اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر کاشمر خبر داد

مصوبه جدید شورا برای حذف دلالان از ناوگان حمل‌ونقل شهری کاشمر

مسئول کمیسیون حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر کاشمر گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده عرصه برای جولان دلالان حوزه حمل‌ونقل درون شهری کاشمر تنگ شده است.

مصوبه جدید شورا برای حذف دلالان از ناوگان حمل‌ونقل شهری کاشمر

سعید چیتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشمر اظهار کرد: خرید و فروش امتیازات تاکسی درون‌شهری در کاشمر موجب اختلال در خدمات‌رسانی و افزایش بی‌رویه قیمت تاکسی شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 424 تاکسی درون‌شهری در سطح شهر کاشمر به ارائه خدمات و سرویس‌دهی به همشهریان مشغول هستند، یادآور شد: هم‌اکنون کاشمر جزو شهرستان‌هایی بوده که امتیاز تاکسی آن از مبلغ زیادی برخوردار است.

مسئول کمیسیون حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر کاشمر با اشاره به اینکه حق امتیاز یک تاکسی در کاشمر بین 10 تا 12 میلیون تومان است، خاطرنشان کرد: در راستای جلوگیری از خرید و فروش‌های غیر‌ضروری و قطع کردن دست دلالان مصوبه‌ای را به تصویب رساندیم که براساس آن فردی که یک دستگاه تاکسی را خریداری کرده اجازه فروش آن را تا دو سال بعد ندارد و مکلف است در این مدت نسبت به سرویس‌دهی در سطح شهر اقدام کند؛ در غیر این صورت نسبت به برخورد و سلب امتیاز کردن آن اقدام خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه بر‌اساس استاندارد باید در سطح شهر کاشمر 686 دستگاه تاکسی وجود داشته باشد، تصریح کرد: برای رسیدن به استاندارد اعلام شده هنوز به 262 دستگاه تاکسی نیاز است اما با توجه به ناراضی بودن فعالان سیستم حمل‌ونقل درون شهری از تعداد زیاد تاکسی، افزایش تعداد تاکسی را تا اطلاع ثانوی ممنوع کردیم.

چیتی با اشاره به اینکه در بازدید و بازرسی‌های انجام شده در سطح شهر و بررسی پرونده‌های رانندگان مشخص شد که مالکان 19 دستگاه تاکسی از کارمندان دولت هستند و عملاً تاکسی‌ها را در پارکینگ منزل و یا اداره خود پارک می‌کردند، گفت: پنج مورد مربوط به کارکنان شهرداری و مابقی به کارکنان سایر ادارات بود که با شناسایی و مهلت 48 ساعته از آنان خواسته شد تا نسبت به تعیین تکلیف وضعیت تاکسی خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 16 مالک تاکسی با معرفی راننده و نیروی کمکی وارد سیستم حمل‌ونقل شدند، گفت: دو مالک نیز تاکسی‌های خود را فروختند و یک تاکسی هم به دلیل عدم تعیین تکلیف در پارکینگ توقیف شده است.

انتهای پیام/2202/ز30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول