اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آران و بیدگل:

9 دی خط بطلانی بر جریان فتنه کشید

امام جمعه شهرستان آران و بیدگل گفت: حماسه 9 دی سال 88، که با حضور ده‌ها میلیونی مردم ایران انجام شد، نقطه عطفی برای ایران اسلامی بود و خط بطلانی بر جریان فتنه کشید.

9 دی خط بطلانی بر جریان فتنه کشید

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد موسوی در ابتدای خطبه‌های نماز جمعه شهرستان آران و بیدگل، با تسلیت فرا رسیدن 28 صفر سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت حضرت امام حسن (ع) و علی بن موسی‌الرضا(ع) اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص)، جلوه‌ای از رحمت خداوند بود که در طول عمر با برکت خویش از هیچ تلاشی در تعلیم معارف بلند اسلامی و هدایت بشر به سوی خداوند، دریغ نکرد.

وی افزود: پیامبر خاتم (ص) همیشه در حسرت هدایت انسان‌ها بوده و تا روز قیامت نیز به عنوان معلم تمامی انسان‌ها، چون چراغ هدایتی، روشنگر مسیر عبادت و بندگی خداوند هستند.

امام جمعه آران و بیدگل همچنین در بخشی دیگر از خطبه‌ها، با اشاره به سالروز حماسه 9 دی سال 88، بیان داشت: نهم دی ماه سال 1388، سالروز حماسه یک امت اسلامی با بصیرت و بیدار است که با راهپیمایی، فتنه فتنه‌گران را نابود کرده و غبار فتنه را از چهره نظام اسلامی زدودند.

موسوی، توجه بیشتر به دستاوردها و تبعات فتنه 88 را بسیار ضروری دانست و افزود: باید تمامی دستگاه‌های علمی، فرهنگی و آموزشی کشور، با بازخوانی و بازشناسی جوانب این واقعه، از جمله عوامل و اهداف فتنه، نقش رسانه‌های بیگانه، نقش مردم و رهبری، وضعیت نخبگان در زمان فتنه و دستاوردهایی که برای جمهوری اسلامی داشته است، این امر را اطلاع‌رسانی کنند تا حماسه عظیم 9 دی، فراموش نشود.

وی با تبیین عوامل فتنه 88 ابراز داشت: استکبار جهانی با مثلث آمریکا، اسرائیل و انگلیس و نیز با همکاری برخی عوامل داخلی، از بازیگران اصلی فتنه سال 88 بودند.

موسوی، عوامل میدانی را یکی دیگر از ابزار وقوع این حادثه ذکر و تصریح کرد: عوامل میدانی همان منافقانی بودند که در روز عاشورا، با تظاهرات خیابانی خود، بیت‌المال مسلمانان را به آتش زده و علیه جمهوری اسلامی شعار دادند و روز شهادت اباعبدالله‌الحسین(ع) را مورد هتک حرمت قرار دادند.

وی همچنین، سکوت برخی نخبگان سیاسی در فتنه 88 را، یکی از تبعات شوم فتنه 88 قلمداد کرد و گفت: برخی نخبگان سیاسی با بی‌بصیرتی و سکوت خود در مقابل جریان فتنه، به نظام جمهوری اسلامی ضربه وارد کردند. 

امام جمعه آران و بیدگل با محکوم کردن فتنه 88 ، منشأ حرکت سران فتنه را جاه‌طلبی و منفعت‌طلبی آنان خواند و بیان داشت: حماسه 9 دی سال 88، که با حضور 50 میلیونی مردم ایران انجام شد، نقطه عطفی برای ایران اسلامی بود و خط بطلانی بر جریان فتنه 88 کشید. اگر هوشیاری مردم و بصیرت و مدیریت پیامبرگونه رهبر معظم انقلاب در دوران فتنه نبود، به طور یقین، نظام اسلامی با چالش بزرگی روبرو می‌شد.

انتهای پیام/24006/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول