اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال جاری صورت گرفت

ثبت 220 واقعه ولادت در خوسف

رئیس ثبت احوال خوسف گفت: در هشت ماهه سال جاری 220 واقعه ولادت در شهرستان خوسف ثبت شده است.

ثبت 220 واقعه ولادت در خوسف

به گزارش خبرگزاری فارس از خوسف، حسین مرتضایی پیش ازظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی ثبت احوال شهرستان خوسف که با حضور اعضا در محل فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: طی هشت ماهه سال جاری تعداد 221 واقعه ولادت در سطح شهرستان به ثبت رسیده است که تعداد ولادت ثبت شده شهری، 81 و روستایی برابر 140 رویداد است.

وی افزود: از این تعداد 115 واقعه ثبت شده مربوط به نوزاد پسر و 106 واقعه مربوط به نوزاد دختر است.

رئیس ثبت احوال خوسف درصد ثبت وقایع ولادت در مهلت قانونی را در شهرستان خوسف 99.55 درصد برشمرد و یادآور شد: در این مدت، تعداد ولادت ثبت شده در مهلت قانونی برابر 219 واقعه است.

مرتضایی گفت: طی مدت ذکر شده، حدود 94.12 درصد از ولادت‌ها توسط پدر نوزاد و 3.62 درصد نیز با حضور مادر ثبت شده است.

وی ادامه داد: همچنین حدود 1.81 درصد از ولادت‌ها با حضور مشترک پدر و مادر (به دلیل عدم ثبت ازدواج) و حدود 0.45 با حضور جد پدری ثبت شده است.

رئیس ثبت احوال خوسف گروه سنی مادران 29-25 ساله را در صدر گروه سنی بیشترین میزان فرزندآوری عنوان کرد و اذعان داشت: مادران واقع در گروه سنی 24-20 و 34-30 به ترتیب در رده‌های دوم و سوم قرار دارند.

مرتضایی تصریح کرد: طی هشت ماهه سال جری، از مجموع ولادت‌های ثبت شده در شهرستان، حدود 98.64 درصد به استناد گواهی بیمارستان، پزشک و ماما و حدود 1.36 درصد نیز به استناد گواهی گواهان و معتمدین به ثبت رسیده است.

وی متذکر شد: ارقام ذکر شده فوق موید این نکته است که همکاری و تعامل با سایر دستگاه‌های ذیربط به ویژه واحدهای بهداشتی و درمانی شهرستان، در بهبود وضعیت ثبت ولادت فوق‌العاده موثر است.

مرتضایی یادآور شد: فراوانی نام در گروه پسران به ترتیب امیرحسین، امیر علی و محمدطاها  و در گروه دختران فاطمه، فاطمه‌زهرا و زینب در هشت ماهه سال جاری بوده است.

رئیس ثبت احوال خوسف در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ثبت 61 واقعه فوت در هشت ماهه سال جاری در سطح شهرستان، گفت: حدود 61 درصد از فوت‌های ثبت شده مربوط به افراد بالای 75 سال است.

مرتضایی در پایان در بحث صدور شناسنامه‌های مکانیزه بالای 15 سال خاطرنشان کرد: صدور شناسنامه مکانیزه بالای 15 سال در این شهرستان در تیر ماه سال امسال راه‌اندازی و طی این مدت، تعداد 168 فقره شناسنامه مکانیزه بالای 15 سال صادر شده است.

انتهای پیام/69020/ق30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول