اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم قزوین در مجلس:

باید برای ارتقای بهره‌وری از موقوفات تجدید‌نظر جدی صورت گیرد‌

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه از جهان سنتی عبور کرده‌ایم به تناسب اقتضای جامعه کنونی باید در راستای ارتقای بهره‌وری از موقوفات تجدید نظر جدی صورت گیرد.

باید برای ارتقای بهره‌وری از موقوفات تجدید‌نظر جدی صورت گیرد‌

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، داوود محمدی در نخستین همایش استانی وقف و رسانه که ظهر امروز در سالن اجتماعات سینما بهمن برگزار شد، اظهار کرد: در دین مبین اسلام و روایات ائمه اطهار (ع) تأکید زیادی نسبت به وقف شده و از آن به عنوان یک حرکت خداپسندانه یاد شده است.

وی افزود: علاوه بر دیدگاه اعتقادی که مسلمانان نسبت به مسئله وقف دارند، وقف از منظر اقتصادی نیز آثار مثبت فراوانی در جامعه به جا می‌گذارد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: یکی از مواردی که موجب تحقق حماسه اقتصادی می‌شود و نقش مهمی در این زمینه ایفا می‌کند، وقف است.

محمدی تصریح کرد: دلیل این امر آن است که وقف متکی به مردم بوده و مردم بدون اتکا به دولت در این زمینه فعالیت می‌کنند بنابراین وقف می‌تواند حلقه محمکی در بین حلقه‌های تحقق حماسه اقتصادی در کشور ایجاد کند.

وی بیان کرد: به واسطه تنگناهایی که در حال حاضر در کشور وجود دارد، نقش مردم و اقدامات که با عنوان وقف انجام می‌دهند در تحقق حماسه اقتصادی نقشی بی‌بدیل است.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت وقف از دیدگاه اجتماعی گفت: وقف از دیدگاه اجتماعی یکی از تجلی‌گاه‌های مشارکت و حرکت‌های خودجوش مردمی است که منجر به عدالت اجتماعی نیز می‌شود.

محمدی افزود: نیات واقفان در راستای تقویت مبانی دینی و ارزشی و محرومیت‌زدایی از جامعه است که مبنای دینی مسلمانان نیز با مباحثی مانند محرومیت‌زدایی و گسترش عدالت در بین قشرهای مختلف جامعه همسویی دارد.

وی با اشاره به جنبه‌‌های فرهنگی وقف عنوان کرد: رسانه‌های در ترویج فرهنگ وقف می‌توانند نقش مهمی ایفا کنند و فرهنگ‌سازی لازم در زمینه وقف را انجام دهند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رسانه‌‌ها در راستای ترویج و اشاعه فرهنگ وقف و گرایش مردم به سمت وقف آنچه که دارند، نقش بی‌نظیری دارند.

محمدی گفت: البته ادارات کل اوقاف در سراسر کشور نیز باید به این نکته توجه داشته باشند که برگزاری نشست‌های مستمر با اصحاب رسانه تأثیر زیادی در ترویج فرهنگ وقف از سوی رسانه‌ها دارد.

وی افزود: برپایی همایش وقف و رسانه استان قزوین نشان می‌دهد که اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در این زمینه فعالیت‌های خوبی داشته و توانسته با  اصحاب رسانه تعامل خوبی برقرار کند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: همچنین وجود مشاوران رسانه‌ای در ادارات اوقاف و امور خیریه می‌تواند روند گسترش و اشاعه فرهنگ وقف را تسریع بخشد.

محمدی با اشاره به نقش رسانه‌ها در اشاعه یک فرهنگ در سطح جهان اظهار کرد: نقش رسانه‌ها در اشاعه یک فرهنگ در جوامع  مختلف دنیا، نقشی بی‌نظیر است که مدیران استان قزوین نیز نباید از این مهم غافل باشند.

وی با بیان اینکه آمیختن موضوعات مرتبط با وقف و هنر با یکدیگر در تأثیرگذاری آن نقش زیادی دارد، ابراز کرد: انعکاس خبر به تنهایی کارایی ندارد بلکه خبر مرتبط با وقف باید با هنر آمیخته شود و انعکاس اخبار باید به گونه‌ای باشد که در مردم انگیزه لازم برای حرکت به سمت وقف ایجاد کند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: از سوی دیگر ادارات اوقاف نیز باید سعی کنند همگام با رسانه‌ها حرکت کنند زیرا در دنیای کنونی رسانه‌ها با سرعت زیادی در حرکت به سمت پیشرفت و تعالی هستند.

محمدی با اشاره به افزایش ضریب و ارتقای بهره‌وری از موقوفات اظهار کرد: با توجه به اینکه از جهان سنتی عبور کرده‌ایم به تناسب اقتضای جامعه کنونی باید در راستای ارتقای بهره‌وری از موقوفات تجدید نظر جدی صورت گیرد.

وی افزود: باید به دنبال راهکار برای افزایش ضریب بهره‌وری از موقوفات باشیم و با احصای شیوه نوین بهره‌وری، برمبنای آن حرکت کنیم.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این زمینه نیز اصحاب رسانه می‌توانند نقش مهمی ایفا کرده و همگام با شعارهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به خصوص در خلق حماسه اقتصادی، حماسه رسانه‌ای ایجاد کنند.

انتهای پیام/77010/ش40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول