اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پی سرمازدگی روزهای اخیر رخ داد

خسارت 127 میلیارد تومانی به مزارع و باغ‏‎های جیرفت

سرپرست فرمانداری جیرفت گفت: طبق برآورد اولیه 5 هزار و 190 هکتار از مزارع و باغ‏‎های شهرستان جیرفت به میزان 127 میلیارد و 140 میلیون تومان دچار خسارت سرمازدگی شده است.

خسارت 127 میلیارد تومانی به مزارع و باغ‏‎های جیرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، احمد امینی‎روش ظهر امروز در جمع خبرنگاران در این شهرستان گفت: در پی سرد شدن هوای این منطقه طی روزهای اخیر، بخش کشاورزی دچار سرمازدگی و خسارت شده است.

وی با اشاره به برآورد اولیه خسارت در شهرستان جیرفت افزود: به 910 هکتار از مزارع یونجه و سبزیجات 80 درصد خسارت به مبلغ سه میلیارد و 570 میلیون تومان وارد شده است.

سرپرست فرمانداری جیرفت تصریح کرد: همچنین به یک‌هزار و 108 هکتار سطح زیر کشت خیار تونلی و گلخانه‎‏ای بین 20 تا 50 درصد خسارت به ارزش سه میلیارد و 789 میلیون و 200 هزار تومان وارد شده است.

وی میزان خسارت به مزارع ذرت دانه‎‏ای شهرستان جیرفت را یک میلیارد و 750 میلیون تومان دانست و گفت: در 74 هکتار از مزارع این محصول 70 درصد خسارت دیده است.

سرپرست فرمانداری جیرفت گفت: به یک‌هزار و 898 هکتار از مزارع زیر کشت سیب‎‏زمینی نیز 60 درصد خسارت به میزان هفت میلیارد و 971 میلیون و 600 هزار تومان خسارت وارد شده است.

امینی‏‎ر‎وش با اشاره به اینکه یک‌هزار و 200 هکتار از باغ‎‏های مرکبات شهرستان نیز دچار سرمازدگی شده است، گفت: 20 درصد خسارت به ارزش 90 میلیارد تومان به این باغ‏‎ها وارد شده است.

وی اظهار داشت: در مجموع طبق برآورد اولیه پنج هزار و 190 هکتار از مزارع و باغ‏‎های شهرستان جیرفت به میزان 127 میلیارد و 140 میلیون تومان خسارت وارد شده است.

انتهای پیام/80001/م30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول