اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

بی‌نتیجه ماندن دومین جلسه انتخاب رئیس شورای استان کرمانشاه

دومین جلسه شورای عالی استان امروز در استانداری کرمانشاه برای انتخاب رئیس و نایب رئیس برگزار شد که بدون نتیجه به ‌پایان رسید.

بی‌نتیجه ماندن دومین جلسه انتخاب رئیس شورای استان کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، دومین جلسه شورای عالی استان ظهر امروز در استانداری کرمانشاه برای انتخاب رئیس و نایب رئیس و سایر اعضا برگزار شد که بدون نتیجه به‌پایان رسید.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه در ابتدای جلسه به اعضای این شورا توصیه کرد در انتخاب خود منافع و شأن استان را در نظر گرفته و با دید جناحی و منطقه‌ای به مسائل نپردازند.

حیدر مطاعی تصریح کرد: فرد مورد نظر خود را به‌دور از تعصبات انتخاب کرده و تصمیمات خود را بر تأثیرپذیری، تأثیرگذاری و تجربه‌کاری وی بنا کنید تا پشیمانی در کار نباشد.

در این جلسه ابتدا دو نفر از اعضا که برای ریاست شورای اسلامی استان کاندید شده بودند، به‌ مدت پنج دقیقه به طرح دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.

شهرام مرادی (نماینده شورای اسلام‌آبادغرب) انتظار خود از اعضای شورا را ایجاد وحدت، یگانگی و انسجام اعضا عنوان کرد و گفت: امیدواریم با دست در دست هم قرار دادن، بیان مشکلات و اشاعه فرهنگ غنی کرمانشاه گام‌های بلندی در این راستا برداریم.

جمال فرزادی‌پور (نماینده شورای صحنه) ابراز داشت: در صورت جلب اعتماد اعضا، تمام تلاش خود را برای هم‌گام شدن با دولت در پیش‌برد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به‌کار می‌گیرم.

وی با اشاره به اینکه توسعه و پیشرفت استان مرهون تلاش‌ها و توانایی‌های یکایک اعضا است، ابراز داشت: ایجاد و تدوین سند چشم‌انداز توسعه استان کرمانشاه یکی از مهم‌ترین اهدافم است.

در این جلسه رأی‌گیری از اعضا صورت گرفت که باز هم جمال فرزادی‌پور و شهرام مرادی به آرا مساوی هر کدام هفت رای دست یافتند.

اعضا 14 نفره با درخواست فرصت تنفس پنج دقیقه‌ای به‌رایزنی و تبادل نظر با یکدیگر، بدون حضور مسئولان و خبرنگاران پرداختند تا شاید بتوانند به تصمیم قطعی برسند.

پس از گذشت این مدت پیشنهاد اعضا به‌شکل واگذاری تصدی دوره‌ای یک‌ساله پست ریاست شورا به اعضای انتخابی بود که با انتقاد شدید معاون عمرانی استانداری کرمانشاه مواجه شد.

مطاعی با بیان اینکه این حرکت در شأن شورا نیست، تصریح کرد: بعد از گذشت دو جلسه و رایزنی‌ها و مشورت‌هایی که با یکدیگر داشتید، باز هم به ابتدای خط بازگشتید.

وی با اشاره به اینکه در قانون الزام چهار ساله برای تصدی پست ریاست شورای اسلامی استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: زیاد به‌دنبال تصدی پست‌ها نباشید، رئیس این شورا نماینده تمام مردم استان بوده و باید قصدش خدمت به مردم باشد.

مطاعی قصد و هدف شورا را انتقال نظرات اعضا و مشکلات استان به مسئولان امر دانست و افزود: تقسیم کردن وظایف به‌دور از شأن این شورا است و باید به فکر انتخاب یک تیم قوی از استان در کشور باشید.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه تاکید کرد: نبود تعاملات و منیت‌ها موجب خواهد شد که استان کرمانشاه نماینده‌ای در شورای عالی استان‌ها نداشته باشد.

وی با بیان اینکه وظیفه وزارت کشور نظارت بر حسن اجرای قانون است، اذعان داشت: قانون در این مورد چیزی پیش‌بینی نکرده و باید از وزارت کشور استعلام بگیریم.

انتهای پیام/2700/ن۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول