اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گچساران:

فراموش کردن 9 دی عین بی‌بصیرتی است

امام جمعه گچساران گفت: برخی از افراد داخلی اظهاراتی مبنی بر فراموشی یا کم‌اهمیتی 9 دی را در برخی رسانه‌ها منتشر می‌کنند، که این غیر قابل قبول و عین بی‌بصیرتی است.

فراموش کردن 9 دی عین بی‌بصیرتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی ظهر امروز در خطبه نخست نماز عبادی سیاسی جمعه گچساران، تقوا را سدی بزرگ و نفوذناپذیر در برابر تمایلات و نافرمانی‌های خداوند دانست.

وی با اشاره به جایگاه و مقام پیامبر (ص) افزود: خداوند جایگاه و مقام پیامبر (ص) را مقام خلیفه‌ الهی و جانشینی خود دانسته است که با درک این موضوع تخطی از فرمان و دستور پیامبر (ص)، تخطی از فرمان خداوند محسوب می‌شود و عین بی‌ایمانی است.

حجازی با بیان این‌که برخی از افراد انتخاب امام علی (ع) توسط پیامبر (ص) را بر اساس نگرش قومیتی و فامیلی تحلیل می‌کردند، تصریح کرد: انتخاب امام علی (ع) توسط پیامبر (ص) دستور خداوند بود و کسانی که چنین تفکری در خصوص پیامبر (ص) داشتند، در عین بی‌ایمانی به سر می‌بردند زیرا آنها به فرمان خداوند شک کرده‌ بودند.

امام جمعه گچساران جاهل بودن به جایگاه پیامبر (ص) را بزرگترین خطر برای انسان‌ها دانست و گفت: اگر انسان نسبت به شناخت جایگاه پیامبر (ص) جاهل و نادان باشد دچار انحراف شده و سقوط خواهد کرد.

حجازی رحلت پیامبر (ص) را ضایعه‌ای بزرگ و غیر قابل جبران دانست و بیان کرد: با رحلت پیامبر (ص) ارتباط زمین و آسمان و انسان و وحی قطع شد اگر چه بعد از پیامبر (ص) ائمه معصوم (ع) جانشینان به حق بودند اما با رحلت پیامبر (ص) نبوت به اتمام رسید.

خطیب جمعه گچساران در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی این شهرستان با اشاره به سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی عنوان کرد: نهضت سوادآموزی به فرمان امام راحل تشکیل شد و اقدامات مهمی در راستای باسواد کردن جامعه انجام داد.

حجازی در ادامه با بیان این‌که 9 دی حادثه‌ای بزرگ در دنیا بود که دنیا را متعجب کرد، اظهار کرد: در برخی موارد مشاهده شده است که بعضی از افراد داخلی اظهاراتی مبنی بر فراموشی یا کم‌اهمیتی 9 دی را در برخی رسانه‌ها منتشر می‌کنند، که این غیر قابل قبول و عین بی‌بصیرتی است.

وی متذکر شد: در برخی موارد نیز عده‌ای عقب‌افتاده واقعه بزرگ عاشورا را نبردی در راستای اختلافات طایفه‌ای عنوان می‌کنند که این افراد هنوز قدرت درک عاشورا را به دست نیاورده‌اند.

حجازی تأکید کرد: بنا بر فرمایش امام صادق (ع) دلیل اختلاف امام حسین (ع) با بنی‌امیه این بود که آنها می‌گفتند خداوند دروغگو است اما ما اعتقاد داریم که خداوند عین راستی و راستگویی است.

امام جمعه گچساران تصریح کرد: اخیرا عده‌ای نیز مطرح کرده‌اند که نیازی به تشریح و تحلیل فتنه نیست و این کلمه دیگر به کار برده نشود زیرا اتفاقی بود که افتاد و امروز نیز همه چیز تمام شده است.

حجازی گفت: در سال 88 فتنه‌گران به خیمه عزای حسین (ع) و پرچم سالار شهیدان توهین کردند و مراسم عزای امام حسین (ع) را به آتش کشاندند آیا باید در برابر این حرکت خاموش نشست و از فتنه دم نزد؟

وی افزود: توهین به عاشورا، اعتقادات و دین مردم و توهین به امام راحل عمل کوچکی است؟ آیا باید از فتنه دم نزد؟

حجازی ابراز کرد: فتنه‌گران با تحمیل هزینه‌های بسیار با جریحه‌دار کردن قلب ملت ایران و جانشین امام زمان (عج)، قصد تخریب و فروپاشی انقلاب را داشتند و آیا این امر کوچکی است که باید از فتنه و فتنه‌گران سخن نگفت؟

امام جمعه گچساران 9 دی را پیام تاریخی ملت ولایتمدار ایران اسلامی به جهانیان دانست و خاطرنشان کرد: ملت ایران اسلامی در حماسه 9 دی به جهانیان اعلام کردند که هیچ قدرتی توانایی مقابله و حمله به جامعه‌ و انقلابی که رئیس آن منصب ولایت است را ندارد.

انتهای پیام/82001/ط40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول