اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشروح/ آیت‌الله خاتمی:

آمریکا و غرب مطلقاً قابل اعتماد نیستند/ در پرونده آمریکا هر چه هست خیانت است

امام جمعه موقت تهران با اشاره به مذاکرات ژنو و برخورد‌های دوگانه آمریکا و غرب، گفت: چشممان آب نمی‌خورد که از این مذاکرات چیزی عاید ملت ما بشود، در پرونده آمریکا هر چه هست، خیانت است.

آمریکا و غرب مطلقاً قابل اعتماد نیستند/ در پرونده آمریکا هر چه هست خیانت است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، آیت‌الله سید احمد خاتمی بعد از ظهر امروز در هفتمین یادواره سرداران و 800 شهید شهرستان بهشهر، اظهار داشت: نظام ما یک نظام سیاسی معمولی همچون نظام‌های دیگر نیست، نظام ما نظام مکتبی و برگرفته از عاشوراست.

وی به دو بینش در رابطه با نظام ایران در قبل و بعد از انقلاب اشاره و تصریح کرد: بینش اول این بود که قبل از انقلاب عده‌ای می‌گفتند بگذارید زندگی کنیم، زندان و تبعید و شکنجه تا کی؟ اصل را بر زندگی قرار می‌دادند، آن طرز تفکر 35 سال بود، اما در محاق بود، جرات عرض اندام نداشت و جایی برای این طرز فکر نبود.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به جان گرفتن دوباره این نوع تفکر در سال‌ها و ماه‌های اخیر، خاطرنشان کرد: این فکر که تا کی بگوییم «مرگ بر آمریکا»، بگذارید زندگی کنیم؛ قبل از انقلاب هم بود، اخیرا فضا برای برخی‌ها باز شده تا این تفکر کهنه و پوسیده دوباره به جریان بیفتد.

وی افزود: ما دعوای شخصی با آمریکا نداشته و نداریم، این‌ها با اساس اسلام و با قرآن در افتادند.

تا زمانی که آمریکا شیطنت کند مرگ بر آمریکا می‌گوییم

آیت‌الله خاتمی بینش دیگر را، طرز فکر امام(ره) عنوان و اذعان داشت: آن طرز تفکر، طرز فکر امروز مقام معظم رهبری، طرز فکر شما بازماندگان شهدا است و البته طرز فکر قرآن است؛ ما زندگی را می‌خواهیم اما نه به هر قیمتی، زندگی شیرین است اما با قیمت عزت، تا کی مرگ بر آمریکا می‌گوئیم؟ تا وقتی که آمریکا شیطنت می‌کند.

وی با بیان اینکه زندگی عزت‌مندانه، هزینه دارد، اظهار داشت: نیمی از این هزینه را شهیدان ما دادند و نیمی دیگر را همه آن‌هایی که پس از شهدا ماندند باید پرداخت کنند که یکی از آن‌ها مقاومت است.

 افراطی ‌خواندن منتقدان مذاکرات ژنو جفا به فضای آزاد و ضد خط رهبری است

امام جمعه موقت تهران به مذاکرات ژنو اشاره و اظهار داشت: ما همراه مقام معظم رهبری مذاکره‌کنندگان را فرزندان این ملت می‌دانیم و مفتخریم این‌ها نمی‌خواهند خیانت کنند، به جد این میدان مذاکره، میدان جنگ دیپلماتیک تمام‌عیار است تا مذاکره، عزت‌مندانه باشد.

امام جمعه موقت تهران، افزود: مقام معظم رهبری در طول این 35 سال و به‌ویژه در طول رهبری با نقد سازنده مخالف نبودند، از نقد سازنده از افراد و نقد سازنده از دولت‌ها حمایت می‌کنند مثل امام(ره) اما هرگز معنای حمایت آقا این نیست که نقدِ سازنده نباشد.

وی تصریح کرد: نقد سازنده مایه حیات و نشاط کشور و شورآفرین است، اگر نقد سازنده نباشد رکود و خمود شکل می‌گیرد بنابراین با حمایت از مذاکرات هسته‌ای، میدان باز است، جراید نقدی دارند نقد خود را به‌طور سازنده، مستند و مستدل مطرح کنند، اشکال ندارد.

وی افراطی ‌خواندن کسانی که نقد بر مذاکرات دارند را جفا به فضای آزاد دانست و با انتقاد از اینکه هر کس به دولت گفت گوشه چشم دولتمردان ابروست یا اگر کسی مقاله‌ای نوشت، نقدی کرد؛ پس این‌ها افراطی‌اند، گفت: افراطی‌خواندن این‌ها، ضد خط مقام معظم رهبری است.

خاتمی همچنین از کسانی که می‌گویند افراطی‌های ایران و افراطی‌های آمریکا نمی‌خواهند مذاکرات به نتیجه برسد، انتقاد و تصریح کرد: افراطی‌های آمریکا، صهیونیست‌های افراطی هستند، چرا بچه‌های این ملت، جوان‌های با نشاط این ملت و قلم‌زنان متعهد ما را کنار صهیونیست‌ها می‌گذارید؟

وی افزود: هر کسی به خط شما و همراه شما نبود بشود افراطی، این ظلم فاحش است.

امام جمعه موقت تهران بیان داشت: نمی‌گوییم هر نقدی می‌شود، صحیح است، ممکن است برخی نقدها غلط باشد اما چرا نقادان را افراطی می‌خوانید، شما دنبال فضای بازید؟ این چه منطقی است، بعضی‌ها یک جوری عمل می‌کنند آدم خیال می‌کند وکیل مدافع آمریکا هستند، یک چهره واضحی از آمریکا نشان می‌دهند.

در پرونده آمریکا هر چه هست خیانت است

عضو خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود، گفت: با مذاکرات مخالف نیستیم،باید در چارچوبی که مدنظر مقام معظم رهبری است، ادامه پیدا کند.

وی افزود: البته چشممان آب نمی‌خورد که از این مذاکرات چیزی عاید ملت ما بشود، در پرونده آمریکا هر چه هست، خیانت است.

خاتمی به نشست‌ها و معاهدات آمریکا و هم‌پیمانانش در قبال مساله فلسطین اشاره و خاطرنشان کرد: حدود 70 سال است که اشغالگران، فلسطین را اشغال کردند، در طول این 70 سال مذاکرات مفصل همچون اسلو، کمپ دیوید، شرم‌الشیخ، و دهها مذاکره دیگر، دور یک میز نشستند اما هیچ آبی از این مذاکرات گرم نشد.

وی با بیان اینکه اگر عزتی بوده در سایه انتفاضه‌ها و مقاومت‌های جانانه بوده، تصریح کرد: این تجربه به ما می‌گوید دلخوش به این مذاکرات نباید بود که آمریکایی‌ها و غربی‌ها، مطلقا قابل اعتماد نیستند.

استکبار، زیاده‌خواه است/هدف، براندازی اسلام است

امام جمعه موقت تهران، حفظ روحیه استکبارستیزی را دومین هزینه‌ای دانست که باید از سوی بازماندگان شهدا پرداخت شود.

وی به فتنه 88 اشاره و خاطرنشان کرد: فتنه‌گران 88 در پی کمرنگ کردن فرهنگ استکبارستیزی بودند و «شیمون پرز» رئیس رژیم صهیونیستی سه بار از سران فتنه تقدیر کرد و گفت؛ مخالفانِ در ایران سربازان ما هستند، دلیلش این است که منافقان از فتنه‌گران حمایت کردند، کم کردن نفرت از استکبار یکی از جنایات فتنه‌گران است.

امام جمعه موقت تهران در ادامه، گفت: تردید نداشته باشید که استکبار زیاده‌خواه است، انرژی هسته‌ای بهانه است، چون دنیا می‌داند بمب اتم در فرهنگ فقه ما جایی ندارد، قصه این است که نظام اسلامی ما نباشد، اوباما دروغ گفت که ما در پی براندازی نظام ایران نیستیم.

وی افزود: ما در پاسخ می‌گوییم که شما در پی براندازی نظام اسلامی بودید و هستید و خواهید بود و هیچ غلطی نتوانستید بکنید.

 آمریکا یزید زمان و دشمن شماره یک ایران است

عضو خبرگان رهبری با اشاره به قطعنامه اخیر آمریکا علیه ایران بیان داشت: روز پنج‌شنبه، قطعنامه‌ای علیه ملت ما تصویب کردند با 86 رای که ایران حقوق بشر را زیر پا می‌گذارد و یکی از نمونه‌های آن را در بحث زنان معرفی کردند.

خاتمی تصریح کرد: ما نمی‌توانیم از قرآن و دینمان دست برداریم، می‌گویند چه‌طور می‌شود یک مرد چهار زن بگیرد حال آن‌که یک زن نمی‌تواند چهار شوهر داشته باشد.

وی افزود: آلان آمریکا می‌گوید موشک‌های دوربرد ایران برای اسرائیل که جانِ آمریکاست، خطر دارند.

عضو خبرگان رهبری با انتقاد از جریان سازی برای خیرخواه نشان دادن اوباما، گفت: این جریان، نادرست و غلط است، ملت مسلمان ایران همچنان آمریکا را یزید زمان و دشمن شماره اول خود می‌داند.

وی بصیرت را سومین موضوع قابل توجه از سوی بازماندگان شهدا عنوان و خاطرنشان کرد:  تجلی بصیرت، در ولایت‌مداری است؛ اگر بخواهیم راه شهیدان عزیزمان را دنبال کنیم باید بصریت داشته باشیم، و توجه کنیم که با ولایتمداری است که این ملت حفظ شده، و می شود.

این مسئول با بیان اینکه شهدا و عالمان هر دیاری شناسنامه آن دیار هستند، اظهار داشت: بهشهر به خود می‌بالد که طی هشت سال دفاع مقدس 10 هزار اعزامی به جبهه داشته است، 800 شهید و 270 جانباز، 123آزاده و 30 سردار تقدیم انقلاب کرده، و هفت خانواده، تک پسرشان را و 43 خانواده، دو شهید و دو خانواده هم سه شهید، تقدیم انقلاب داشتند.

وی در پایان، گفت: مطمئن باشید آیندگان با افتخار به این آمار نگاه خواهند کرد و مهم‌تر از آیندگان، خودِ خداست که در پرونده شما خوبان، این خوبان را می‌بیند.

انتهای پیام/86001/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول