اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه شورای زکات شهرستان ایجرود مطرح شد

جمع‌آوری 8،8 میلیارد ریال زکات در شهرستان ایجرود

مدیر کمیته امداد شهرستان ایجرود از جمع‌آوری 8 میلیارد و 800 میلیون ریال زکات در شهرستان ایجرود خبر داد.

جمع‌آوری 8،8 میلیارد ریال زکات در شهرستان ایجرود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سید مسعود حسینی ظهر امروز در جلسه شورای زکات ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده توسط این نهاد در بحث ترویج و تبلیغ فرهنگ زکات در بین مردم شهرستان اظهار داشت: هدف اصلی جمع‌آوری زکات، محرومیت‌زدایی و کمک به خانواده‌های نیازمند است.

وی با اشاره به اینکه در دین اسلام احکام و مسائل بسیاری مبنی بر پرداخت زکات و اهمیت انجام آن بر مسلمانان بیان شده، تصریح کرد: کسانی هم که حکم وجوب زکات به آنها اختصاص پیدا می‌کند، باید احکام آن را درست و دقیق بیاموزند.

مدیر کمیته امداد شهرستان ایجرود در ادامه با اشاره به برخی از اقدامات انجام شده توسط دبیرخانه شورای زکات در شهرستان ایجرود گفت: برگزاری جلسات با کشاورزان عمده کار و همچنین تبلیغات گسترده در سطح شهرستان از طریق نصب بنرهای مربوط از جمله اقدامات انجام شده در این شهرستان است.

این مسئول با اشاره به اینکه با اقدامات صورت گرفته 8 میلیارد و 860 میلیون ریال زکات در شهرستان ایجرود جمع‌آوری شده است، اضافه کرد: از این مبلغ 2 میلیارد و 900 میلیون ریال به صورت نقدی و 5 میلیارد و 700 میلیون ریال به صورت غیرنقدی جمع‌آوری شده است.

حسینی همچنین به جمع‌آوری 230 میلیون ریال زکات فطره در شهرستان ایجرود اشاره کرد و اذعان داشت: در مجموع مبلغ زکات جمع‌آوری شده در شهرستان ایجرود نسبت به مدت مشابه سال قبل 268 درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به برخی از مشکلات موجود در شهرستان در بحث جمع‌آوری زکات اشاره کرد و متذکر شد: کمبود روحانی و مبلغ به منظور ترویج فرهنگ زکات در شهرستان، نبود مسئول دفتر خبری به منظور تهیه گزارش‌های مربوط در بحث زکات، کمبود امکانات خودرویی و نبود اداره تبلیغات در شهرستان از جمله عواملی است که کار تبلیغ و ترویج فرهنگ پرداخت زکات را در شهرستان دچار مشکل می‌کند.

انتهای پیام/73005/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول