اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نیکشهر:

گرامیداشت حماسه 9 دی کمتر از 22 بهمن نیست

امام جمعه نیکشهر گفت: گرامیداشت روز بزرگ 9 دی در مقام اهمیت و برجستگى، اگر بیشتر از یوم‌الله 22 بهمن نباشد، کمتر از آن نیست.

گرامیداشت حماسه 9 دی کمتر از 22 بهمن نیست

حجت‌الاسلام احمد لطفیان‌سرگزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامى از فتنه 88 به ‏عنوان یک بیمارى یاد کرده و در نشست با اعضاى ستاد 9 دى، قریب به این مضمون فرمودند که فتنه 88 تنها آن ‏چیزى نبود که در خیابان دیده شد، این فتنه مقدمات فراوانى و اهداف خطرناکى داشت.

امام جمعه نیکشهر عنوان کرد: یک بیمارى بود که با اقدامات و حرکات امنیتى هم نمی‌توانستیم آن‏را درمان کنیم. این وضعیت یک حرکت عظیم مردمى نیاز داشت.

وی افزود: تشبیه فتنه 88 به یک بیمارى و آن هم بیمارى مزمن و خطرناک از سوى رهبر فرزانه انقلاب اسلامى، بیانگر عمق فتنه و پیچیدگى توطئه‏‌اى بود که سال‏‌ها براى طراحى و عملیاتی کردن آن تلاش شده بود و در نهایت این توطئه بزرگ و پیچیده در بستر انتخابات دهمین دوره ریاست جمهورى اجرا شد.

لطفیان‌سرگزی گفت: اگر حرکت عظیم مردمى در نهم دى‏ماه سال 88 را حرکتى موفق براى درمان این بیمارى بدانیم، بخشى از شناخت زمینه‏‌ها و علل شکل‏‌گیرى حماسه 9 دى در گرو شناخت این بیمارى است، اما نکته‏‌اى که باید در نظر داشت، توجه به نوع این بیمارى است.

امام جمعه نیکشهر اضافه کرد: در واقع فتنه 88 نه یک بیمارى ساده، بلکه محصولى از ترکیب چند بیمارى بود که عوارض آن پس از انتخابات 22 خرداد سال 1388 آشکارا ملاحظه شد.

این مسئول ادامه داد: بررسى و تحلیل مجموعه حوادث تلخ و ناگوار پس از انتخابات در کشور که چالش‌‏هاى امنیتى را براى نظام اسلامى به همراه داشت و امنیت ملى را نیز در معرض تهدید قرار داد، نشان می‌دهد چالش‌گران نظام اسلامى با ترکیبى عجیب و حیرت‌‏انگیز با انگیزه‌‏ها، گرایشات و سوابق سیاسى - فکرى غیرهمسو در گذشته، جبهه واحدى را علیه نظام اسلامى شکل داده و تحت عنوان مردم به ‏دنبال رسیدن به مقاصد شوم خود هستند.

وی عنوان کرد: در این جبهه معارض با انقلاب و نظام اسلامى عناصر میدانى و کف خیابانى شامل افراد بی‌‏بصیرت و فریب‏خورده تا تمام جریان‏‌هاى ضدانقلابى شناسنامه‌‏دار و یا بدون شناسنامه از قبیل سلطنت‌‏طلبان، منافقان، گروه‏‌هاى چپ مارکسیستى، ملی‌‏گراها و لیبرال‏‌هاى غرب‌گرا، بهایی‌‏ها و خانواده‌‏هاى معدومان، شیطان‏‌پرست‏‌ها، بازیگران داخلى به‌‏صورت دو لایه آشکار و پنهان در پشت صحنه، شامل احزاب و گروه‌‏هاى دوم خردادى و برخى از شخصیت‏‌هاى با سوابق بارز انقلابى که هر کدام به دلیلى با فتنه‏‌گران همراه شدند، قابل ملاحظه و مطالعه است.

خطیب نماز جمعه نیکشهر خاطرنشان کرد: بازیگران خارجى اعم از دشمنان شناخته‏‌شده مثل آمریکا، انگلیس، رژیم صهیونیستى به همراه ضدانقلابیون خارج‌‏نشین، قرار گرفتن افرادى چون موسوى و کروبى در کنار دشمنان قسم‏‌خورده انقلاب اسلامى و مقابله آنان با نظام اسلامى، حکایت از پیدایى یک بیمارى در جامعه اسلامى می‌‏کند.

این مسئول تصریح کرد: در واقع آشکار شدن این جبهه با مختصات مذکور به‏‌عنوان یک جبهه معارض و چالش‌‏ساز با هدف براندازى نظامى که از نظر حضرت امام خمینى(ره) حفظ آن از اوجب واجبات است، نشان می‌‏دهد که چگونه نظام اسلامى و جامعه اسلامى دچار بیمارى شده است.

وی اضافه کرد: حماسه 9 دى‏ماه سال 1388 که به‌‏دنبال هتک حرمت مقدسات اسلامى و اهانت به ارزش‌‏هاى دینى و انقلابى و جسارت به مقام شامخ ملت ایران توسط عناصر ضدانقلاب داخلى که به‌‏واسطه پشتیبانى و حمایت اربابان خارجى از جمله آمریکا، در روز عاشوراى همان سال یعنى در 6 دى صورت گرفت، حرکتى بی‌‏بدیل و در نوع خود حماسه‌‏اى بی‌‏نظیر بود که توسط ملت بزرگ و با بصیرت ایران به‌‏وقوع پیوسته و برگ زرین دیگرى به کتاب تاریخ انقلاب اسلامى افزوده شد.

لطفیان‌سرگزی بیان داشت: حضور عظیم و خودجوش مردم، معرفت دینى و بصیرت سیاسى، پایبندى بیش از پیش به انقلاب و آرمان‏هاى انقلابى، پیوند تنگاتنگ عاشورا و مقدسات اسلامى با انقلاب، بیعت مجدد با ولى امر مسلمین و رهبرى انقلاب، ژرف‏‎نگرى و واقع‏بینى به مسایل و موضوعات داخلى و جهانى و هم‏چنین استقامت و پایدارى، از جمله مهم‎‏ترین شاخص‎‏هایى است که در حماسه نه دى تجلى یافته و به منصه ظهور نشست.

وی ادامه داد: گرامیداشت این روز بزرگ که در مقام اهمیت و برجستگى، اگر بیشتر از یوم الله 22 بهمن نباشد، کمتر از آن نیست، در مقطع فعلى نظام بین‎الملل به‏ خصوص در آمریکا و اروپا و بعضى کشورهاى غرب‏گراى خاورمیانه و شمال آفریقا که روابط بین ملت‏‎ها و دولت‎‏ها در آن‏ها در حال از هم فرو پاشیدن است، از اهمیت فوق‏‎العاده‏اى برخوردار است چرا که 9 دى بیش از هر چیز، در ذات خود نشانگر دلبستگى تام مردم ایران به نظام مقدس اسلامى و پایبندى ملت به آرمان‏‎هاى انقلاب و رهبرى است. در حالى‏که نظام‏هاى سیاسى - اقتصادى غرب از درون توسط شهروندان داخلى که بعد از سال‎ها از خواب غفلت بیدار شده‏‎اند، به‏ صورت بسیار جدى و قاطع به چالش کشیده شده و به‏ دنبال این چالش، جنبش‎هاى اعتراضى مردمى سرتاسر نظام سرمایه‏‎دارى را از آمریکا تا آلمان، فرانسه، ایتالیا، بریتانیا، بلژیک و غیره فراگرفته، پاسداشت 9 دى که سند زنده‌‏اى مبتنى بر اعلام وفادارى مجدد ملت با نظام و رهبرى است، اعتبار فوق‏‎العاده‌‏اى به خود مى‏‌گیرد.

امام جمعه نیکشهر اذعان داشت: بنابراین، بزرگداشت این روز به یاد ماندنى که سبب یأس و ناامیدى قدرت‏‎هاى بزرگ بیگانه و مداخله‏‎گر نیز شد و عبرت‏‎هاى فراوان و پندهاى متعددى را هم براى آن‏ها به ارمغان آورد، در نوع خود یک حماسه است و این از امتیازات برجسته نظام مقدس جمهورى اسلامى است، که بزرگداشت حماسه‏‎هاى تاریخى‌‏اش نیز در قالب یک حماسه خود را متبلور نکرده و مقام تجلى مى‏یابد و روز بزرگداشت نیز حماسه‎آفرین مى‏‌شود.

انتهای پیام/75004/ن40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول