اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول فناوری اطلاعات شهرستان جم:

80 درصد مراکز و خانه‌های بهداشت جم به اینترنت دسترسی ندارند

مسئول فناوری اطلاعات شهرستان جم گفت: 80 درصد مراکز و خانه‌های بهداشت جم به اینترنت دسترسی ندارند.

80 درصد مراکز و خانه‌های بهداشت جم به اینترنت دسترسی ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از جم، مهدی روستا صبح امروز در نشست کارگروه بهداشتی شهرستان جم اظهار داشت: تامین سلامت شهروندان دغدغه اساسی مسئولان است و همه باید کمک کنند.

مسئول فناوری اطلاعات شهرستان جم با اشاره به وضعیت نامطلوب اینترنت در شهرستان افزود: متاسفانه از مجموع خانه‌های بهداشت شهرستان جم فقط شش خانه قادر به استفاده از اینترنت و سامانه شمس هستند و در برخی مراکز چون کوری حیاتی و خانه‌های بهداشت پیرامونی حتی تلفن نیز وجود ندارد.

روستا عدم دسترسی خانه‌های بهداشت به سامانه شمس را موجب عدم تکمیل به موقع اطلاعات پزشکی و سلامت مردم و ارسال آن به مراجع بالاتر دانست و خاطرنشان کرد: در خانه‌های بهداشتی که فاقد اینترنت هستند اطلاعات باید به صورت کاغذی ثبت و سپس با تاخیر زیاد و صرف هزینه و وقت دو چندان در یکی از مراکز شهر جم یا ریز که به اینترنت دسترسی دارند وارد سامانه " شمس" شود.

وی مشکل در آپدیت اطلاعات ثبت شده را نیز بسیار بزرگتر عنوان کرد و گفت: متاسفانه هر نوع تغییر در یک وضعیت بهداشتی باید به سرعت در سامانه ثبت شود که در حال حاضر چنین امکانی در حدود 80 درصد مراکز و خانه‌های بهداشت جم وجود ندارد.

روستا با اشاره به تعهد اولیه مخابرات مبنی بر ارائه سرعت دو مگابیت بر خطوط شمس یادآور شد: متاسفانه این امر در چند ماه اول محقق شد و پس از آن به دلیل افزایش مشترکین و کاهش پهنای باند، سرعت خطوط به کمتر از 200 کیلوبیت کاهش یافت.

وی افزود: مخابرات هم‌اکنون به کمتر از 10 درصد تعهد خود عمل می‌کند در حالی که شبکه بهداشت، هزینه سرعت توافق شده را پرداخت می‌کند.

انتهای پیام/2451/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول