اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قزوین:

اختیارات شوراها باید افزایش یابد

استاندار قزوین با بیان اینکه اختیارات شوراها باید افزایش یابد، گفت: با افزایش اختیارات شوراها، تجربه موفقی از مدیریت شورایی در سطح استان باقی می‌ماند.

اختیارات شوراها باید افزایش یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مرتضی روزبه ظهر امروز در همایش شهرداران و شورای شهر استان قزوین که در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه 73 درصد جمعیت استان قزوین را جمعیت شهرنشین تشکیل می‌دهد، می‌توان گفت مدیریت این افراد برعهده شهرداران است.

وی افزود: بنابراین نقش شهرداران در توسعه مجموعه مدیریت شهری نقش مهم و غیرقابل انکاری است.

استاندار قزوین اضافه کرد: با توجه به اینکه برای توسعه و ساخت شهر نیز باید از خودسازی آغاز کرد، هر یک از شهرداران باید برای توسعه شهر در وهله اول از خودسازی غافل نشوند.

روزبه با اشاره به اینکه شوراها در کشور ما از تجربه کمی برخوردار است، بیان کرد: کشور ایران در بحث مدیریت شورایی کم است و این در حالی است که تجربیات دنیا در این زمینه بسیار زیاد است زیرا بیشتر کشورها از سال‌ها پیش به سمت مدیریت شورایی روی آورده‌اند.

این مسئول تصریح کرد: با وجود اینکه در آیین دینی ما به مدیریت شورایی تأکید زیادی شده اما اجرای مدیریت شورایی به سبک امروز در کشور ما بسیار جوان است.

استاندار قزوین ابراز کرد: بنابراین شهرداران و شوراها باید سعی کنند علاوه بر اینکه به قانون شورا به خوبی تسلط پیدا می‌کنند، به لحاظ تجربی نیز نظرات سازنده خود را ارائه داده و تجربه موفقی از مدیریت تعامل بین شورا و شهرداری برجای بگذارند.

روزبه ضمن تأکید بر افزایش تعامل شوراها با دیگر دستگاه‌های اجرایی بیان کرد: اعضای شوراها با برگزاری انتخابات برگزیده شده و وارد حوزه‌هایی می‌شوند که به طور کامل تخصصی است.

این مسئول ادامه داد: این در حالی است که در شرایط احراز نمایندگی داشتن تخصص شرط نیست بنابراین اعضای شورا پس از انتخاب از سوی مردم باید در زمینه کسب اطلاعات حقوقی نسبت به قوانین و کسب صلاحیت‌های لازم در خصوص آنچه به آنها ابلاغ می‌شود، تلاش کنند.

استاندار قزوین اضافه کرد: تمام تخصص‌هایی که در مدیریت شورایی نیاز است، تخصص‌های اکتسابی است بنابراین اگر شورایی بخواهد موفق عمل کند در وهله اول باید تمام تخصص‌هایی که نیاز دارد را به خوبی فرا گیرد.

روزبه ادامه داد: شهرداری‌ها برای توسعه شهرهای خود باید با یکدیگر همکاری داشته باشند و تعاملات بین خود را افزایش دهند.

استاندار قزوین ابراز داشت: اگر این مهم تحقق یابد قطع یقین تنش‌ها به میزان قابل توجهی از بین می‌رود و از دوره مدیریت شورایی نیز تجربه موفقی برجای می‌ماند.

روزبه با اشاره به دو مسئولیت مهم شهرداران و شوراها بیان کرد: فعالیت برای عمران و آبادانی شهر در دوره‌ای چهار ساله و کسب موفقیت در این زمینه به منظور افزایش اعتماد به مدیریت شورایی دو مسئولیت مهمی است که بر عهده شهرداران و شوراهای اسلامی قرار گرفته است.

این مسئول با بیان اینکه حضور شهرداران در مساجد تأثیر زیادی در نحوه عملکرد آنان دارد، اظهار کرد: شهرداران اگر بتوانند از حضور فعال مردم در مساجد، حسینیه‌ها و محل‌های برگزاری نمازهای جمعه و جماعت استفاده کنند، قطع یقین موفق عمل کرده‌اند.

استاندار قزوین ادامه داد: این مکان‌ها شرایطی را فراهم می‌کند که بدون صرف هزینه با شهروندان تعامل بیشتری برقرار کنید و در رفع مشکلات آنان و توسعه شهر گام‌های مؤثری بردارید.

روزبه ضمن تأکید بر توجه بیشتر به ورودی شهرها ادامه داد: ورودی هر شهر به منزله تابلو و شناسنامه آن شهر است بنابراین باید به گونه‌ای آبرومندانه رسیدگی شود.

استاندار قزوین عنوان کرد: البته توجه به ورودی شهرها نباید موجب شود از بسیاری دیگر از امور غافل شوید و باید سعی کنید همواره از افراط و تفریط دور باشید.

انتهای پیام/77010/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول