اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کرمان:

توانمند‌سازی راه‌کار اصلی جدایی از پرداخت مستمری است

استاندار کرمان گفت: تعامل با بخش‌‌ خصوصی و اعتماد‌سازی برای توانمند‌سازی تنها راه خروج مددجویان بهزیستی از چرخه دریافت مستمری است.

توانمند‌سازی راه‌کار اصلی جدایی از پرداخت مستمری است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علیرضا رزم‌حسینی پیش از ظهر امروز در دیدار با مسئولان بهزیستی استان کرمان اظهار داشت: توانمند‌سازی افراد زیر پوشش دستگاه‌ها و نهادهای حمایتی مانند بهزیستی که قادر به انجام کار و فعالیت و دریافت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای هستند‌، تنها راه رها شدن از چرخه دریافت مستمری اندک ماهانه است‌.

وی افزود: در هیچ کجای دنیا و در کشورهای پیشرفته این مکانیزم کمک وجود ندارد، بلکه آنها با فراهم کردن زمینه و بستر بازتوانی افراد دارای محدودیت کمتر، این گروه از جامعه را به سمت استقلال کاری سوق می‌دهند‌.

‌رزم‌حسینی با تاکید بر ترویج فرهنگ کار‌ در جامعه ‌گفت‌: این مدل که بنگاهی تاسیس کرده و سپس از افراد دعوت به کار کنیم، درست نیست‌، بلکه افراد باید خودشان کار تولید کنند.

استاندار عنوان کرد: زمانی که کار ایجاد شد، آن گاه دولت نیز به عنوان حامی کار و تولید‌ در حاشیه حمایت‌های جنبی را اعمال می‌کند و تا این نگرش حاکم نشود،‌ روز به روز بر آمار مستمری بگیران از دولت افزوده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: البته در کنار این مسائل وظیفه دولت در قبال جلوگیری از بروز و شیوع معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی و حمایت مستمر از معلولان و از کارافتادگان نیازمند که قادر به فعالیت نیستند‌ پا برجا است.

رزم‌حسینی ابراز داشت: بهزیستی به عنوان نهادی حمایتی‌، تخصصی با اجرای برنامه‌های مدون‌، مستمر و هدفدار باید زمینه جلوگیری از بروز و شیوع آسیب‌های اجتماعی و معلولیت‌ها را بیشتر از گذشته فراهم کند.

وی به نقش مؤثر مؤسسات خیریه و عام‌المنفعه در کمک به اجرای برنامه‌های تخصصی بهزیستی اشاره کرد و افزود: با برنامه به سمت اعتماد‌سازی‌، ارائه مشاوره تخصصی به خیران و سپس جذب مشارکت مادی و معنوی آنها بروید تا با تخصصی کردن نیات خیران ‌به بخشی از مسائل روز جامعه پاسخ داده شود.

انتهای پیام/2446/ق20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول