اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کوهبنان:

9 دی واکنش ملت ایران علیه دولت آمریکا بود

امام جمعه کوهبنان گفت: 9 دی ماه واکنش مردم بصیر و ولایتمدار ایران اسلامی علیه اقدامات نرم دولت آمریکا بود.

9 دی واکنش ملت ایران علیه دولت آمریکا بود

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، حجت‌الاسلام عباس صالح‌نیا ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کوهبنان  اظهار داشت: آمر به معروف و ناهی از منکر جانشین خداوند متعال و رسول خداست، لذا رسول گرامی اسلام (ص) می‌فرمایند زمانی که امت من امر به معروف و نهی از منکر را ترک کنند باید منتظر حادثه‌ای از طرف خداوند باشند‌.

وی با استناد به روایت امام صادق (ع) گفت: هنگامی که انسان منکر و کارهای زشتی را ببیند و با داشتن قدرت از آن جلو‌گیری نکند، ‌شخصی است که دوست دارد در جامعه گناه و معصیت عملی شود، لذا این چنین شخصی به دشمنی و مبارزه علنی با خداوند مبادرت ورزیده است‌.

صالح‌نیا ابراز داشت: اگر امر به معروف و نهی از منکر را ادا کنیم تمام واجبات شرع مقدس هم در سایه اقامه این فریضه واجب الهی اقامه می‌شود، لذا در سایه اقامه معروف حق مظلوم زنده می‌شود و ظالمان به سزای عمل خود می‌رسند، از طرفی صدقات در سایه امر به معروف جمع می‌شوند و می‌توان آنها را در جای خود مصرف کرد.

وی در مهمترین مناسبت‌های هفته از جمله 7 دی ماه سالروز شهادت شهید آیت‌الله غفاری در سال 53 به دست ماموران رژیم ستم شاهی اشاره کرد و افزود: این مبارزه خستگی ناپذیر در زیر شکنجه‌های ساواک در زندان‌های مخوف حکومت پهلوی‌ مظلومانه به شهادت رسید‌.

صالح‌نیا تصریح کرد: از نخستین روزهای شکل‌گیری و مبارزات حضرت امام (ره) ‌شهید غفاری که از یاران‌، شاگردان و پشتیبانان بی‌نظیر حضرت امام بود در روزگاری که هیچ کس جرأت نداشت نام امام را بر زبان جاری سازد با شجاعت در منابر و مجالس از امام یاد می‌کرد.

امام جمعه کوهبنان سپس به 7 دی ماه سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان حضرت امام (ره) در سال 58 اشاره و خاطر نشان کرد: دین مبین اسلام بر تعلیم و تربیت اهمیت خاصی داده و بر خواندن و نوشتن از گهواره تا گور سفارش کرده است، لذا با توجه به امکانات فراهم شده باید با حضور در کلاس‌های سوادآموزی خود را از ننگ بی‌سوادی نجات دهیم‌.

وی به نهم دی ماه روز بصیرت و میثاق امت با ولایت اشاره کرد و بیان داشت: نهم دی سالروز حماسه تاریخی و جاودانه ملت مسلمان و ولایتمدار ایران اسلامی در دفاع از عاشورا و فرهنگ عاشورا است‌.

صالح‌نیا تصریح کرد: نهم دی ماه 88 واکنش مردم بصیر و ولایتمدار ایران اسلامی علیه اقدامات نرم دولت آمریکا برای تضعیف نظام بود.

وی اظهار داشت: این توطئه با درایت و مدیریت قوی و صحیح رهبر فرزانه و متفکر انقلاب همچنین بصیرت‌، آگاهی و هوشیاری مردم خنثی شد‌.

صالح‌نیا ابراز داشت: در نهم دی مردم نشان دادند که عاشورا‌، پیام‌ها و آموزه‌های اسلامی برآمده از مکتب عاشورا از جمله ولایتمداری و ولایت‌پذیری مهمترین و اصلی‌ترین خط قرمز مردم و انقلاب است و تحت هیچ شرایطی قدرت‌های بزرگ و استکباری توان شکستن این خط قرمز را ندارند‌.

امام جمعه کوهبنان افزود: حضور چند میلیونی ملت در مراسم 9 دی همچنین هوشیاری و بصیرت آنان نشان داد که تصورات ذهنی قدرت‌های استکباری در مورد ملت ایران ذره‌ای با واقعیات موجود سازگاری ندارد.

وی خاطر نشان کرد: مردم به دلیل معرفت دینی‌، بصیرت سیاسی و خصوصیات منحصر به فرد رهبری که در سیره و نظرشان جاری است در صورت نیاز با یک اشاره تمام توطئه و نقشه‌ها را در هم خواهند شکست و بر عهد و پیمانی که با امام راحل‌، رهبر فرزانه و متفکر انقلاب و شهیدان همیشه سر‌افراز بسته‌اند وفادار می‌ماند. 

انتهای پیام/80012/ق40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول