اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه رودبار:

دستگاه دیپلماسی در مقابل اهانت آمریکایی‎ها سکوت نکند

امام جمعه رودبار گفت: انتظار ما از دستگاه دیپلماسی این است که در مقابل این اهانت‎ها سکوت نکند، زیرا تجربه نشان داده است که ما هر زمان در مقابل آن‎ها مقاومت کردیم، عقب‎نشینی کرده‎اند.

دستگاه دیپلماسی در مقابل اهانت آمریکایی‎ها سکوت نکند

به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار، حجت‎الاسلام عباس گروهی ظهر امروز در خطبه‎های عبادی سیاسی نماز جمعه این شهرستان با تسلیت رحلت جانگداز حضرت محمد (ص) اظهار داشت: خداوند در قرآن مجید برای پیامبر اکرم (ص) چند صفت بیان کرده که یکی از آن‎ها شهادت و گواهی پیامبر (ص) بر اعمال و کردار بندگان است.

وی با اشاره به اینکه قرآن به صراحت بحث رؤیت و دیدن پیامبر (ص) را در سوره توبه بیان فرموده است، افزود: در این سوره آمده است «پیامبر بگو عمل کنید که خداوند و پیامبرش اعمال شما را می‎بیند».

گروهی تصریح کرد: ما معتقد هستیم که رسول گرامی اسلام (ص) شاهد بر اعمال ما است، بنابراین باید بسیار مراقب باشیم که چه در خلوت و چه در آشکار مرتکب گناهی نشویم، زیرا اگر توجه داشته باشیم که خداوند، پیامبر و ائمه اطهار (ع) ناظر بر تمام اعمال انسان‎ها هستند، قطعاً گناه نمی‎کنیم.

خطیب نماز جمعه رودبار به حماسه 9 دی ماه 88 که عنوان روز «بصیرت و میثاق امت با ولایت» نامگذاری شده، اشاره کرد و بیان داشت: یک جماعت در مقابل جریان قانونی کشور و آن هم به صورت غیرقانونی ایستادند و در نتیجه تمام جریان‎های سیاسی این حرکت را محکوم کردند.

وی ابراز داشت: کدام مسلمان می‎تواند، مراسم عزاداری امام حسین (ع) را به هم زده و حسینیه‎ها را آتش بزند یا اینکه در این روز مانند بنی‎امیه به شادی و سرور بپردازد، مسلمان واقعی هرگز به خود اجازه نمی‎دهد که چنین صحنه‎هایی به دین لطمه بزند و در مقابل آن‎ها سکوت ‎کند.

گروهی با بیان اینکه رهبر عزیز انقلاب فرمودند «مهم‎ترین هدف فتنه ایجاد شکاف در بین مردم بود»، عنوان کرد: خود بیگانگان و آمریکایی‎ها به صراحت اعلام کردند که طراح این فتنه بوده، سال‎ها در این زمینه برنامه‎ریزی کردند و یک عده نیز در داخل به آنان کمک کردند.

وی با تأکید بر اینکه این یک لکه ننگ برای فتنه‎گران در داخل و خارج کشور است، اذعان داشت: فتنه‎گران بدانند که تمام این مسائل در تاریخ ثبت شده است و آیندگان قطعاً آن‎ها را مورد مذمت و نفرین قرار می‎دهند.

گروهی خاطرنشان کرد: در خنثی و خاموش کردن فتنه 88 عواملی مانند نصرت و یاری خداوند کریم، مدیریت و نقش بی‎بدیل رهبر عزیز که همواره در بحران‎ها به خوبی نمایان است و بصیرت و خودآگاهی مردم فهیم کشور نقش کلیدی داشته است.

وی با بیان اینکه این مدیریت بیان می‎کند، ولایت فقیه از جایگاه بسیار والایی در کشور ما برخوردار است و می‎تواند، گره‎های بسیار بزرگی را باز کند، گفت: مقام معظم رهبری همیشه اظهار داشتند که دشمنان ما قابل اعتماد نیستند.

گروهی به چند سند بی‎اعتمادی دولتمردان آمریکایی اشاره و تصریح کرد: اوباما به عنوان رئیس جمهور آمریکا بحث مکالمه تلفنی با رئیس جمهور ما را مطرح می‎کند، اما سه روز بعد از مذاکره تلفنی با صراحت اعلام داشته است که گزینه حمله نظامی روی میز است.

وی افزود: همچنین معاون وزیر امور خارجه آمریکا در اظهاراتی کذب و ناپسند می‎گوید «فریبکاری در ژن ایرانی‎ها است» در صورتی که تمام وجود آمریکا خباثت بوده و مجسمه فریبکاری است.

گروهی عنوان کرد: انتظار ما از دستگاه دیپلماسی این است که در مقابل این اهانت‎ها سکوت نکند، زیرا تجربه نشان داده است که ما هر زمان در مقابل آن‎ها مقاومت کردیم، عقب‎نشینی کرده‎اند.

انتهای پیام/2655/ق40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول