اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف مازندران:

روحانیت بزرگ‌ترین رسانه در ترویج فرهنگ وقف است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران وقف را یک منشور چند وجهی دانست و گفت: یکی از بزرگ‌ترین رسانه‌ها در ترویج فرهنگ وقف روحانیت است.

روحانیت بزرگ‌ترین رسانه در ترویج فرهنگ وقف است

به گزارش خبرگزاری فارس در ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، حجت‌الاسلام ستار علیزاده در نشست تخصصی وقف در جمع مبلغان اعزامی از قم با اشاره به اهداف اعزام مبلغان اعزامی از قم به امامزادگان و بقاع متبرکه استان ابراز داشت: هدف اصلی این اعزام ترویج فرهنگ وقف و موقوفات در جامعه و عزاداری اهل‌بیت (ع) است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران با بیان اینکه وقف و موقوفات در جامعه آثار و برکات خوبی داشته است، افزود: نفوذ صحبت‌های طلبه‌ها در جامعه بسیار موثر است.

علیزاده با اشاره به اینکه وظایف روحانیت تبیین مبانی احکام دینی است، گفت: یکی از بزرگ‌ترین رسانه‌ها در ترویج فرهنگ وقف روحانیت است.

وی وقف را یک منشور چند وجهی دانست و بیان داشت: بازتاب وقف و موقوفات حتی در مسائل اقتصادی، سیاسی و اجتماعی جامعه اثرگذار است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران با بیان اینکه موقوفات خوبی در استان داریم، افزود: همکاری رسانه‌ها در ترویج فرهنگ وقف بسیار ارزشمند است.

علیزاده با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) در دل مردم جای داشت، افزود: امروزه طلبه‌ها نیز در دل مردم جای دارند.

وی با تاکید بر اینکه نیازمندی‌های روز جامعه برای وقف ترویج شود، بیان کرد: ایجاد وقف‌‌های جدید با نیت محیط زیست، کتابخانه، مراکز علمی، شادی‌های اهل بیت(ع) و مهم تر از آن حوزه‌های علمیه است.

علیزاده با بیان اینکه مطمئن کردن مردم در زمینه اجرای صحیح و امینانه موقوفات یکی از وظایف اصلی این اداره کل است، گفت: باید حق و حقوق موقوفه کاملا رعایت شود.

وی تصریح کرد: نحوه عملکرد مبلغان اعزامی از قم در استان مازندران ارزیابی می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران به ترویج وقف‌های مشارکتی تاکید کرد و گفت: ترویج وقف‌های جدید نیازمند همکاری و اطلاع‌رسانی است.

 تشرف 12 هزار نفر به امامزاده عباس(ع) ساری

در خبر دوم از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران آمده، حجت‌الاسلام مسعود قربانی گفت: مراسم عزاداری امام حسین(ع) در روز اربعین حسینی همزمان با سراسر کشور در امامزاده عباس(ع) ساری برگزار شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ساری تصریح کرد: هیئت‌های عزاداری استان مازندران در قالب دسته‌های عزاداری با حضور در آستانه امامزاده عباس(ع) ساری به عزاداری و تبیین شخصیت امام حسین (ع) پرداختند.

وی با بیان اینکه حضور گسترده هیئت‌های عزاداری در بقاع متبرکه ساری نوعی دلدادگی و شور شیعیان را نشان می‌دهد، تأکید کرد: دشمنان بدانند که هرگز هجمه‌های آن‌ها کارساز نبوده و شیعیان همواره یاور دین هستند.

قربانی با اشاره به فعالیت دستگاه زائر شمار در آستانه امامزاده عباس (ع) ساری، بیان داشت: در روز و شب اربعین امام حسین (ع) بیش از 12 هزار عزادار به امامزاده عباس(ع) ساری مشرف شدند.

وی تصریح کرد: آیین‌های سوگواری دهه آخر ماه صفر به‌ویژه اربعین حسینی از شب گذشته آغاز و به مدت 10 شب در بقاع متبرکه و امامزادگان ساری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/86003/صا/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول