اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد شهرستان ماهنشان خبر داد

پرداخت 5 میلیارد ریال مستمری به مددجویان ماهنشانی

مدیر کمیته امداد شهرستان ماهنشان از پرداخت 5 میلیارد ریال مستمری به مددجویان این نهاد خبر داد.

پرداخت 5 میلیارد ریال مستمری به مددجویان ماهنشانی

ذبیح‌الله غفاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی یک نهاد حمایتی است و به تدبیر امام راحل برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و نیازمند جامعه تاسیس شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین اهداف تاسیس کمیته امداد تامین عدالت اجتماعی بوده است، اضافه کرد: خوشبختانه با تلاش‌های امدادگران و کمک‌هایی که خیران در حمایت از خانواده‌های زیر پوشش انجام داده‌‌اند، اقدامات مطلوبی در راستای بهره‌مندی اقشار آسیب‌پذیر جامعه و نیازمندان انجام شده است.

مدیر کمیته امداد شهرستان ماهنشان در ادامه با اشاره به افرادی که جامعه هدف کمیته امداد محسوب می‌شوند، ادامه داد: خانواده‌های زیر پوشش این نهاد در قالب طرح مددجویی شامل (زنان سرپرست خانوار، خانواده‌های ایتام، از کارافتادگان) و در قالب طرح شهید رجایی شامل (خانواده‌های نیازمند بالای 60 سال روستایی) هستند.

این مسئول با اشاره به اینکه در حال حاضر 537 خانوار در قالب طرح مددجویی زیر پوشش کمیته امداد ماهنشان هستند، اذعان داشت: این خانوارها شامل حجم جمعیتی بالغ بر یک‌هزار و 232 مددجو است.

غفاری خاطرنشان کرد: در هشت ماهه گذشته از سال‌جاری یک میلیارد و 998 میلیون ریال به این گروه از مددجویان مستمری پرداخت شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر 942 خانوار در قالب طرح شهید رجایی زیر پوشش کمیته امداد ماهنشان هستند، تصریح کرد: این خانوارها یک‌هزار و 716 مددجو را شامل می‌شود.

مدیر کمیته امداد شهرستان ماهنشان بیان کرد: تا پایان آبان ماه سال‌جاری 3 میلیارد و 363 میلیون ریال به مددجویانی که در قالب طرح شهید رجایی زیر پوشش کمیته امداد ماهنشان هستند، مستمری پرداخت شده است.

این مسئول با بیان اینکه مجموع مددجویان کمیته امداد بیش از 3 هزار نفر است، اظهار داشت: تا پایان آبان سال‌جاری به این تعداد مددجو بیش از 5 میلیارد و 300 میلیون ریال مستمری پرداخت شده است.

غفاری در ادامه با بیان اینکه پرداخت مستمری به مددجویان تنها اقدام کمیته امداد در حمایت از جامعه هدف این نهاد نیست، اذعان داشت: ارائه خدمات فرهنگی، تحصیلی، درمانی، پرداخت وام‌های خودکفایی، پرداخت وام‌های کارگشایی و کمک‌های موردی ویژه نیز از سایر اقداماتی است که کمیته امداد در حمایت از مددجویان این نهاد انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه خدمات این نهاد به صورت هدفمند و با در نظر گرفتن نیازهای خانواده‌ها ارائه می‌شود، اضافه کرد: ارائه خدمات هدفمند در راستای اهداف امداد در بحث توانمندسازی مددجویان صورت می‌گیرد.

مدیر کمیته امداد شهرستان ماهنشان با اشاره به اینکه یکی از راهکارهای امداد در توانمندسازی مددجویان پرداخت کمک موردی ویژه به واجدان شرایط است، افزود: در هشت ماهه گذشته از سال‌جاری 270 خانوار ماهنشانی از این نوع کمک‌ها بهره‌مند شدند.

این مسئول با بیان اینکه کمک‌‎های موردی ویژه به منظور برطرف ساختن مشکلات فوری مددجویان پرداخت می‌شود، گفت: تا پایان آبان ماه امسال 201 میلیون ریال برای پرداخت کمک‌های موردی ویژه به مددجویان ماهنشانی هزینه شده است.

انتهای پیام/73005/غ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول