌پرسی در دفاع از نظام و ولایت بود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام مرتضی ملکیان در ابتدای خطبه‌های این هفته نماز جمعه شاهین‌شهر و میمه با اشاره به فرا رسیدن رحلت حضرت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) گفت: مقام معظم رهبری در درس‌هایی که به عنوان عبرت‌های عاشورا داشتند، فرمودند: «آنانی که بعد از 50 سال از رحلت نبی اکرم (ص) که مدعی طرفداری از پیامبر (ص) بودند در کربلا حادثه عاشورا را رقم زدند با امام حسین (ع) بیعت را شکستند و با شیطان بیعت کردند و تا آخرت مورد نفرت هم در دنیا و هم در آخرت قرار گرفتند».

وی با اشاره به تاکیدات فراوان مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود با ائمه جماعت سراسر کشور در مورد شیوه و روش زندگی اسلامی و با بیان اینکه بحث امروز ما در خطبه‌های اول نماز جمعه در مورد همین تاکید مقام معظم رهبری است، متذکر شد: اگر می‌خواهیم یک زندگی اسلامی داشته باشیم باید برای خود الگو، اسوه و سرمشق قرار دهیم و چه بهتر و برتر که الگو و سرمشق ما در زندگی اسلامی رسول اکرم (ص) باشد.

امام جمعه شاهین‌شهر و میمه با اشاره به نامگذاری سال پیامبر اعظم (ص) در سال 1385 از سوی مقام معظم رهبری ادامه داد: هزاران سخنرانی، همایش و نوشته در مورد پیامبر اکرم (ص) منتشر شد اما نباید فراموش کنیم که باید سیره آن پیامبر بزرگ را در عمل و کردار خود پیاده کنیم.

این مسئول با بیان اینکه اخلاق پیامبر اعظم (ص) اخلاق قرآنی بود، ادامه داد: جدا شدن از محیط شرک و پناه بردن به غار حرا جایی امن و پاک برای راز و نیاز با پروردگار را می‌توان از اولین مراحل زندگی اسلامی ایشان نام برد.

وی در ادامه با بیان صفات و اخلاق پیامبر اکرم (ص) در عمل و کردار تصریح کرد: امروزه این صفات، اخلاق و رفتار پیامبر (ص) در گذشته موجب شده که بیش از یک میلیارد و 500 میلیون نفر از جمعیت جهان ذکر (لااله‌الاالله اشهدان محمد رسول‌الله) را به زبان بیاورند.

ملکیان در ابتدای خطبه‌های دوم نماز جمعه با اشاره به فرمایشی از امام حسن مجتبی (ع) در مورد تقوا که فرمودند: «آماده شوید برای سفر آخرت، زاد و توشه خود را فراهم کنید از اینکه مرگتان فرا رسیده است و بدانید بهترین زاده و توشه برای سفر آخرت تقواست»، به وقایع هفته پیش رو اشاره کرد و افزود:  فرهنگ وقف نسبت به گذشته کم رنگ‌تر شده است.

امام جمعه شاهین‌شهر و میمه به واقعه 9 دی‌ پرداخت و اظهار داشت: بعد از هشت ماه از آشوبی که فتنه‌گران به راه انداختند مردم با حضور یک پارچه و با بصیرت خود انقلاب را به تعبیر مقام معظم رهبری واکسینه کردند.

وی با بیان اینکه مردم همیشه در صحنه ایران در 9 دی یک همه‌پرسی در دفاع از نظام و جایگاه ولایت در جهان به نمایش گذاشتند، تاکید کرد: هر جایی که حضور مردم با حمایت از اسلام و رهبری بوده آن ملت همیشه در تمامی صحنه‌ها پیروز بوده‌اند.

ملکیان با تبریک میلاد مسیح به تمام مسیحیان جهان و به خصوص مسلمانانی که بر این اعتقادند که او از آسمان‌ها خواهد آمد و امام زمان (عج) را یاری خواهد کرد به مذاکرات هسته‌ای کشورمان در ژنو اشاره کرد و گفت: کارشکنی آمریکایی‌ها حتی برای شرکای اروپایی‌شان نیز نمایان شده است.

وی در پایان با اشاره به مذاکرات ژنو و مسئله سوریه و اینکه همه خواهان حضور ایران در این مذاکرات هستند، افزود: علت اینکه آمریکا نمی‌خواهد ایران در این مذاکرات شرکت کند این است که از به نتیجه رسیدن آن و شکست دیگر می‌ترسد.

انتهای پیام/63023/م40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول