اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی

برنامه‌های هفته ثبت احوال اعلام شد

مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی برنامه‌های هفته ثبت احوال در این استان را اعلام کرد.

برنامه‌های هفته ثبت احوال اعلام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک مهدی چقایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس اعلام شورای فرهنگ عمومی، سوم دی ‌ماه به عنوان روز ملی ثبت احوال نامگذاری شده و از اول تا هفتم دی ‌ماه هر سال به عنوان هفته ثبت احوال برنامه‌هایی اجرا می‌شود.

وی افزود: به دلیل صدور نخستین شناسنامه ایرانی در سوم دی ماه 1297 به نام فاطمه ایرانی این تاریخ به مناسبت روز ملی ثبت احوال نامگذاری شد.

به گفته چقایی بر اساس آمار فراوانی نام در استان نام فاطمه همچنان در صدر نام‌های انتخابی والدین برای نوزادانشان قرار دارد.

مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی با اشاره به نامگذاری ایام هفته ثبت احوال بیان کرد: روز اول دی‌ماه به نام ثبت احوال و فرهنگ سازی، روز دوم دی ماه به نام ثبت احوال و اتقان اسناد هویتی، روز سوم دی‌ماه به نام ثبت احوال و کارت هوشمند ملی، روز چهارم دی‌ماه روز ثبت احوال و تولید و انتشار آمار جمعیتی و مهاجرت، روز پنجم دی‌ماه به نام ثبت احوال و دولت الکترونیک، روز ششم دی‌ماه به نام ثبت احوال و بهره‌مندی از ظرفیت‌های بخش غیردولتی و روز هفتم دی‌ماه به نام ثبت احوال و نظام جامع شناسایی ایرانیان نامگذاری شده است.

چقایی خاطرنشان کرد: در استان مرکزی ستاد برگزاری هفته ثبت احوال تشکیل شده و برنامه‌های متعددی را به منظور گرامیداشت این روز در دستور کار قرار داده که گلباران قبور شهدا، دیدار با خانواده شهدا و تقدیر از یاران ثبت احوال، افتتاح گنجینه اسناد هویتی آشتیان و... بخشی از این برنامه‌ها است.

وی از برگزاری مراسم تقدیر از دستگاه‌ها، فرمانداران و اعضا و همکاران فعال شبکه اعلام، طی مراسمی کشوری در تهران خبر داد و تصریح کرد: از استان مرکزی نیز محسن اکبری فرماندار دلیجان به عنوان یکی از اعضای فعال شبکه اعلام که مساعدت زیادی با ثبت احوال داشته است، انتخاب شده و در مراسم تقدیر از یاران ثبت احوال در تهران با حضور مسئولین کشور از وی تجلیل خواهد شد.

مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی با بیان اینکه ثبت وقایع چهارگانه ولادت، وفات، ازدواج و طلاق، صدور اسناد هویتی ایرانیان، جمع‌آوری اطلاعات و آمار جمعیتی از جمله وظایف ثبت احوال است، تصریح کرد: در راستای صدور اسناد هویتی ایرانیان از 120 میلیون سند صادر شده در کشور 3 میلیون و 500 هزار سند در استان مرکزی صادر شده است.

چقایی یکی از شاخص‌های مهم توسعه یافتگی را پوشش کامل وقایع چهارگانه عنوان کرد و اظهار داشت: در ثبت احوال استان مرکزی تلاش شده است با ایجاد نمایندگی‌های ثبت احوال در بیمارستان‌ها و آرامستان اطلاعات کاملاً به روز در اختیار مسئولین قرار گیرد.

وی با اشاره به ایجاد پایگاه اطلاعاتی ثبت احوال استان بیان کرد: هم اکنون 120 دستگاه از اطلاعات این پایگاه بهره‌مند هستند و 20 دستگاه استان از اطلاعات به روز این پایگاه به صورت آنلاین استفاده می‌کنند و این پایگاه امکان ارائه 50 نوع گزارش متناسب با درخواست هر دستگاه را دارد.

به گفته چقایی ثبت احوال پس از انقلاب علاوه بر وظایف ثبت وقایع چهارگانه، صدور اسناد هویتی ایرانیان، جمع‌آوری اطلاعات و آمار جمعیتی ، برنامه‌ها و طرح‌های ویژه‌ای اعم از صدور شناسنامه جمهوری اسلامی، صدور کد ملی و کارت ملی، صدور شناسنامه مکانیزه و صدور کارت هوشمند ملی را نیز اجرا کرده است.

مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی گفت: از فعالیت‌های ویژه ثبت احوال احداث و فعال سازی دفاتر پیشخوان دولت به منظور تسریع و تسهیل امور برای مردم است که تا کنون 20 دفتر پیشخوان در استان فعالیت می‌کنند.

وی احداث دفاتر ICT روستایی را یکی دیگر از خدمات ثبت احوال عنوان کرد و اظهار داشت: در راستای به روز شدن و الکترونیکی شدن اطلاعات ثبت ازدواج و طلاق نیز نرم افزار الکترونیکی ثبت وقایع در اختیار دفاتر ازدواج و طلاق قرار گرفته است.

انتهای پیام/87002/ل40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول