اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی لاهیجان تأکید کرد

ضرورت آگاهی خانواده‌ها از شیوه‌های کلاهبرداری اینترنتی

فرمانده انتظامی لاهیجان آگاهی خانواده‌ها نسبت به شیوه‌های کلاهبرداری اینترنتی را ضروری دانست.

ضرورت آگاهی خانواده‌ها از شیوه‌های کلاهبرداری اینترنتی

محمود قاسمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لاهیجان با اشاره به اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی اظهار کرد: در راستای اجرای این طرح تعدادی از واحدهای صنفی مورد بازدید قرار گرفتند.

وی افزود: طی 72 ساعت گذشته ماموران اداره بر نظارت بر اماکن عمومی و همکاری اتحادیه‌های صنفی، 57 واحد صنفی شهر لاهیجان در بخش‌های مختلف را مورد بازدید محسوس و نامحسوس قرار دادند و 15 واحد نیز پلمب شدند.

فرمانده انتظامی لاهیجان افزود: به تعدادی واحد صنفی پوشاک فروشی نیز در پرهیز از استفاده قرار ندادن مانکن‌های غیر متعارف اخطار داده شد.

به گفته وی به 20 واحد صنفی که دارای تخلفات جزئی بودند تعهدات لازم در باره رعایت مقررات و شئونات اسلامی اخذ شد.

قاسمی با درخواست از واحدهای صنفی در زمینه رعایت شئونات اسلامی، از شهروندان لاهیجان خواست در صورت مشاهده تخلفات صنفی موارد را به فوریت‌های پلیسی 110گزارش دهند.

وی در ادامه بر ضرورت آموزش و آگاهی والدین به هنگام استفاده فرزندان آنها از فضای مجازی هشدار داد.

این مسئول با اشاره به مزایا و ویژگی‌های منحصر به فرد اینترنت و گسترش و فراگیری کاربران، تصریح کرد: یکی از نگرانی‌های والدین از دنیای مجازی، آسیب‌های روحی و روانی و حتی اخاذی از فرزندان آنها در فضای مجازی است.

فرمانده انتظامی لاهیجان از والدین خواست تا با آگاه کردن فرزندان خود از شیوه‌های کلاهبرداری اینترنتی در صورت مطالبه اطلاعات مالی و بانکی در محیط مجازی بدون صحت و سقم هویت مطالبه کننده، خودداری کنند.

وی از کاربران و والدین آنها خواست راه‌های سوء استفاده از اطلاعات شخصی را در اختیار اشخاصی که هویت آنها مشخص نیست قرار ندهند تا با عواقب ناگواری مواجه نشوند.

قاسمی برخورد با قاچاقچیان چوب را از دیگر اقدام‌های پلیس لاهیجان ذکر کرد و یادآور شد: در این راستا مقدار 257 اصله چوب جنگلی قاچاق از نوع توسکا کشف و ضبط شد.

وی از دستگیری سه نفر قاچاقچی چوب در لاهیجان خبر داد و خاطرنشان کرد: جنگل سرمایه ملی این کشور بوده و قطع اشجار و قاچاق آن موجب ضربه زدن به اقتصاد کشور می‌شود.

انتهای پیام/84001/ت30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول