اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قم:

کارشکنی آمریکا مذاکرات را با مشکل مواجه کرده است

امام جمعه قم گفت: معلوم شده کارشکنی‌ها و سنگ‌اندازی‌های آمریکا مانع از مذاکرات کارشناسی شده؛ دشمنان ما بدانند ملت ما زیر بار تهدید، زور و بی‌منطقی نخواهد رفت.

کارشکنی آمریکا مذاکرات را با مشکل مواجه کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری ظهر‌ امروز در خطبه نخست نماز جمعه این هفته قم که در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد با اشاره به سیره حضرت محمد (ص) و اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) گفت: پیامبر اسلام دارای ویژگی‌های فراوانی بودند که ایشان را نه تنها در میان دیگر مردمان بلکه در میان همه‌ی پیامبران الهی ممتاز می‌سازد.

وی افزود: حضرت محمد (ص) خاتم پیامبران بودند و پس از ایشان پیامبری نبوده و نیست؛ دیگر انبیای الهی آزار و اذیت‌های فراوانی را متحمل شدند ولی در مورد پیامبر اسلام این موارد آنقدر زیاد بود که ایشان خود فرمودند من در میان پیامبران بیشترین آزار را دیدم و در عین حال ایشان همواره برای امت خویش دعا می‌کردند و از خداوند می‌خواستند آنانی را که حتی دندانشان را شکسته بودند، هدایت کند.

امام جمعه قم با بیان اینکه حضرت محمد (ص) به دستور خداوند به ثروتمندان روی نیاورد و یارانش از میان اقشار مختلف جامعه به‌ویژه نیازمندان و فقرا بود،‌ گفت: اغنیا تلاش زیادی کردند تا مردم را از اطراف ایشان پراکنده سازند و ثروت خود را به رخ بکشند ولی موفق نشدند کسانی که در مکتب پیامبر اکرم (ص) تربیت شده بودند هم ویژگی‌های زیادی داشتند از جمله اینکه وفاداری‌شان به قدری بود که زیر شکنجه و حتی در هنگام کشته شدن هم دست از حمایت ایشان بر نداشتند.

وی در خطبه دوم با اشاره به برگزاری مراسم باشکوه مراسم اربعین حسینی در بسیاری از کشورها خاطرنشان کرد: در کربلای معلی 20 میلیون نفر از زائران گرد هم آمدند و در ایران نیز بسیاری از مردم در شهرهای مختلف عزاداری کردند؛ پیاده‌روی بزرگ اربعین در قم از حرم کریمه اهل‌بیت (س) تا مسجد مقدس جمکران حماسه‌ای بزرگ بود که توسط مردم قم و زائران حضرت معصومه (س) محقق شد و در این میان مسئولان و نهادهای مختلف استان قم نیز تلاش فراوانی داشتند که از همه‌ی آن‌ها تشکر می‌کنیم.

حسینی‌بوشهری در ادامه به سنت حسنه وقف و هفته وقف اشاره کرد و گفت: در روایت است که مال برای انفاق آفریده شده است؛ کسانی که تمکن مالی دارند بدانند که مال آن‌ها در راه خدا و برای رفع نیازهای مردم صرف می‌شود و تا می‌توانند باید در این زمینه کوشا باشند.

امام جمعه قم با اشاره به هفته سوادآموزی و با بیان اینکه امروز 85 درصد مردم ایران از نعمت سواد برخوردار هستند، خاطرنشان کرد: تمام کسانی که می‌توانند در این زمینه وارد عمل شوند باید وظیفه‌شان را در قبال باسواد کردن دیگران انجام دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود حماسه 9 دی را مورد توجه قرار داد و افزود: این حماسه فراموش نشدنی در تاریخ ایران در واقع تجلی قدرت خداوند بود؛ مردم، مسئولان و حتی دشمنان ما دریافتند که در این روز چه کار بزرگی صورت گرفته و ملت ایران ارادت خود را به ساحت امام حسین (ع) نشان داده‌اند؛ اگر صدها بار شکر نعمت برای چنین مردمی داشته باشیم باز هم کم است؛ در 9 دی دشمنان ما برای همیشه ناامید شدند.

حسینی‌بوشهری با بیان اینکه در فتنه 88 دشمنان با استفاده از عوامل داخلی خود برای براندازی نظام اسلامی بسیج شده بودند، گفت: گروهی فریب خورده بودند ولی گروهی نیز همچنان بر طبل توخالی خود می‌کوبند و انتظار دارند که ملت ایران دست دوستی به سمت آن‌ها دراز کند هرچند رهبر و ملت ایران مهربان هستند ولی آن‌ها باید از آنچه انجام داده بودند، اظهار ندامت و پشیمانی کنند؛ ما آمادگی داریم 9 دی را برای همیشه بزرگ و محترم بشماریم.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با تاکید بر شرکت همه مردم به‌ویژه روحانیون در مراسمی که به مناسبت 9 دی در فیضیه برگزار می‌شود، اظهار داشت: 9 دی چهره واقعی دوستان و دشمنان ما را نشان داد و لازم است همواره آن را بزرگ بشماریم.

وی با اشاره به مذاکرات میان ایران و گروه 1+5 گفت: معلوم شده کارشکنی‌ها و سنگ‌اندازی‌های آمریکا مانع از مذاکرات کارشناسی شده؛ آن‌ها باید همزمان با ایران اقداماتی انجام می‌دادند ولی این خواسته را داشتند که ایران ابتدا گام‌هایش را بردارد؛ دشمنان ما بدانند ملت ما زیر بار تهدید، زور و بی‌منطقی نخواهد رفت.

حسینی‌بوشهری خطاب به مسئولان طرف مذاکره با گروه غربی عنوان کرد: زیرک باشید و به دشمن اعتماد نکنید؛ ملت و رهبر پشت سر شما هستند بنابراین طوری سخن نگویید و موضع نگیرید که دشمن گمان ضعف در مورد شما داشته باشد، از حقوق ملت ایران با تمام توان دفاع کنید.

عضو مجلس خبرگان رهبری ضمن تشکر از نمایندگان مجلس در مورد طرح اخیر گفت: کنگره آمریکا تهدید به تحریم‌های جدید می‌کند ولی نمایندگان ولایی ما هم طرحی را آماده کرده‌اند که اگر دشمن بخواهد اقدامی انجام دهد و ضرورتی اقتضا کند، غنی‌سازی ایران تا مرز 60 درصد پیش برود.

وی ادامه داد: ایران برای تامین سوخت پیشران‌های زیردریایی خود به اورانیوم 60 درصد نیاز دارد؛ دشمنان بدانند که اگر خطایی کنند ملت ایران جوابی دندان‌شکن به آن‌ها خواهند داد.

انتهای پیام/78004/م40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول