اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اهل سنت قروه:

وقف بهترین راه‌ زنده نگه‌داشتن نام انسان پس از مرگ است

امام جمعه اهل سنت قروه گفت: در فرهنگ اسلامی یکی از بهترین راه‌های زنده ‌نگه‌ داشتن نام انسان، انجام کارهای خیر و در رأس آن وقف است.

وقف بهترین راه‌ زنده نگه‌داشتن نام انسان پس از مرگ است

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، ماموستا یدالله محمدی ظهر امروز در همایش وقف و طلاب که در دفتر امام جمعه قروه برگزار شد، اظهار کرد: وقف سنت حسنه‌ای است که از دیرباز به اشکال گوناگون در تاریخ بشر وجود داشته و اسلام نیز آن را در مسیری روشن، منطقی و هدفدار، مترقی و دقیق مورد استفاده قرار داده است.

وی با بیان اینکه آیاتی که در قرآن به انفاق احسان و عمل صالح و ایثار اشاره شده می‌تواند مشوق وقف باشد، افزود: در قرآن در آیات بسیاری با انباشت مال، تکاثر، تفاخر، استکبار، طغیان، کسب حرام و حب مال مبارزه شده که می‌تواند به مقام و جایگاه وقف در قرآن اشاره داشته باشد.

محمدی افزود: کارهای خیر در همه جوامع مورد پسند واقع می‌شوند و در دین و زندگی اثرات مثبتی بر افراد می‌گذارد.

به گفته وی، وقتی واقف در حال حیاتش ملکی از املاک خود را وقف کند هم به جامعه خدمت کرده است و هم پس از مرگش سودی به عنوان ثواب و پاداش الهی به او می‌رسد.

محمدی تصریح کرد: وقف مانند انفال و زکات از منابع مالی حکومت اسلامی محسوب می‌شود و در اسلام دارای ویژگی‌هایی است که مصداق بارز آن تعاون و همکاری برای کمک به جامعه اسلامی است.

امام جمعه اهل سنت قروه با اشاره به اینکه وقف از مختصات نظام حقوقی و اقتصادی اسلام است اظهار داشت: به فرموده پیامبر اعظم  وقتی آدم بمیرد، پرونده عمل وی مسدود می‌شود، مگر در سه مورد، صدقه جاریه، علمی که از آن نفع برده شود و فرزند صالحی که برایش دعا کند.

محمدی از وقف به عنوان تنها صدقه‌جاری پس از مرگ نام برد و بر ضرروت اشاعه این فرهنگ با تلاش بیشتر مبلغین تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: باید با تبلیغ بیشتر و توسعه وقف زمینه‌ای فراهم شود تا دین مبین اسلام با استفاده از موقوفات بتواند، تبلیغات خود را در سراسر دنیا بیش از پیش گسترش دهد.

انتهای پیام/79009/صا30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول