اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کردستان تأکید کرد

لزوم شناخت علمی آسیب‌های اجتماعی / از نگاه آماری پرهیز شود

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کردستان گفت: شناخت علمی آسیب‌های اجتماعی در جامعه برای یافتن پاسخ چگونگی مقابله با این آسیب‌ها ضرورت فراوان دارد.

لزوم شناخت علمی آسیب‌های اجتماعی / از نگاه آماری پرهیز شود

حسن خدابنده‌لو در حاشیه پنجمین همایش ملی آسیب‌های پنهان و در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: اینگونه همایش‌ها محلی برای تبادل آرا و افکار اندیشمندان حوزه‌های اجتماعی و صاحب‌نظران فرهنگ و جامعه است.

وی افزود: برگزارکنندگان همایش آسیب‌های پنهان باید در شناسایی آسیب‌های جامعه رویکرد علمی و منطقی داشته و برای پیاده‌سازی روش‌های مبارزه با این آسیب‌ها، راهکارهای قابل اجرا ارائه کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کردستان با تأکید بر اینکه در بروز آسیب‌های اجتماعی، عوامل متعددی دخیل هستند، گفت: باید این عوامل شناسایی شده و برای آن‌ها راهکار مناسب اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه همایش‌های علمی محلی برای تبادل آرا و زایش اندیشه‌های جدید هستند، گفت: برای تأثیرگذاری بیشتر این همایش‌ها باید راهکارهای علمی پیشنهادی در آنها قابل اجرا در لایه‌های زندگی اجتماعی باشند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کردستان در خصوص عملکرد این جمعیت در زمینه آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: ما در طول سال برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و قرآنی را در دستور کار داریم.

خدابنده‌لو با تأکید بر اینکه در این برنامه‌ها شمار زیادی از اقشار مختلف به‌ویژه نوجوانان و جوانان را جذب کرده‌ایم، گفت: با مشارکت دادن آنها در برنامه‌های متنوع بشردوستانه، کمک زیادی به بهبود اوضاع اجتماعی و رهایی نوجوانان از این آسیب‌ها می‌شود.

وی تصریح کرد: جمعیت هلال‌احمر به عنوان یک مؤسسه عام‌المنفعه و مردمی که هدف آن ارتقای فعالیت‌های انسان‌دوستانه است، در زمینه مقابله با آسیب‌های اجتماعی نقش مهمی بر عهده دارد.

از نگاه آماری به آسیب‌های اجتماعی پرهیز شود

همچنین معاون تعاون بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان اظهار کرد: نگاه سیاسی و استفاده از اعداد و ارقام نه‌چندان واقعی در حوزه آسیب‌های اجتماعی عامل اصلی غفلت مدیریت در این بخش است.

قنبرعلی صادقی افزود: آسیب‌های پنهان مشکلاتی است که در شرایطی نرم و بدون برانگیختن حساسیت، آرام و خزنده در پیکره اجتماع ورود و ساختار اخلاق را دگرگون می‌کنند.

وی افزود: عدم آگاهی والدین در زمینه آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه فنآوری‌های نوظهور که خود مولود برخی دیگر از نابسامانی‌ها است، از موارد تشدیدکننده آسیب‌های اجتماعی به شمار می‌رود.

معاون تعاون بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان با تأکید بر اینکه برخورد امنیتی، موجب شکل‌گیری آسیب‌های اجتماعی در لایه‌های پنهان می‌شود، گفت: برخوردها موجب می‌شود این امر مدت‌ها از دید جامعه مخفی بماند.

قنبرعلی صادقی تصریح کرد: هنجارشکنان در جامعه تلاش می‌کنند خود را از دید ناظران قانون پنهان کنند، چراکه در غیر این صورت با پیگرد قانونی و طرد اجتماعی مواجه خواهند بود.

وی بالا بردن سطح برقراری ارتباط همایش با جامعه از طریق رسانه‌ها و برگزاری برنامه در خصوص این موضوعات به منظور آگاهی دادن به مردم را از جمله راهکارهای کاهش آسیب‌های اجتماعی پنهان ذکر کرد.

معاون تعاون بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان در پایان ابراز امیدواری کرد با عمل تمام دستگاه‌ها به مسئولیت‌های ذاتی خود در این راستا شاهد کاهش آسیب‌های پنهان در جامعه باشیم.

انتهای پیام/79012/ب30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول