اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه کردستان:

حاشیه‌نشینی و مهاجرت از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی است

رئیس دانشگاه کردستان حاشیه‌نشینی، مهاجرت و تغییر سبک زندگی در روستاها را از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد.

حاشیه‌نشینی و مهاجرت از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، جهانشیر امینی ظهر امروز در پنجمین همایش ملی آسیب‌های پنهان که در محل دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: آسیب پنهان به معنی آسیب‌های مخفی و آرامی است که منجر به تغییر رفتار فرد، خانواده و جامعه می‌شود که ممکن است متناسب با ارزش‌های دینی و ملی نباشد.

وی با اشاره به وجود 12 هزار دانشجو در دانشگاه کردستان اظهار کرد: با توجه به اینکه از نزدیک با این طیف در ارتباط هستم آسیب‌هایی که این قشر و جامعه جوان را به صورت کلی تهدید می‌کند به خوبی می‌شناسیم.

رئیس دانشگاه کردستان با بیان اینکه عدم تحرک یکی از آسیب‌های اجتماعی به شمار می‌رود، گفت: این مسئله منجر به چاقی و افزایش وزن می‌شود که تعداد فراوان ورود به بیمارستان‌ها ناشی از همین مسئله است.

امینی یکی دیگر از آسیب‌ها را نبود انگیزه کاری و مهارت در بین جوانان دانست و گفت: انگیزه کاری موجب ارضای معنوی انسان و رسیدن او به کرامت نفس می‌شود.

وی با اشاره به تمایل بیش از حد شهروندان امروزی به غذاهای آماده، این مسئله را یکی دیگر از آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: همچنین حاشیه‌نشینی و مهاجرت از روستاها و تغییر سبک زندگی در روستاها از دیگر آسیب‌ها در این ارتباط است.

رئیس دانشگاه کردستان تصریح کرد: زمانی که روستاها توسعه یافته و تبدیل به شهر می‌شوند به دلیل ضوابط شهری موجود در آن مشاغل روستاها از بین رفته و منجر به بیکاری در روستاها می‌شود.

امینی با بیان اینکه تهدیدات و آسیب‌های اجتماعی به صورت خاموش اتفاق می‌افتد، گفت: اگر قرار است خدمات رفاهی روستاییان را بالا ببریم نباید منجر به تغییر شغل آنها شود.

وی یکی دیگر از آسیب‌های اجتماعی را نبود سحرخیزی در میان مردم دانست و گفت: زمانی که فرد دانشجو تا پاسی از شب بیدار مانده و به امورات نه چندان مفید می‌پردازد دیگر رمقی برای برخاستن زودهنگام از خواب و پیشرفت ندارد.

رئیس دانشگاه کردستان یکی دیگر از آسیب‌های اجتماعی را عدم گرایش به مطالعه در میان جوانان عنوان کرد و افزود: این مسئله بسیار دردآور بوده و به زیان رشد علمی جامعه است.

امینی نداشتن مدیریت اوقات فراغت، وجود خلأهای عاطفی و عدم کنترل خشم در اجتماع را از دیگر موارد برشمرد و ادامه داد: این مسائل موجب شده تا شهروندان در صورت بروز کوچک‌ترین مشکلاتی با یکدیگر گلاویز شوند.

امینی استفاده بیش از حد و بی‌هدف از اینترنت را از دیگر آفات جامعه ایرانی ذکر کرد و گفت: باید در خصوص فرهنگ‌سازی برای استفاده از اینترنت در جامعه کارهای اساسی انجام دهیم.

رئیس دانشگاه کردستان در پایان تصریح کرد: باید ترویج‌دهنده سبک زندگی ایرانی اسلامی باشیم تا خودکفایی مورد انتظار به وقوع بپیوندد.

انتهای پیام/79012/ز40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول