اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان کردستان:

آموزش راهکار کاهش آسیب‌های اجتماعی است

مدیرکل بهزیستی استان کردستان آموزش و آگاه‌سازی به‌ویژه در سنین نوجوانی و در میان تمام اقشار را از نکات مهم در زمینه مقابله با آسیب‌های اجتماعی دانست.

آموزش راهکار کاهش آسیب‌های اجتماعی است

سیدصباح قریشی در حاشیه پنجمین همایش آسیب‌های پنهان و در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: آسیب‌های اجتماعی قابل ریشه‌کن شدن نیست، اما می‌توان آن را کنترل و پیشگیری کرد.

وی با بیان اینکه آسیب‌های پنهان تأثیر سریعی نداشته و در درازمدت عوارض جانبی خود را نشان می‌دهند، اظهار کرد: مهم‌ترین مسئله در زمینه پیشگیری از این آسیب‌های اجتماعی تقویت ایمان اشخاص است.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان اعتیاد به اینترنت، مدگرایی و موادمخدر صنعتی را از جمله آسیب‌های پنهان در جامعه عنوان کرد و افزود: در صورت عدم توجه جدی، برنامه‌ریزی و مداخله عملی، رشد قابل توجه این آسیب‌ها صورت خواهد گرفت.

قریشی هر نوع عمل فردی یا جمعی که در چارچوب اصول اخلاقی و قواعد رسمی جامعه قرار نگیرد را مصداق آسیب اجتماعی خواند و تصریح کرد: اگر چه وجود این آسیب‌ها غیرقابل انکار است، اما قابل پیشگیری هستند.

وی با تأکید بر اینکه در استان کردستان از لحاظ وجود آسیب‌های اجتماعی با روند نگران‌کننده‌ای روبرو نیستیم، خاطرنشان کرد: این امر به دلیل پیشینه فرهنگی و باورهای دینی و اخلاقی مردم این استان است.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان در عین حال تصریح کرد: متأسفانه در چند سال اخیر پدیده طلاق در استان کردستان رشد قابل توجهی داشته است که این موضوع تا حدی می‌تواند نگرانی‌هایی را به دنبال داشته باشد.

قریشی با تأکید بر اینکه تمامی سازمان‌ها و نهادهای اجتماعی باید در بحث آسیب‌ها خود را مسئول بدانند، گفت: وظیفه تمام دستگاه‌ها است که در راستای کاهش این آسیب‌ها گام‌های اساسی بردارند.

وی آموزش و آگاه‌سازی به‌ویژه در سنین نوجوانی و در میان تمام اقشار و ارتباط دوستان و رفتار منطقی والدین با فرزندان را از نکات مهم در زمینه مقابله با آسیب‌های اجتماعی دانست.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان افزود: مدیریت نکردن شکاف و فاصله بین نسل‌ها، مشکلات جبران‌ناپذیری در حوزه آسیب‌های اجتماعی به دنبال خواهد داشت.

قریشی خاطرنشان کرد: برگزاری همایش آسیب‌های پنهان در چند سال اخیر در حساس‌سازی و ارائه راهکارهای علمی مبتنی بر پژوهش تأثیرات مثبت داشته است.

وی افزود: چاپ مقالات پژوهشگران و اهل فن به عنوان منبعی قابل استناد و نقشه راه می‌تواند مفید باشد، ضمن آنکه دعوت از اساتید برجسته و اندیشمندان در همایش و برگزاری کارگاه‌های آموزشی به منظور تحلیل و بررسی مسائل و مطالب گوناگون در این زمینه به غنی‌سازی اهداف همایش کمک بیشتری می‌کند.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان در خصوص پدیده طلاق در استان گفت: با توجه به استقرار تیم‌های مداخله به منظور کاهش طلاق در تمامی شهرستان‌های کردستان از سوی بهزیستی امیدواریم از رشد این قضیه جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/79012/ب30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول