اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد:

122 آموزشگاه کهگیلویه و بویراحمد در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار دارد

معاون تربیت‌بدنی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر این‌که 122 آموزشگاه در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار دارد گفت: عدم آشنایی خانواده‌ها با آسیب‌های اجتماعی، امکان احتمال در معرض خطر بودن دانش‌آموزان را بیشتر می‌کند.

122 آموزشگاه کهگیلویه و بویراحمد در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار دارد

حمید زرافشان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج به برنامه‌های اجرایی آموزش و پرورش در راستای مقابله با اعتیاد اشاره کرد و گفت: این نهاد آموزشی و تربیتی تاکنون برنامه‌های خوبی به منظور پیشگیری و آشنایی جامعه هدف در سطح مدارس استان اجرا کرده است.

معاون تربیت‌بدنی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر این‌که در حوزه اجتماعی در مقاطع ابتدایی و راهنمایی کتاب‌هایی با محوریت اجتماع استفاده می‌شود، گفت: این نهاد آموزشی و تربیتی سعی بر این دارد تا دانش‌آموزان را با مسائل و آسیب‌های اجتماعی روز و عوارض اعتیاد آشنا سازد.

وی به آموزشگاه‌های در معرض خطر اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر قریب به 122 آموزشگاه در هفت منطقه حاشیه شهرها وجود دارند که عمده در مناطق و حاشیه‌های شهرها و روستاها هستند که برنامه‌های مختلفی توسط مربیان پرورشی در سطح این مدارس به منظور رفع مشکلات و موانع اجرا می‌شود.

زرافشان در ادامه با بیان این‌که شاخص در معرض خطر بودن آموزشگاه‌ها شناسایی دانش‌آموزان پدر و مادر طلاق، معتاد، سیگاری و پرخاشگر است، گفت: آموزش‌هایی به صورت هدفمند متناسب با نوع منطقه اجرا می‌شود که سعی بر کاهش احتمال بروز آسیب‌های اجتماعی را داریم.

معاون تربیت‌بدنی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد متذکر شد: عدم آگاهی و آشنایی خانواده‌ها با آسیب‌های اجتماعی از جمله مواردی است که امکان احتمال در معرض خطر بودن دانش‌آموزان را بیشتر می‌کند.

این مسئول با تاکید بر این‌که به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی و آموزش خانواده‌ها و والدین جامعه هدف آموزش و پرورش کارگاه‌های آموزشی در سطح کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود، گفت: در سال گذشته قریب به 7 هزار نفر از والدین در کلاس‌های آموزش سبک زندگی، فرزندپروری و ترک اعتیاد شرکت کردند.

وی با بیان این‌که در سال جاری قریب به 93 کارگاه آموزشی به منظور آشنایی هرچه بیشتر والدین برگزار می‌شود، گفت: عدم آگاهی و آشنایی والدین با آسیب‌های اجتماعی از عواملی است که باید با نهادینه کردن فرهنگ آشنایی پدر و مادر با آسیب‌ها از حداقل‌ آسیب‌ها کاسته شود.

معاون تربیت‌بدنی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش ‌از 30 تا 35 هزار دانش‌آموز در مدارس یاسوج وجود دارد که در بحث اوقات فراغت آن‌ها دچار مشکل هستیم و برنامه‌ خاص و مدونی در این خصوص طراحی و اجرا نشده است.

این مسئول ضمن تاکید به متولیان امر در راستای طراحی برنامه مدون اوقات فراغت دانش‌آموزان اذعان کرد: در حوزه معاونت پرورشی کلاس‌های قرآنی، ورزشی و فرهنگی به منظور اوقات فراغت جامعه هدف آموزش و پرورش اجرا می‌شود.

انتهای پیام/82011/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول