اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت کانون‌های مساجد

4 نمایشگاه امتداد حماسه در کرمان برپا می‌شود

به همت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان، چهار نمایشگاه «امتداد حماسه» به مناسبت 9 دی در شهر کرمان برپا می‌شود.

4 نمایشگاه امتداد حماسه در کرمان برپا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به منظور احیای نقش واقعی فرهنگی، هنری و تبلیغی مساجد و استفاده بهینه از امکانات و تأسیسات دستگاه‌های دولتی ایجاد شدند.

شبکه عظیم کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد یکی از ظرفیت‌های وسیع‌‌ و مؤثر‌ مراکز فرهنگی نظام جمهوری اسلامی به شمار می‌روند.

در راستای فعالیت‌های متعدد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، تدارک و اجرای ویژه‌برنامه‌های حماسه 9 دی است که سال جاری چهار کانون، امام رضا (ع)، سید‌الشهدا (ع)، ثامن‌الحجج (ع) و مصباح‌الهدی (ع) در شهر کرمان برپایی نمایشگاه «‌امتداد حماسه 9 دی» را به عهده دارند.

4 نمایشگاه امتداد حماسه در کرمان برپا می‌شود

محمدعلی رستمی مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری امام رضا (ع) مسجد امام رضا (ع) واقع در خیابان ابوذر جنوبی اظهار داشت: نمایشگاه امتداد حماسه کانون فرهنگی هنری امام رضا (ع)‌ شامل غرفه‌هایی از جمله سبک زندگی، فضای سایبری و مقاومت، ولایت‌فقیه و شهدا، مبارزه با شیطان‌پرستی، مهدویت و ... است.

وی افزود: دو فضای حجمی مربوط به واقعه کربلا و اتصال آن به هشت سال دفاع مقدس و فضای مربوط به فتنه 88 در این نمایشگاه تدارک دیده شده است.

رستمی زمان برپایی این نمایشگاه را چهارم تا 13 دی ماه جاری عنوان کرد و ابراز داشت: معرفی مسجد تراز اسلامی و سیره امام حسین (ع) و امام رضا (ع)، اجرای هر شب نمایش صحنه‌ای کربلا و فتنه 88 به مدت 30 دقیقه، پخش فیلم سینمایی مرتبط با حماسه 9 دی و فتنه 88، کارگاه‌های آموزشی مسائل بصیرتی نیز تدارک دیده شده است.

وی خاطر نشان کرد: نمایشگاه امتداد حماسه چهار دی ماه افتتاح می‌شود و در ادامه برنامه محفل انس رضوی در نظر گرفته شده است.

رستمی گفت: برگزاری شام غریبان امام رضا (ع)، دعوت از مسئولان و مدارس برای بازدید از نمایشگاه، چاپ نشریه ویژه با رویکرد حماسه 9 دی، مسابقه عکاسی و دیدگاه‌های بازدیدکننده‌های نمایشگاه نیز برگزار می‌شود.

‌مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری امام رضا (ع) زمان بازدید از نمایشگاه را 9 تا 12 و 30 دقیقه صبح و 15 تا 20 عصر عنوان کرد و اظهار داشت: غرفه عرضه محصولات فرهنگی نیز در این نمایشگاه تدارک دیده شده است.

رستمی بیان داشت: کانون فرهنگی هنری امام رضا (ع) دارای 30 عضو ثابت و 400 عضو عادی است ‌که بیشتر فعالیت‌های خود را بر مباحث آموزشی و قرآنی استوار کرده است.

پاسخ به شبهات دینی با حضور طلاب حوزه علمیه 

سمیه شیخ‌اکبری رابط فرهنگی کانون فرهنگی هنری سید‌الشهدا (ع) مسجد امام حسین (ع) واقع در بلوار آزادگان اظهار داشت: نمایشگاه امتداد حماسه این کانون شامل غرفه‌های بصیرتی، ولایت‌فقیه، امام رضا (ع)، مهدویت، فرقه‌های انحرافی، سبک زندگی، قرآن، درس‌های عاشورا، ایثار و شهادت است.

وی با اشاره به عضویت 250 عضو عادی در کانون فرهنگی هنری سید‌الشهدا (ع) افزود: 50 نفر از اعضا به صورت فعال با ما همکاری دارند.

شیخ‌اکبری افتتاح نمایشگاه را روز جمعه 6 دی ماه عنوان کرد و ابراز داشت: هر شب پاسخ به شبهات و مشاوره رایگان با حضور طلاب حوزه علمیه در این کانون انجام می‌گیرد.

تهیه و ارسال طومار‌ «بیعت با رهبری» ‌به بیت رهبری

مهین نیک‌سرشت رابط فرهنگی کانون فرهنگی هنری مصباح‌الهدی (ع) مسجد امام حسین (ع) واقع در خیابان فیروزآباد اظهار داشت: نمایشگاه امتداد حماسه این کانون پنجم دی ماه افتتاح می‌شود و 13 دی ماه ادامه دارد.

وی خاطر نشان کرد: پنج غرفه مهدویت، ولایت، حجاب، جنگ نرم و کارهای حجمی در این نمایشگاه تدارک دیده شده است.

نیک‌سرشت ابراز داشت: همچنین طوماری با بیانات رهبر معظم انقلاب و با عنوان بیعت با رهبری تدارک دیده شده که بعد از برگزاری مراسم به بیت رهبری ارسال می‌شود.

وی عنوان کرد: کانون مصباح‌الهدی (ع) به صورت خاص از اربعین حسینی تا پایان ماه صفر برنامه‌های ویژه را تدارک می‌بیند که هر صبح و شب انجام می‌شود.

اجرای کار حجمی اتفاقات زمان حضرت فاطمه (س) تا عصر حاضر

هادی حاج‌خلیلی مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری ثامن‌الحجج (ع) مسجد امام رضا (ع) واقع در محله سلسبیل اظهار داشت: نمایشگاه 9 دی این کانون از 9 تا 13 دی ماه جاری برپا می‌شود و مجموعه کار حجمی است که اتفاقات زمان حضرت فاطمه (س) تا عصر حاضر در آن به نمایش گذاشته شده است.

وی افزود: خانه حضرت علی (ع) و ضربت خوردن حضرت فاطمه (س)، چاه امیرالمؤمنان (ع)، عاشورا، اربعین حسینی، دفاع مقدس و در نهایت بهشت و جهنم به نمایش درآمده است.

حاج‌خلیلی ابراز داشت: در بخشی از نمایشگاه غریبی و غربت امام زمان (عج) به تصویر کشیده شده است.

وی با اشاره به عرضه محصولات فرهنگی در این نمایشگاه گفت: طوماری از دل‌نوشته‌های بازدیدکنندگان نمایشگاه تهیه می‌شود تا به بیت رهبری ارسال شود.

حاج‌خلیلی بیان داشت: دیدار با خانواده معزز شهدا و مستندسازی و کلیپ‌سازی خانواده شهدا در نظر گرفته شده تا در اختیار مردم قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: مراسم ویژه 9 دی و آیین اختتامیه 13 دی ماه با حضور مسئولان استانی برگزار می‌شود.

حامد ابراهیمی مدیر بخش تخصصی کانون فاطمه‌الزهرا (س) مسجد احمدیه واقع در خیابان شهدا اظهار داشت: این کانون ‌اجرای بخش‌های حجمی نمایشگاه کانون‌های مساجد را به عهده دارد.

وی افزود: سال‌های 89 و 90 در نمایشگاه کانون‌های مساجد دبیرخانه کانون‌ها و حسینیه ثارالله کرمان عهده‌دار اجرای کارهای حجمی بودیم.

به گزارش فارس، دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان نیز فعالیت خود را به صورت رسمی از سال 72 آغاز کرده و در حال حاضر در شمال کرمان 525 کانون فرهنگی هنری فعالیت دارند.

20 کانون فرهنگی و هنری نیز به صورت تخصصی در زمینه‌های ورزشی، هنرهای تجسمی، آموزش و پژوهش، سرود و آهنگ‌های انقلابی، حجاب و عفاف و شهدا فعالیت می‌کنند.

.................................

گزارش از: شیما صفرزاده

.................................

انتهای پیام/80017/ق40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول