اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی دانشگاه کردستان:

آمریکا برای غالب کردن فرهنگ خود سالانه بیش از یکصد میلیارد دلار هزینه می‌کند

معاون فرهنگی دانشگاه کردستان گفت: آمریکا با 6 درصد جمعیت جهان در حدود 75 درصد از تبلیغات دنیا را به خود اختصاص داده است و سالانه بیش از یکصد میلیارد دلار برای غالب کردن فرهنگ خود هزینه می‌کند.

آمریکا برای غالب کردن فرهنگ خود سالانه بیش از یکصد میلیارد دلار هزینه می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام محمود صفی‌زاده ظهر امروز در پنجمین همایش ملی آسیب‌های پنهان در محل تالار مولوی دانشگاه کردستان به بیان تفاوت‌های سبک زندگی دینی و غیر دینی پرداخت.

وی با بیان اینکه از نگاه اسلام خانواده مقدس‌ترین نهاد در اسلام است گفت: اصلی‌ترین عامل تکمیل شخصیت در اسلام و منتقل‌کننده عناصر فرهنگی و اعتقادات و آداب و رسوم کانون خانواده است.

معاون فرهنگی دانشگاه کردستان با بیان اینکه مهمترین عامل تأثیرگذار در سبک زندگی انسان‌ها خانواده است گفت: مؤثرترین نهاد در سرنوشت آحاد جامعه خانواده است.

صفی‌زاده با بیان اینکه در سبک زندگی دینی، ازدواج پیوندی مقدس و موجب‌ حفظ دین می‌شود گفت: رابطه محبت‌آمیز و دوری از رذائل و گناه، جذب محبت و رحمت الهی همه با ازدواج ممکن است.

وی با بیان اینکه کسب انس و آرامش و امنیت اجتماعی خواسته هر انسانی است اظهار کرد: اسلام قصد دارد با ازدواج انسان واقعی را به وجود آورد و مسئله انسانیت را برجسته و مطرح کند.

معاون فرهنگی دانشگاه کردستان با بیان اینکه محور خانواده‌ها زنان هستند گفت: زنان به دلیل نقش محوری و اصلی در تربیت فرزندان مهمترین عامل در تعیین سبک زندگی انسان‌ها هستند.

صفی‌زاده خاطرنشان کرد: مادران نقش تربیتی مهمی در تعیین سبک زندگی انسان‌ها در جامعه و خانواده بر عهده دارند.

وی در ادامه به سبک زندگی غیر دینی پرداخت و گفت: در این نوع زندگی نگاه به انسان فردگرایانه است و غرب در عادات و اعتقادات دیدگاه فردگرایی دارد.

معاون فرهنگی دانشگاه کردستان، ازدواج را در این نوع سبک زندگی؛ مخالف مدرنیته دانست و گفت: در سبک غربی نه آرامش که رفاه و آسایش فرد دنبال می‌شود.

صفی‌زاده با بیان اینکه غرب در تلاش برای غالب کردن سبک زندگی خود بر جوامع اسلامی است گفت: مهمترین ابزار آنها در این کارزار، اهرم‌های تبلیغاتی و روانی است.

وی افزود: آمریکا با 6 درصد جمعیت جهان در حدود 75 درصد از تبلیغات دنیا را به خود اختصاص داده است و سالانه بیش از یکصد میلیارد دلار برای غالب کردن فرهنگ خود هزینه می‌کند.

معاون فرهنگی دانشگاه کردستان ابزار تبلیغاتی غرب را تولید فیلم، رسانه و تلاش برای اثرگذاری روانی در فضای مجازی عنوان کرد و گفت: غرب می‌خواهد آن چیزی که در اسلام مقدس است از بین ببرد.

صفی‌زاده با بیان اینکه غرب در صدد تغییر رفتارها و الگوها است گفت: سبک زندگی دینی دستخوش تغییر شده است و مشکلات امروز به دلیل فاصله گرفتن از این سبک زندگی است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با اتخاذ تدابیر لازم زمینه برخورداری از جامعه‌ای سالم، دینی، پویا و با نشاط و بهره‌مند از سبک زندگی درخور شأن استان فراهم شود.

انتهای پیام/79012/ط30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول