اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

آسیب‌های اجتماعی با تقویت آموزه‌های دینی رفع‌شدنی است

استاندار اردبیل گفت: آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی با تقویت و گسترش آموزه‌های دینی در جامعه اسلامی و بین خانواده‌ها حل شدنی است.

آسیب‌های اجتماعی با تقویت آموزه‌های دینی رفع‌شدنی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مجید خدابخش صبح امروز در جلسه کار گروه بانوان و خانواده استان اظهار داشت: هر چند غرب تلاش می‌کند تا برخی تفکرات و اندیشه‌های انحرافی را در بین جوانان و خانواده‌های ایرانی گسترش دهد اما این ما هستیم که با نگاه خودباورانه و ارزش‌مدار می‌‌توانیم بسیاری از این حرکت‌های انحرافی را از بین برده و بستر شکوه اجتماعی و خانوادگی را فراهم کنیم.

وی بر ضرورت آسیب‌شناسی اجتماعی و رفع موانع تحکیم بنیان خانواده تاکید کرد و یادآور شد: به دلیل گسترش نوین ارتباطات توجه ویژه والدین به رفتار فرزندان و به دنبال آن کنترل آنان باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

رئیس شورای اداری استان با بیان اینکه آسیب‌ها و معضلات اجتماعی تاثیرات منفی و مخربی روی فرایند رشد و ترقی جامعه دارد، تصریح کرد: معضلات در زمینه‌های آسیب‌های اجتماعی، متنوع و گوناگون هستند، اما در جامعه کنونی افزایش طلاق، کاهش ازدواج و جرایم منکراتی از مهمترین عوامل آن هستند.

خدابخش افزود: دوری از غیبت، سوء ظن و تندخویی و حرکت به سوی خداشناسی و توحید و عامل شدن به دستورات قرآن می‌تواند پله‌های صعود و ترقی را برای خانواده‌ها هموار سازد.

این مسئول گفت: ما با برنامه‌ریزی منسجم و تشکیل جلسات مستمر در حوزه زنان و خانواده باید از توانمندی‌ها و دیدگاه‌های صاحب‌نظران در این زمینه بیشتر و بهتر بهره ببریم تا با همدلی و همفکری مشکلات و آسیب‌های جدی اجتماعی را مورد ارزیابی قرار داده و نسبت به حل آنها اقدام کنیم تا شاهد کاهش معضلات اجتماعی در استان اردبیل باشیم.

رئیس کار گروه بانوان و خانواده استان بیان داشت: بسیاری از مشکلات اخلاقی، اجتماعی و اقتصادی در جامعه ناشی از کم‌توجهی خانواده‌ها به باورها و اعتقادات دینی و عمل نکردن به احکام اسلامی است که لازم است دستگاه‌های فرهنگی به ویژه صدا و سیما نسبت به اطلاع‌رسانی و گسترش مفاهیم و معارف اسلامی در بین افراد جامعه و خانواده‌ها و آشنا کردن جوانان با فلسفه امورات معنوی و دینی تلاش مضاعفی را بکار گیرند.

خدابخش با اشاره به تاثیر مخرب رسانه‌های غربی بر فرهنگ خانواده‌ها ادامه داد: تمام برنامه‌های مربوط به مقابله با این آسیب جدی باید در اولویت برنامه‌های اجرایی قرار گیرد.

وی عنوان کرد: در این راستا بهره‌گیری از دانش و اطلاعات و دور شدن از تفکرات غیر‌ارزشی در حوزه زنان و خانواده و پایبندی به آموزه‌های دینی و اسلامی، عاملی مهم برای مقابله با معضلات اجتماعی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل در پایان سخنان خود از دستگاه‌های اجرایی عضو کمیته تخصصی زنان و خانواده ستاد ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی خواست تا برنامه‌های پیشنهادی خود را در موعد مقرر به دفتر امور بانوان و خانواده استانداری ارسال کنند و در اجرای برنامه‌های با نشاط و معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی به نسل جوان همکاری مطلوبی با دبیرخانه این ستاد داشته باشند.

انتهای پیام/62007/ن30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول