اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز تأکید کرد

ضرورت ترویج فلسفه فرهنگ وقف در جامعه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز بر ضرورت ترویج فلسفه فرهنگ وقف در میان مردم تأکید کرد.

ضرورت ترویج فلسفه فرهنگ وقف در جامعه

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صالحی ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وقف سنت حسنه‌ای است که باید بیش از پیش در بین مردم نهادینه شود.

وی فرهنگ وقف را میراثی به‌جا مانده از اهل بیت (ع) عنوان کرد و افزود: خیران بسیاری برای اجرای این سنت حسنه پیشگام شده‌اند اما باید بیش از پیش به این مهم توجه ویژه و خاص داشت.

صالحی در ادامه سخنان خود اجرای برنامه‌های فرهنگی را مهم‌ترین عامل در ترویج فرهنگ وقف عنوان کرد و گفت: مردم باید نسبت به شرایط وقف به خوبی آگاهی داشته باشند و این مهم را در زندگی خود جاری و ساری کنند.

این مسئول به امامزاده‌ها و اماکن مذهبی استان البرز اشاره کرد و افزود: این مکان‌ها با توجه به بازدیدهایی که از آنها انجام شده است در شرایط خوبی به سر می‌برند و ‌برنامه‌هایی را برای بهتر شدن وضعیت آبادانی اماکن مذهبی داریم.

صالحی با بیان اینکه هر یک از روزهای هفته وقف به اسمی نامگذاری شده است، خاطرنشان کرد: هفته وقف از 10 دی‌ماه آغاز می‌شود که با نام «وقف، سنت نبوی، سیره ائمه اطهار» نامگذاری شده است.

وی «وقف، نهاد ممتاز دینی و نقش نظام اسلامی»، «وقف، تجلی مودت اهل بیت با تکریم امامزادگان»، «وقف، عمل امینانه به نیات واقفان و رفع نیازهای جامعه»، «وقف، بانوان و توسعه مشارکت‌های اجتماعی»، «وقف، حماسه اقتصادی، ارتقای بهره‌وری موقوفات» و «وقف و رسانه‌ها» را به ترتیب عناوین نامگذاری شده در روزهای دوم تا هفتم این هفته عنوان کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز در ادامه سخنان خود از مهم‌ترین راهکارهای ترویج سنت حسنه وقف را رسانه‌ها عنوان کرد و گفت: اصحاب رسانه می‌توانند با پوشش اخبار وقف در ترویج و نهادینه‌کردن این مهم ما را یاری کنند.

صالحی شعار هفته وقف امسال را «همه واقف باشیم» عنوان کرد و گفت: وقف باید سرلوحه کارهای ما قرار گیرد.

وی در ادامه سخنان خود به برنامه‌های هفته وقف در استان البرز اشاره کرد و افزود: برگزاری همایش وقف و رسانه در آستانه هفته وقف، مراسم اختتامیه مسابقات قرآن کریم در استان البرز، برگزاری همایش همه واقف باشیم و تجلیل از واقفان استان، برپایی ایستگاه‌های همه واقف باشیم و نشست‌های صنفی وقف از مهم‌ترین برنامه‌های تدارک دیده شده در ایام هفته وقف است.

انتهای پیام/2302/ز40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول