اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خرید 2 میلیون تومانی کارت شارژ توسط سارق اینترنتی

فردی که مبلغ دو میلیون تومان از حساب یکی از شهروندان به صورت اینترنتی سرقت کرده و اقدام به خرید کارت شارژ کرده بود، توسط کارآگاهان پلیس فتای استان اصفهان شناسایی و دستگیر شد.

خرید 2 میلیون تومانی کارت شارژ توسط سارق اینترنتی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از پایگاه خبری پلیس، رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فرد یا افراد ناشناسی از حساب به صورت اینترنتی مبلغ 2 میلیون تومان برداشت کرده‌اند، رسیدگی به موضوع در دستور کار کاراگاهان این پلیس قرار گرفت.

ستار خسروی افزود: در بررسی‌های تخصصی صورت گرفته در محیط سایبری مشخص شد که فردی با در دست داشتن رمز و اسم رمز حساب شخصی مالباخته اقدام به برداشت مبلغ دو میلیون تومان کرده و بلافاصله در همان زمان با مبلغ سرقت شده، اقدام به خرید کارت شارژ به نام خود کرده است.

این مقام مسئول عنوان داشت: با انجام تحقیقات لازم سرانجام جوانی 22 ساله ساکن شهر اصفهان مورد شناسایی قرار گرفته و در یک عملیات ویژه طی هماهنگی با مقام قضایی دستگیر شد.

رییس پلیس فتا اصفهان با بیان اینکه این متهم از شاگردان قبلی مالباخته بوده و قبلاً به شماره حساب و رمز و اسم رمز وی دسترسی داشته است، گفت: متهم پس از دستگیری هنگامی که با مدارک و ادله محکم پلیس مواجه شد، صراحتاً به بزه انتسابی خود اقرار و انگیزه‌اش از این کار را کسب در آمد و سود مالی عنوان کرد و عنوان داشت که فکر نمی‌کرد با خرید کارت شارژ پلیس بتواند وی را شناسایی و دستگیر کند.

وی بیان داشت: با تکمیل تحقیقات، پرونده تشکیل و متهم به همراه شاکی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی داده شد و با قرار صادره روانه زندان شد.

خسروی برای پیشگیری از سرقت‌های اینترنتی از حساب شهروندان گفت: توصیه ما به شهروندان این است که رمز کارت خود را به صورت دوره‌ای تغییر داده و سعی کنند از شماره‌هایی که قابل حدس زدن هستند، نظیر سال تولد، شماره شناسنامه یا اول یا آخر شماره تماس یا شماره ملی به عنوان رمز استفاده نکنند.

وی افزود: اگر مجبورید کارت عابر بانک خود را به فرد دیگری بسپارید، پس از اتمام کار رمز خود را حتماً عوض کنید و به هنگام عملیات بانکی با دستگاه‌های خودپرداز (ATM) مراقب باشید، افرادی به بهانه‌های مختلف دنبال شماره حساب، شماره کارت و رمزهای اول و دوم شما هستند تا از آن سوءاستفاده نکنند.

خسروی گفت: کاربران می‌بایست موجودی حساب خود را با نگه‌داشتن رسیدهای بانکی (تراکنش‌ها) به طور مرتب کنترل و حسابرسی کنند و هرگونه مغایرت را به بانک اطلاع داده و از یک رمز برای حساب‌های مختلف بانکی خود استفاده نکنند.

انتهای پیام/2301/ب/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول