اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سابق شرکت مخابرات کرمان:

کرمان در واگذاری پهنای باند اینترنت مشکل دارد

مدیرعامل اسبق شرکت مخابرات استان کرمان با اشاره به آمار 64 درصدی بازار تلفن همراه در استان کرمان گفت: میانگین آماری تلفن همراه در کشور 58 درصد است.

کرمان در واگذاری پهنای باند اینترنت مشکل دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علیرضا مهدوی پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمان اظهار داشت: در سه سال اخیر یک میلیون و 34 هزار شماره جدید تلفن همراه به مجموعه شماره‌های استان کرمان که در گذشته 990 هزار مورد بودند، افزوده شده است.

وی با اشاره به ضریب نفوذ 76 درصدی تلفن همراه در استان کرمان تصریح کرد: رشد 41 درصدی را از سال 88 شاهد بودیم که امروز به 135 درصد رسیده است.

مدیرعامل سابق شرکت مخابرات استان کرمان با بیان اینکه تمام بدهی‌های ارتباطات سیار به صورت 100 درصد وصول می‌شوند، گفت: در سطح استان کرمان روزانه 40 تلفن ثابت و ماهانه 9 میلیارد ریال نیز در این بخش سرمایه‌گذاری را به دنبال دارد که در تلفن همراه 5 میلیارد ریال است.

وی افزود: به طور متوسط در هر ماه یک هزار و 200 پورت اینترنت و یک ایستگاه تلفن روستایی راه‌اندازی می‌شود که آمار واگذاری تلفن‌های همراه در استان کرمان 860 خط در ماه است.

مهدوی خاطر نشان کرد: 320 ایستگاه شبکه ارتباط سیار در تمام جاده‌های اصلی و فرعی کرمان در پوشش هستند و در حال حاضر 304 ایستگاه روستایی فعال است و امیدواریم که در آینده هیچ روستایی خالی از پوشش تلفن همراه نباشد.

وی با اشاره به 750 کیلومتر ریلی پوشش شبکه‌های همراه در استان کرمان عنوان کرد: در راه‌های روستایی 75 درصد راه‌های از پوشش شبکه‌ها برخوردار هستند که 98 درصد جاده ریلی، 97 درصد بین شهرستانی و 98 درصد راه‌های اصلی در پوشش مخابرات هستند.

مدیرعامل سابق شرکت مخابرات استان کرمان با اشاره به پیشرفت 86 درصدی در تجهیزات پروژه‌ها ابراز داشت: در کشور با‌ توجه به گستردگی استان کرمان میانگین درآمد هشت ماهه سال جاری به ازای هر مشترک 234 هزار ریال و بیشتر از میانگین کشوری است.

وی از آمار 64 درصدی تلفن همراه در استان کرمان خبر داد در حالی که میانگین کشوری بازار تلفن همراه 58 درصد است.

مهدوی بیان داشت: مخابرات کرمان تنها استانی است که بیشترین پراکندگی‌ها را در توزیع ADSL و اینترنت پرسرعت دارد، اما در واگذاری پهنای باند نیز با مشکلاتی مواجه هستیم.

انتهای پیام/80028/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول