اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تامین اجتماعی استان اردبیل:

افزایش حقوق مستمری‌بگیران متناسب با میزان حق بیمه پرداختی است

مدیرکل تامین اجتماعی استان اردبیل گفت: افزایش حقوق مستمری‌بگیران یک تصمیم و ابلاغ کشوری است که متناسب با میانگین سنوات و میزان حق بیمه پرداختی انجام می‌شود.

افزایش حقوق مستمری‌بگیران متناسب با میزان حق بیمه پرداختی است

مدیرکل تامین اجتماعی استان اردبیل امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل در خصوص افزایش حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی گفت: این افزایش که بعضا به اشتباه از آن به «همسان سازی حقوق» تعبیر می‌شود یک تصمیم و ابلاغ کشوری است که متناسب با میانگین سنوات و میزان حق بیمه پرداختی انجام شده تا میزان مستمری و حقوق بازنشستگان مشخص و معین شود.

پنبه‌ای یادآور شد: ما نیز بر اساس ابلاغ کشوری این ضریب حقوق را در نظر گرفته و پرداخت ماهانه مستمری را انجام می‌دهیم.

این مسئول ادامه داد: قطعاً پرداختی به بیمه‌شدگان متناسب با مدت زمانی که حق بیمه پرداخت کرده‌اند برای افراد مختلف متفاوت خواهد بود که این خود از قوانین مشخص کشوری تبعیت می‌کند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان اردبیل با بیان اینکه تصمیم‌گیری در این زمینه در حیطه اختیارات و وظایف تامین اجتماعی استان اردبیل نیست، بیان داشت: بر اساس افزایشی که همه ساله اعمال می‌شود به تناسب میانگین سنوات خدمتی و میزان حق بیمه پرداختی این افزایش حقوق در دستور کار قرار گرفته و اعمال می‌شود.

پنبه‌ای اظهار داشت: استقبال خوبی را در زمینه بیمه کارگران ساختمانی در دو سال اخیر شاهد بودیم به طوری که همچنان مراحل پوشش بیمه‌ای کارگران ساختمانی با قوت و قدرت ادامه دارد و در حال حاضر در استان اردبیل بیش از 13 هزار و 500 کارگر ساختمانی از خدمات تامین اجتماعی بهره‌مند هستند.

وی خاطرنشان کرد: در کنار بیمه کارگران ساختمانی ما در حوزه بیمه کشاورزان اقدامات خوبی را انجام دادیم به طوری که در هفت ماهه امسال بیش از 3 هزار و 650 نفر از بیمه کشاورزی در استان اردبیل برخوردار شدند.

پنبه‌ای در خصوص پرداخت بیمه بیکاری به افراد بیکار نیز گفت: در حال حاضر یک هزار و 700 نفر در استان اردبیل از بیمه بیکاری استفاده می‌کنند.

وی افزود: تامین اجتماعی موظف است حق بیمه این افراد بیکار شده را پرداخت کند تا زمینه اشتغال مجدد برای آنها فراهم آید.

مدیرکل تامین اجتماعی استان اردبیل در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل عنوان کرد: تامین اجتماعی در حد وسع و توان خود به بیمه‌شدگان خدمات مختلفی را ارائه می‌کند و در ارائه این خدمات محدودیتی وجود ندارد.

انتهای پیام/62001/ر30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول