اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از سی و پنجمین جلسه شورای شهر قم گزارش می‌دهد

از تذکرات ناصحانه تا حساب و کتاب روزهای باقی‌مانده توسط رئیس شورا

سی و پنجمین جلسه علنی و رسمی شورای اسلامی شهر قم با تذکرات نایب رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت و موضع‌گیری رئیس شورا همراه بود.

از تذکرات ناصحانه تا حساب و کتاب روزهای باقی‌مانده توسط رئیس شورا

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سی و پنجمین جلسه علنی و رسمی شورای اسلامی شهر قم به صورت فوق‌العاده و با حضور 19 نفر از اعضای شورا، شهردار قم و مدیرعامل و معاونین جمعیت هلال احمر قم برگزار شد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم در ابتدای این جلسه با اشاره به پیاده‌روی عزاداران حسینی در روز اربعین در قم گفت: این پیاده‌روی عظیم که در بلوار پیامبر اعظم انجام شد به عنوان واقعه تاریخی ماندگار ثبت خواهد شد.

وی از مسئولان خواست تا نقاط ضعف این مراسم بررسی شود تا سال‌های آینده هرچه باشکوه‌تر برگزار شود.

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر قم نیز در ادامه جلسه به عنوان سخنران پیش از دستور به ایراد سخن پرداخت و با اشاره به دغدغه‌های خود در ارتباط با شورای شهر گفت: سخنانم از روی غرض‌ورزی نیست بلکه از سر دلسوزی است.

برنامه صحیحی برای خودمان ترسیم نکردیم

وی با اشاره به یکی از سخنان نلسون ماندلا خاطرنشان کرد: ماندلا می‌گوید هر روز صبح در جنگل آهویی از خواب بیدار می‌شود که می‌داند باید از شیر تندتر بدود تا طعمه او نگردد و شیری که می‌داند باید از آهو تندتر بدود تا گرسنه نماند. مهم نیست که شیر باشی یا آهو، با طلوع هر آفتاب با تمام توان آماده دویدن باش.

نعمت‌الله عواطف‌رستمی گفت: ما در شورای چهارم هنوز در ابتدای راه هستیم و باید برنامه صحیحی برای خودمان ترسیم کنیم که در پایان این دوره کارنامه موفقی از خودمان به جا بگذاریم.

وی اظهار داشت: هنوز برنامه دقیقی در شورای چهارم برای خودمان ترسیم نکردیم که چه کار می‌خواهیم انجام دهیم، به کجا خواهیم رسید و چه چیزی به مردم تحویل خواهیم داد.

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر قم در ادامه سخنان خود گلایه‌هایی را نیز عنوان کرد و افزود: بعضاً دیده می‌شود ما برای یک طرح کوچک و یک مصوبه کم‌ارزش، یک ساعت وقت می‌گذاریم اما برای طرحی بزرگ عجولانه وارد کار می‌شویم.

این عضو شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه سخنانم از سر دلسوزی است نه انتقاد خصمانه، تاکید کرد: برخی از تذکرات حرمت‌ها را می‌شکند بنابراین باید در رفتار و گفتارمان رعایت ادب را داشته باشیم و در فرصتی که در اختیار داریم در کمال دوستی و برادری در خدمت به مردم و انجام وظایفمان تلاش کنیم.

در ادامه رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز در پاسخ به سخنان عواطف‌رستمی گفت: چهار سال وقت نداریم بلکه سه سال و هشت ماه و 9 روز از زمان ما در شورای چهارم مانده است.

وی با بیان اینکه اعضای شورا جلسات سه ساعته برای برنامه پنج ساله می‌‌گذارند، یادآور شد: به کسی قول 100 روزه ندادیم که گزارش 100 روزه بخواهیم بدهیم.

قول پوست تخمه هم به کسی ندادم

آتش‌زر با بیان اینکه بنده شخصاً به کسی قول حتی یک پوست تخمه ندادم، گفت: جایگاه شورا همانند مجلس شورای اسلامی جایگاه نظارتی است، نه اجرایی.

وی در ارتباط با گزارش هیئت رئیسه شورا خاطرنشان کرد: گزارش هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر قم آماده شده و به همه اعضا داده شده است.

البته اعضای شورا اعلام کردند که گزارش به دست آن‌ها نرسیده که رئیس شورای اسلامی شهر قم اظهار داشت: 2 هفته پیش گزارش آماده شده و باید به دست اعضا می‌رسید که باید از دبیرخانه علت را جویا شویم.

وی با قدردانی از تذکرات ناصحانه عواطف‌رستمی ابراز امیدواری کرد که همه به وظایف خود به درستی عمل کنند.

در ادامه این جلسه لایحه‌هایی که از سوی شهرداری به کمیسیون برنامه و بودجه رفته و مورد تصویب این کمیسیون قرار گرفته بود برای اخذ رای از اعضای شورا قرائت شد.

تصویب فروش محصولات مازاد معدن شن و ماسه شهرداری

یکی از این لوایح در خصوص اخذ مجوز فروش محصولات معدن شن و ماسه شهید مولوی شهرداری بود که با اتفاق رای اعضای شورای شهر قم و با تاکید بر رعایت آیین‌نامه مالیاتی شهرداری‌ها تصویب شد.

همچنین لایحه‌ای در خصوص تخفیفات مالی برای متقاضیان احداث هتل و میهمان‌پذیر قرائت شد که اعضای شورا نظرات خود را در خصوص این لایحه عنوان کردند که در نهایت قرار بر این شد لایحه به کمیسیون ارجاع داده شود تا بررسی‌های دقیق‌تر بر روی آن انجام شود.

لایحه دیگر دریافت حق نقل و انتقال در خصوص زمین‌های شهرک صنوف بود که پس از بررسی در کمیسیون برنامه و بودجه شورا اعلام شد این لایحه باید به شهرداری برگردد و در قالب بهای خدمات به شورا بیاید.

6 درخواست مردمی نیز که به تصویب کمیسیون برنامه و بودجه شورا رسیده بود در این جلسه بدون اینکه مفاد این درخواست‌ها قرائت شود به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر قم رسید.

بخش دیگر سی و پنجمین جلسه علنی و رسمی شورای اسلامی شهر قم به ارائه گزارشی از فعالیت‌های جمعیت هلال احمر استان قم اختصاص داده شد که مدیرعامل این جمعیت پس از ارائه گزارش به سئوالات و دغدغه‌های اعضای شورای شهر قم پاسخ داد.

مصطفی ملایی، سید مهدی مقیمی، وحید شایسته نیک، نعمت‌الله رستمی، ناصر رعیت‌پور، عباس ذاکریان، محسن عابدینی‌پور، مصطفی سعادت‌طلب و حجت‌الاسلام سید محمد آتش‌زر از جمله اعضایی بودند که ضمن قدردانی از خدمات جمعیت هلال احمر به بیان سئوالات و دغدغه‌های خود پرداختند.

استفاده از جمعیت هلال احمر از ظرفیت پایگاه‌های بسیج مساجد، لزوم برگزاری کلاس‌های آموزشی برای روستاییان، لزوم هماهنگی هلال احمر با شهرداری در حوادث، ضرورت مدیریت واحد در بحران‌ها، برنامه‌ریزی برای اطفای حریق در جاده‌ها، میزان آمادگی جمعیت هلال احمر قم برای مواجهه با بحران‌های بزرگ احتمالی از جمله مباحثی بود که در این جلسه از سوی اعضای شورای شهر قم عنوان شد که مدیرعامل جمعیت هلال احمر نیز به آن‌ها پاسخ داد.

ارتباط تنگاتنگ جمعیت هلال احمر با بسیج

وی با بیان اینکه ما با بسیج ارتباط تنگاتنگی داریم، اظهار داشت: با توجه به بدنه قوی که بسیج در جامعه دارد می‌تواند مورد اتکای ما نیز در آموزش‌های امدادی و همچنین کمک‌ به مناطق بحران‌دیده باشد.

ظهیری با بیان اینکه درآمدها پاسخگوی نیازها نیست، ادامه داد: امیدواریم بتوانیم با تفکرات مثبت شورا در طرح‌های مشارکتی که درآمدزا هم باشد، شرکت کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم لزوم هماهنگی در حوادث را مورد تاکید قرار داد و افزود: با توجه به اینکه در کشور ما سازمان‌ها از هم تفکیک شده هستند مشکلاتی در رسیدگی به مناطق بحران‌زده به‌وجود می‌آید که پیشنهاد می‌شود پایگاه‌های تجمیعی تشکیل شود و آتش‌نشانی، هلال احمر، اورژانس و پلیس را در یک جا مستقر کنیم تا در زمان وقوع حوادث همه با هم حرکت کنند.

=============

گزارش از مهدی جعفری

=============

انتهای پیام/78010/م40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول